Nutrizio-informazioa duten 6.000 errezeta baino gehiago, onena aukeratzen jakiteko

Iragazi errezetak Itxi

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Masusta eta pikuen marmelada

Denbora > 1 h
Zailtasuna Erraza
Balio energetikoa 114 kcal
Errazio-kopurua 4
Urte-sasoia Verano

Prestaketa

Ondo garbitu masustak, eta kendu hosto eta errabito guztiak. Jarri lapiko batean litro erdi uretan eta utzi irakiten. Une horretan, kendu berehala ontzia sutatik eta estali bost minutuz. Masustak atera eta bahetik pasatuko gara. Garbitu kontu handiz irakin dugun ontzia. Ondoren, jarri masustak berriro azukrearekin batera suaren gainean. Berotu eta kendu egurrezko espatula batekin, eta utzi irakiten marmelada lodia lortu arte. Une horretan, urrundu eta hozten utziko dugu. Pikuei azala kendu eta zatitu. Jarri pikuen mamia kazola batean, eta gehitu azukrea eta limoi-birringailua. Su baxuan prestatu, sortzen den aparra nahastuz eta kenduz. Marmeladak lortu nahi den loditasuna lortzen duenean, limoi-zukua bota behar zaio. Horretarako, 5 minutu gehiago prestatu behar dira, beti su baxuan eta prestakina aldatuta. Hozten utzi piku-marmelada. Bi marmeladak nahasi edo, nahi izanez gero, bereiz ontziratuko ditugu. Beirazko ontzi hermetiko batean gorde. Sartu potoak marmeladaz beteak eta tapaz itxiak, urez betetako kazola batean, tapen goiko aldera arte estali eta egosi 15 minutuz irakin, potoak husteko. Horrela, leku ilun eta lehorrean gorde dezakegu urtebetez.

Nutrizio-semaforoa

Nutrizio-semaforoa kolorez osaturiko sistema bat da, eta haren bidez argi, erraz eta ondo ulertzen dira nutrizio-balioak.

Errazio batek hau dauka:

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
114 0g 0g 27,6g 0g
6% 0% 0% 31% 0%

* heldu baten erreferentziako ahorakinarekiko

  • Txikia: erreferentziako ahorakinaren % 10 edo gutxiago
  • Ertaina:erreferentziako ahorakinaren % 10 eta % 35 bitartean
  • Handia:erreferentziazko ahorakinaren % 35 baino gehiago

Errezetek, gehienetan, erreferentziako ahorakinarekiko ehuneko altuak dituzten osagaiak izaten dituzte (kolore horia eta laranja dira nagusi). Plater horiek bazkari edo afari batean plater nagusi izateko daude pentsatuta; hori dela eta, haien errazio-tamaina handiagoa izaten da, eta mantenugai-kantitatea ere bai.

Horregatik, errezetek eta produktuek ez dauzkate kolore-muga berak. Adibidez, elikagai baten mantenugaiek kolore horia izango dute EAren % 20ra arte, baina otordu nagusitzat jotzen diren errezetek, aldiz, EAren % 35era arte izango dituzte mantenugaiak horiz.

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
Zer da txikia errazioko 200 Kcal edo gutxiago 7 g edo gutxiago 2 g edo gutxiago 9 g edo gutxiago 0,6 g edo gutxiago
Zer da ertaina errazioko 200 Kcal eta 700 Kcal bitartean 7 g eta 25 g bitartean 2 g eta 7 g bitartean 9 g eta 32 g bitartean 0,6 g eta 2,1 g bitartean
Zer da handia errazioko 700 Kcal edo gehiago 25 g edo gehiago 7 g edo gehiago 32 g edo gehiago 2,1 g edo gehiago
Mantenugaiak Eguneko Kantitate Orientagarria
Kaloriak 2.000 Kcal
Gantza 70 g
Gantz asea 20 g
Azukreak 90 g
Gatza 6 g

Erreferentziako ahorakina balioa (erreferentziako ahorakina) dieta osasungarria izateko egunero ahoratu behar ditugun mantenugaiei buruzko eta kaloria-kopuru totalari buruzko gida bat da. Erreferentziako ahorakinarekiko ehunekoak adierazten du errazio batean dagoen mantenugai baten kantitatea zenbat den egunean hartu beharko litzatekeen kantitatearekiko.

Erreferentziako ahorakinarekiko Erreferentziako ahorakina ehunekoak egunean 2.000 kilokaloria ahoratzen dituen emakumezko heldu baten kasurako daude kalkulatuta. Norbanakoen nutrizio-premiak handiagoak edo txikiagoak izan daitezke sexuaren, adinaren, jarduera fisikoaren eta beste faktore batzuen arabera.

Masusta eta pikuen etxeko marmeladak usain eta zapore atseginak
ditu, eta nutrizio ezaugarri oso interesgarriak.
Marmelada hau egiteko fruta freskoa erabiliz gero, elikagai osasungarri horiek
dituzten bitamina, mineral, zuntz eta substantzia antioxidatzaile
guztiez balia gaitezke. Hala ere, garrantzitsua da kontuan hartzea etxeko marmelada
egiteko azukre kantitate handia behar
dela, eta, beraz, neurrian kontsumitzea komeni da.

Zer gaitzetarako gomendatzen den errezeta hau:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia a la caseína
  • Alergia al huevo
  • Alergia al pescado
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Cálculos renales
  • Gastritis
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertensión arterial
  • Intolerancia a la lactosa
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Meteorismo
  • Osteoporosis
Zer gaitzetarako ez den gomendatzen errezeta hau:
  • Diabetes mellitus
  • Estreñimiento
  • Hipertrigliceridemia
  • Obesidad o sobrepeso