Nutrizio-informazioa duten 6.000 errezeta baino gehiago, onena aukeratzen jakiteko

Iragazi errezetak Itxi

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Oilasko-entsalada amerikarra

Img 146932 g
Denbora 20-30 min
Zailtasuna Ertaina
Balio energetikoa 276 kcal
Errazio-kopurua 4
Urte-sasoia Otoño, Primavera, Verano

Prestaketa

Oilasko erre baten hondarrak aprobetxatzeko errezeta da hau, eta horiekin amerikar entsalada elikagarria egingo dugu. Patatak eta azenarioak zatitxo txikitan zuritu eta txikituko ditugu. Ur eta gatzez betetako kazola batean egosi, eta egosita daudenean (15 minutu inguru), xukatu eta berotu edo hoztu.

Arrautzak ontzi batean egosi, ur irakinarekin, 10 minutuz. Egosi ondoren, zuritu eta txikitu laukitxotan. Aza fin-fin birrindu eta patatekin, azenarioekin eta tipulin xehearekin nahastu. brounoisia (laukitxo oso txikiak), gehitu arrautza-zatiak, artoa eta kontserbako ilar xukatuak.

Oliba-olioarekin, ozpinarekin eta gatz-ukituarekin ondu, eta, azkenik, oilasko erre xehatua bota. Gehitu maionesa arin pixka bat eta hoztu ordubetez kontsumitu aurretik, hozkailuaren barruan dagoen bol itxi batean. Zerbitzatzerakoan, ogi txigortuekin lagundu dezakegu, edo letxuga-entsalada batean jarri.

Nutrizio-semaforoa

Nutrizio-semaforoa kolorez osaturiko sistema bat da, eta haren bidez argi, erraz eta ondo ulertzen dira nutrizio-balioak.

Errazio batek hau dauka:

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
276 20,2g 2,2g 3,7g 0,4g
14% 29% 11% 4% 6%

* heldu baten erreferentziako ahorakinarekiko

  • Txikia: erreferentziako ahorakinaren % 10 edo gutxiago
  • Ertaina:erreferentziako ahorakinaren % 10 eta % 35 bitartean
  • Handia:erreferentziazko ahorakinaren % 35 baino gehiago

Errezetek, gehienetan, erreferentziako ahorakinarekiko ehuneko altuak dituzten osagaiak izaten dituzte (kolore horia eta laranja dira nagusi). Plater horiek bazkari edo afari batean plater nagusi izateko daude pentsatuta; hori dela eta, haien errazio-tamaina handiagoa izaten da, eta mantenugai-kantitatea ere bai.

Horregatik, errezetek eta produktuek ez dauzkate kolore-muga berak. Adibidez, elikagai baten mantenugaiek kolore horia izango dute EAren % 20ra arte, baina otordu nagusitzat jotzen diren errezetek, aldiz, EAren % 35era arte izango dituzte mantenugaiak horiz.

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
Zer da txikia errazioko 200 Kcal edo gutxiago 7 g edo gutxiago 2 g edo gutxiago 9 g edo gutxiago 0,6 g edo gutxiago
Zer da ertaina errazioko 200 Kcal eta 700 Kcal bitartean 7 g eta 25 g bitartean 2 g eta 7 g bitartean 9 g eta 32 g bitartean 0,6 g eta 2,1 g bitartean
Zer da handia errazioko 700 Kcal edo gehiago 25 g edo gehiago 7 g edo gehiago 32 g edo gehiago 2,1 g edo gehiago
Mantenugaiak Eguneko Kantitate Orientagarria
Kaloriak 2.000 Kcal
Gantza 70 g
Gantz asea 20 g
Azukreak 90 g
Gatza 6 g

Erreferentziako ahorakina balioa (erreferentziako ahorakina) dieta osasungarria izateko egunero ahoratu behar ditugun mantenugaiei buruzko eta kaloria-kopuru totalari buruzko gida bat da. Erreferentziako ahorakinarekiko ehunekoak adierazten du errazio batean dagoen mantenugai baten kantitatea zenbat den egunean hartu beharko litzatekeen kantitatearekiko.

Erreferentziako ahorakinarekiko Erreferentziako ahorakina ehunekoak egunean 2.000 kilokaloria ahoratzen dituen emakumezko heldu baten kasurako daude kalkulatuta. Norbanakoen nutrizio-premiak handiagoak edo txikiagoak izan daitezke sexuaren, adinaren, jarduera fisikoaren eta beste faktore batzuen arabera.

Poloan oinarrituta, entsalada hori oso aberatsa da elikagaietan eta proteinetan. Oilaskoak B3 bitamina ugari eta azukre gutxi du; gainera, burdina, kaltzioa, potasioa, fosforoa, iodoa eta zinka ditu, baita A, B7, B9, C, D eta E bitaminak ere. Purinen eta kolesterolaren iturri da, eta hori kontuan hartu behar da. Patatekin prestatzen da, karbohidratoak eta energia gehitzen baitizkiote platerari, baita potasio, iodo, kaltzio, magnesio eta B9 eta C bitamina kopuru handiak ere. Horiez gain, burdina, balio biologiko handiko proteinak, kaltzioa, zuntza, potasioa, magnesioa eta A, B3, B9, C eta K bitaminak dituzten ilarrak eta arrautza ere badaude. Maionesa arinak K eta E bitaminen balioak handitzen ditu, baita burdina, kaltzioa, zuntza, potasioa, sodioa, magnesioa eta fosforoa ere. Oro har, gantz saturatu nabarmena duen errezeta da, baita kalorikoa ere. Beraz, mantenugai garrantzitsuak ematen dituen arren, neurriz kontsumitu behar da.

Zer gaitzetarako gomendatzen den errezeta hau:
  • Alergia a la caseína
  • Alergia al pescado
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Estreñimiento
  • Hipertensión arterial
  • Intolerancia a la lactosa
  • Osteoporosis
Zer gaitzetarako ez den gomendatzen errezeta hau:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia al huevo
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Cálculos renales
  • Diabetes mellitus
  • Gastritis
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertrigliceridemia
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Meteorismo
  • Obesidad o sobrepeso