Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Nutrizio arloko kontsultategia: maionesa moztu bat konpon daiteke?

Badago maionesa bat moztuta konpontzeko modurik? Gauez brokolia jan dezaket? Kafeinadun edariek kaltzio gutxiago xurgatzen dute? Beatriz Robles nutrizionistak zalantzak argitu ditu
Egilea: Beatriz Robles Martínez 2022-ko martxoak 7
evitar que se corte la mayonesa
Imagen: iStock

Konpon daiteke etxean moztutako maionesa bat?

Maionesa bat egitean, nahasi ezin diren bi likido —argian eta gorringoan dagoen ura eta olioa— batu egin behar dira, eta emultsio izeneko konbinazio egonkor bat eratu. Nahasketa egonkor mantentzen da, olio-tantatxoak uretan sakabanatuta geratzen baitira, arrautzaren lezitinak uraren eta olioaren arteko lotura gisa jarduten baitu.

Bi faseak bereizten direnean edo emultsioa alderantzikatzen denean (ura olioan sakabanatuta geratzen da) maionesa “mozten” dela esaten dugu, eta hori irabiatze txiki edo handiegiak edo tenperatura-aldaketek eragin dezakete.

Ahal dela, nahasketari, pixkanaka-pixkanaka, koilarakada bat ur edo esne bero botatzen zaio, gogor irabiatu bitartean. Berriro gerta ez dadin, arrautza eta olioa tenperatura berean eduki behar dira, eta irabiatze-ordena errespetatu: lehenik, arrautza, guztiz homogeneoa izan arte, eta, pixkanaka, olioa gehitzen joan. Irabiagailu elektriko batekin ebakitzeko arriskua txikiagoa da, irabiatze-abiadura uniformea delako.

Kafeinadun edariek murriztu egiten dute haurren kaltzio-xurgapena?

Kafeinak kaltzioaren xurgapenean interferentziak eragin baditzake ere, helduetan egunean 400 mg kontsumitzeak ez du murrizketa nabarmenik eragiten, baldin eta kaltzioa egoki hartzen bada. Haurren kasuan, Europar Batasunean ez da kafeina kopuru segururik hartu, eta ez dago datu erabakigarririk kaltzioaren metabolismoan duen eraginari buruz. Hala ere, edari freskagarriek azido fosforikoa dute, kaltzioaren xurgapena nabarmen murrizten duena.

Hobeak al dira elikagai gordinak edo egosiak?

Kozinatzeak hobetu egiten du landare batzuen mantenugaien xurgapena. Beste batzuk, ordea, gordinik jatea komeni da. Elikagaien elikadura-osaera aldatu egiten da bilketatik, eta bai denborak bai egosketak eragina izan dezakete elikagaien xurgapenean.

Egosteak hobetu egiten du elikagaien kalitate higienikoa, mikroorganismoak suntsitzen baititu eta digestioari laguntzen baitio. Gainera, zenbait antioxidatzaile baliatzen laguntzen du, hala nola karotenoideak, azido folikoa eta K bitamina. Horregatik, interesgarria da barazkiak prestatzea, hala nola azenarioak, tomateak, zainzuriak, piperrak, txanpinoiak edo hosto berdeko barazkiak (espinakak edo zerbak), ahal dela olio txorrotadarekin. .

Hala ere, beroak eta egosteko urak C bitamina eta B taldeko bitaminak galtzea. (e)n gurutzilariak (brokolia, azalorea edo errefaua) Beroak konposatu interesgarriak sintetizatzen dituzten entzima batzuk suntsitzen ditu, hala nola sulforafanoa (antioxidatzailea). komeni da prestatzea dente .

Gomendatzen da barazki gordinak eta kozinatuak konbinatzea eta sukaldaritzako teknikak erabiltzea, hala nola lurruna, salteatua edo mikrouhin-labean, elikagaiak gehiago errespetatzen dituztenak.

Krema edo barazki-purea, zein aukeratu?

nutrizio-desberdintasuna krema pure verduan
Irudia: Getty Images

El purea barazkien mamia birrinduta lortzen den prestakina da, egosi ala ez; krema esnekiren bat (esne-gaina edo esne-krema) duen antzeko prestakina litzateke. Kremari gehitzen zaion esneki kantitatea handia bada, nutrizioaren ikuspegitik purea baino osoagoa izango da, kalitatezko proteina kopuru jakin bat izango baitu.

Non daude proteina onak, haragia baino gehiago?

Haragiaren bereizgarri den mantenugaia balio biologiko handiko proteina da, hau da, funtsezko aminoazido guztiak dituen proteina bat (sintetizatu ezin ditugunak eta elikagaiekin sartu behar ditugunak), eta, gainera, ondo xurgatzen dira.

Baina haragia ez da baldintza hauek betetzen dituen proteina bakarra: arrautza Proteina idealaren eta animalia-jatorriko gainerako produktuen erreferentzia-patroi gisa erabili izan da denbora askoan; esnea eta deribatuak, arraina eta itsaskia — antzeko balioa dute.

Gainera, landare-munduan kalitate handiko proteinak ere aurki ditzakegu lekaleetan: soja eta garbantzua proteina kopuru handia dute. Gainerako lekadunek eskasak dituzte aminoazido azukreztatuetan (zisteina eta metionina), baina horiek erraz lor daitezke egunean zehar, zerealen bidez (ogia, arroza edo pasta).

Zertarako balio du patata-mota bakoitzak?

Patata “berriak” udaberrian biltzen dira, heldu aurretik. Ur gehiago eta almidoi gutxiago dute; beraz, egosi ondoren ez dira xehatzen eta ezin hobeak dira. lurrunetan frijitzeko edo egosteko.

“Zaharrak” Lurrean utzi dira heldu eta hilabete batzuetara arte, eta udazkenean biltzen dira. Azal lodia dute, horixka, eta almidoi gehiago ematen dute; horrek irin-ukitua ematen dio: egokiak dira gisatzeko, laberatzeko eta purean egiteko.

“Urtarokoak” heltze-puntuan biltzen dira, eta tarteko ezaugarriak dituzte (zaharra baino ur gehiago, berria baino almidoi gehiago), eta horrek erabilera askoko bihurtzen ditu. edozein prestakuntzari egokitzen zaizkionak.

Gauez har dezaket brokolia?

El brokolia edo beste edozein barazki odoltsu (azalorea, aza edo berroak) egon daitezke gure afarian. Sortzen duten efektu bakarra flatulentzien areagotzea da, rafinosa, heste lodira bere horretan iristen den eta bakterioek hartzitzen duten karbohidratoa, dagoelako.