Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Nahasten dituzten elikadura-mezuak

Industriak produktu osasungarriak eskaintzeko duen interesa dela eta, batzuetan etiketak eta ontziak marketinari bakarrik erantzuten diote.
Egilea: Maite Zudaire 2013-ko apirilak 4
Img cajas cereales listp
Imagen: pironimo

Edozein elikadura-dendatan ibiliz gero, ontzi asko dituzten mezuak, askotan kontsumitzailearentzat nahasgarriak direnak. Industriak ahalik eta produktu natural eta osasungarrienak eskaintzeko duen interesa dela eta, batzuetan, beste mezu batzuetara jotzen du. marketina . Zer dago egia oliba-olioaren edukia nabarmentzen duten kontserbetan? Garrantzitsua al da “fruta-zatiekin” mezuarekin batera datozen produktu batzuek duten fruta-kantitatea? Gai horiek eta beste batzuk ezagutzea garrantzitsua da, aukera hau izan dadin: antzeko produktuak errazagoa izan dadin eta norberaren beharretara hobekien egokitzen direnak aukeratu ahal izan ditzagun, publizitateak baldintzatuta sentitu gabe. Hurrengo artikuluak elikaduran ohikoenak diren bost mezu nahasiak aurkezten ditu.

Elikagaietan ohikoenak diren bost mezu nahasiak

Jarraian, eguneroko elikaduran parte hartzen duten produktuetako batzuk deskribatuko ditugu. Produktu horietan, iradokitzaileak izan daitezkeen eta erosketak egitera gonbida daitezkeen mezuak identifikatu dira, baina ez dira beti itxaropenak betetzen.

  1. “Oilaskoarekin” (saltxitxak, hanburgesak…). Oilaskoa eta indioilarra dira haragi gihartsuenetako bi, eta gantz gutxien dute. Nutrizio-alderdi hori erabakigarria da, kasu askotan, urdaitegiko produktuak (saltxitxak, hanburgesak, haragi xehatua…) aukeratzeko, oilaskoa edo indioilarra osagai nagusi izanik. Espero den emaitza haragi-deribatu mamitsua, gustukoa, baina koipe eta kaloria gutxiagokoa da. Hala ere, funtsezkoa da osagaien zerrenda irakurtzea. Egia esan, haragi-produktu horietako askok txerrikia dute osagai nagusi, eta oilaskoa edo indioilarra gehitzen dute osagai gisa, baina ez osagai nagusi gisa, nahiz eta etiketan edo ontzian nabarmendu.
  2. “Oliba-olioarekin”. Produktu askok “oliba-olioarekin” mezua nabarmentzen dute etiketan, eta, hala ere, olio mota hori bigarren mailako osagaia da produktu horien osaeran, gantz nagusia beste bat baita (eskuarki, ekilore-olioa). Oliba-olioari ematen zaion “osasun-balioak” kontsumitzaileari bultza diezaioke balio hori nabarmentzen ez duten antzeko beste batzuen ordez produktu horiek aukeratzera. “Mezu nahasi” hori hainbat produktutan egiazta daiteke, hala nola kontserbetan (barazkiak, arrainak, lekaleak), patata frijitu eta antzeko aperitiboetan, etab.
  3. “Fruta zatiekin”. Jogurt batzuek fruta-ekarpen nabarmena egiten dute, honelako esaldiekin: “fruta-zatiak ditu”. Osagaien zerrenda irakurri ondoren, errealitateak esaten digu, egia den arren, gehitutako fruta-kopurua oso txikia dela: %2 eta %11 artekoa, eta kasu ugarienetan, produktuaren 100 gramoko 14 gramo fruta. Lizar batek 20 gramo inguru pisatzen du, eta 6 gramo mahats-ale bat. Beraz, fruta-zatiak dituen jogurtak ez du ordezkatzen eguneko fruta-anoa. Gogoeta hori bera egin daiteke “fruta-zukua” mezuarekin batera datozen beste produktu batzuei ere, hala nola esne-edariei fruta-zukua dutenei.
  4. “Omega 3 edo omega 3”-ko iturria. Hegaluze-, atun- edo sardina-lata-kontserben marka batzuek mezu horiek nabarmentzen dituzte etiketan. Komeni da jakitea bihotz-bihotzerako gantz-azido horiek era naturalean egoten direla arrain urdin mota guztietan, kontserban daudenak barne. Beraz, ontzia bere etiketan nabarmentzeak ez luke izan behar kontsumitzaileak produktu osasungarriagoa aukeratzeko duen ustearen arrazoia.
  5. “Sojarekin”. Soiari -zehazki, osagai batzuei, hala nola proteinei eta isoflabei- ondorio osasungarriak eta prebentiboak aitortzen zaizkio maila organikoan. Soja-proteinaren kontsumoa, kantitate jakin batean (25 gramo egunean), babes kardiobaskularra da, bihotzeko arazoak izateko arrisku txikiagoa baitu “baldin eta gantz aseen eta kolesterolaren dieta txikia badu”. Isoflabonei dagokienez, hainbat ikerketak agerian uzten dute menopausiarekin lotutako ondoezak (sofokoek bezala) murrizteko eta hezur-egitura hobetzea . Ezagutza horien berri zabaltzeari dagokionez, gero eta ugariagoak dira soja duten produktuak osagaien artean, eta balio erantsi gisa nabarmentzen dira. Hala ere, batzuetan mezu batzuek nahasmena eragiten diote kontsumitzaileari, produktu horiek hautatzen baititu, uste baitu % 100 sojarekin egiten direla edo kantitate handia dutela. Kasu deigarri bat jogurtena da: marka batzuek sojaren %2 baino ez dute. Kopuru horretan, soja-proteinaren edo isoflabonen ekarpena funtsezkoa ez da, eta ez da ezer garrantzitsurik osasunari dagokionez, hori baita, besteak beste, proteina horiek aukeratzeko arrazoia. Beraz, alderdi organoleptikoek (zaporea, testura, kremositatea…) baldintzatuko dute hautapena, eta ez hainbeste mezu nabarmenak iradokitzen duen “osasun balioa”.