Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Nola banatu eguneko kaloriak

Egunean kaloria gehiago nola eta noiz kontsumitu behar diren jakiteko herri-sinesmenak ez datoz bat beti adituen gomendioekin.
Egilea: Julio Basulto 2012-ko abenduak 12
Img calorias dia listp
Imagen: marktristan

“Errege gisa gosaldu behar da, printze gisa jan eta eskale gisa afaldu”. Zer da egia esaera honetan? Haren arabera, gauez kaloria asko hartzea kaltegarria litzateke, baina goizean onuragarria litzateke. Esaldi horrekin bat etorriz, herri-jakinduriak uste du otordu indartsuenak eta kalorikoenak egunaren hasieran egin behar direla, aktibo gaudenean eta ordu asko geratzen zaizkigunean horiek erretzeko, eta gauerako ahalik eta arinenak erreserbatzeko, lotaratu aurretik. Hau ere uste da: janariak saltatzea osasunerako arriskutsua da eta obesitate-arriskua areagotzen du. Sineste horiek guztiak, logikoak diruditen arren, ez datoz beti bat gaian adituak direnen iritziarekin. Hurrengo artikuluak kaloriak erabiltzeko hiru aholku zehazten ditu, kalorien eta otordu kopuruaren arteko erlazioa deskribatzen du, eta gosariak energia ekartzean duen zeregina aztertzen du.

Janaria eta kaloriak: hiru aholku, esaera zaharra baino hobea

Badira hiru aholku dirudienez, “errege gisa gosaltzea” edo “eskale gisa afaltzea” baino zentzu handiagoa dute. Hauek dira:

  1. Prozesatu gabeko edo gutxi prozesatutako elikagaiak kontsumitu.
  2. Murriztu errazioen tamaina kontsumituak.
  3. Landare-jatorriko elikagaiei lehentasuna ematea.

Era berean, neurrizko zenbait irenste egin. osasungarriak egunean zehar, halaber, biziera aktiboarekin bateragarriagoa da egunean bizpahiru aldiz jatea baino (batez ere, otorduek hainbat plater eta oso kalorikoak badituzte). Oso zaila da bi kaneloi plater izugarri jan ondoren ariketa egitea. Beraz, maiz jateak sedentarismoa (urtean bi milioi heriotza inguru eragiten ditu), ongi etorria izan dadila.

Kaloriak eta janari kopurua

Ez da gauza bera fruitu lehor eskukada bat edo bi sagar hartzea, edo hiru kruasan txokolate urtuarekin

Pertsona bat dietista-nutrizionista baten kontsultara joaten denean, pertsona horrek egunean zenbat jaten edo jaten duen aztertzen du profesionalak. Batzuek bi bakarrik egiten dituzten bitartean (sarritan gosaria eta afaria), beste batzuek maiz jaten dute. Baliteke guztiek pisu osasungarria izatea eta dieta osasuntsua izatea, baina agian ez. Zer arrastok gidatzen du orduan espezialista portaera hori gomendagarria den ala ez? Funtsezkoena, zalantzarik gabe, kopurua hartualdi bakoitzean hartutako kaloriak, eta kalitatea kaloria horietakoak: ez da gauza bera fruitu lehor eskukada bat edo bi sagar hartzea, edo hiru sagar. kruasanak txokolate urtuarekin.

Nolanahi ere, bai esperientzia klinikoa bai zehatzak ikasketak ordu asko jaten ez dutenek hainbeste apetitu izaten dutela frogatzen dute, jaki kalorikoagoak inkontzienteki aukeratzen dituztela. Nork jan dezake azenario gordin bat sei orduz baraurik egon ondoren, batez ere Xixonako turroi bat eskura badu? Beraz, kaloriak zatitzea egunean zehar irentsita, zentzuzkoa da.

Hala ere, pisua galdu nahi duten pertsona gehienek janariren bat kentzeko edo noizean behin baraurik egiteko joera dute. Jokabide hori honela lotzen da: hainbat ikertzaile gantza metatzen duten mekanismoak aktibatzean. Ikerketa batzuek, gainera, hori egin daitekeela adierazten dute kolesterol- eta azukre-mailak igotzea odolean. Dena dela, argi dago: hartutako kaloriak nabarmen murriztea ez da gomendagarria Izan ere, horrek errebote efektua eragiten du, edo ” yo-yo efektua ” (epe luzera lehen baino gehiago pisatzen da). Gainera, gida garrantzitsu obesitatea prebenitu eta tratatzeko, hipertentsioa, behazun-kalkuluak edo heriotza-arriskua areagotu ditzake. Horregatik, gorputzaren pisua erabiltzeko egungo jarraibideek hau gomendatzen dute: 600 kilokaloria inguru murriztea pazientearen ohiko irenstea, betiere osasun-kontrolpean.

(e)n iritzia Jordi irakaslearen altxon-Salvadó; helburu hori lortzeko, alkohol-kontsumoa (hala bada), trans koipe askoko elikagaien kontsumoa edo saturatuak (haragia, haragi-prozesatuak, esne osoa, gaztak eta animalia-jatorriko beste produktu batzuk), eta azukre erantsien iturriak .

Horrek eramango gaitu milioiko galderara: Ziztatu ordu artean gizendu? Horri erantzuteko, Espainian gehiegizko pisua eta obesitatea prebenitzeari eta tratatzeari buruz egin den azken adostasuna baino hoberik ez dago 2011n baino. amaitu janarien maiztasunaren eta gorputz-pisuaren aldaketaren arteko erlazioa aztertzen duten ikerketak ez direla sendoak. Horrela, argi ez dagoenez ordu artean “loditu”, “argaldu” edo gorputz-pisuan eraginik ez badu, aholku zentzuzkoena hau da: alferrikako janariez edo otordu oparoez ez abusatzea, edozein unetan.

Kaloriak goizean: gosaldu gabe gosaldu

Gosarian energia asko edatea sustatzea (“gosaldu gogor”) ez du justifikaziorik batez ere gizarte batean ” obesogenikoa “. Komeni da modu osasungarrian gosaltzea, baina hortik gosaltzera “dena eta zenbat eta gehiago, hobeto”, bada amildegi bat.

Baliteke gure ikusmoldea izatea gosari orok balio kaloriko handia izan behar duela gizartea jarduera fisikoaren mende zegoen urruneko egunen soberakina, eta hori ezin da gure gizartean aplikatu sedentarioa gaur egungoa. Egun osoan energia izateko “gogor gosaldu” behar dela dioen ideia, oro har, ez dator bat egungo energia-gastuarekin. Penduluaren beste muturrean dago gosaltzeko aukerarik, baina zer ondorio ditu bide horrek?

Ikerketek ez dute frogatzen gosariak obesitatea prebenitzen duenik edo hori saltatzeak pisu handiagoa ematen diola gorputzari.

Baita osasungintzako profesionalen artean, elikadurari buruzko sinismen errotuenetako bat gosaria “gizena” dagoela da. . Hala ere, nahiz eta azterketa askok baieztatu gosaltzen ez duten pertsonek gorputz-pisu handiagoa dutela, gehienek ez dute uzten argitzen harreman hori “kausala” den. Azterketek ez dute modu sinesgarrian frogatzen gosariak obesitatea eraginkortasunez prebenitzen duela, edo horri uko egiteak, epe luzera, pisu handiagoa duela gorputzean.

Pisu gehiegi duten pertsonek gutxi gosaltzen dute, baina hori ez da gehiegizko kiloen arrazoia. Dirudienez, gosaltzen ez dutenak gehiago erretzeko, alkohol gehiago edateko edo alkohola egiten dutenak baino sedentarioagoak izateko joera dute. Beste zenbait ikasketak ohartu dira normalean gosaltzen duten gizabanakoak aktiboagoak direla aisialdian, eta horrek murriztu egiten du gehiegizko pisua izateko arriskua. Izan ere, ikerketak Izan ere, gosarian kaloria gehiago hartzeak egunean zehar energia gehiago hartzea dakar, eta horrek ez du esan nahi gosariak oparoa izan behar duenik.

Nolanahi ere, FESNAD-SEEDO adostasunak hamabost urtez, 1996ko urtarrilaren 1etik 2011ko urtarrilaren 31ra bitartean, argitaratutako bibliografia zientifikoa berrikusi zuen, eta ondorioa helduen gosaria ez egitearen eta gehiegizko pisua eta obesitatea izateko arriskuaren arteko erlazioa aztertzen duten ikerketak eztabaidagarriak eta ez-sendoak direla.