Nutrizio-informazioa duten 6.000 errezeta baino gehiago, onena aukeratzen jakiteko

Iragazi errezetak Itxi

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Oilasko-izterrak anana naturalarekin

Img 62709 g
Denbora > 1 h
Zailtasuna Erraza
Balio energetikoa 293 kcal
Errazio-kopurua 4
Urte-sasoia Invierno, Otoño, Primavera, Verano

Prestaketa

Oilasko-izterrak garbitu, gatza eta piperbeltza bota, irineztatu eta gorritu azala lapiko baxu batean. Izterrak gorritu ondoren, jaitsi sua eta gehitu azenario zurituak eta txikituak kubotan, piper berdea zerrendatan ebakita eta baratxuri-ale zuritu eta xehatuak. Baso bat ur bota, lapikoa estali eta su motelean kozinatzen utzi ordubetez, noizean behin eraginez. Izterrak prestatuta daudenean, atera lapikotik eta gorde. Ondoren apaindu eta goarnizioa emango diguten azenario eta piper berde zatiak ere kenduko ditugu. Kendu saltsa, testura ia krematsua izan arte, eta gatz-puntuan jarri. Zartagin batean salteatu, oliba-olio pixka batekin, eta bota anana naturaleko xerrak. Errezeta hau plateraren hondoan erretako anana-xerrarekin aurkeztuko dugu, eta horren gainean oilasko-izterrak saltsarekin, azenario-zatitxoekin eta piper berdearekin.

Nutrizio-semaforoa

Nutrizio-semaforoa kolorez osaturiko sistema bat da, eta haren bidez argi, erraz eta ondo ulertzen dira nutrizio-balioak.

Errazio batek hau dauka:

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
293 13,8g 3,7g 7,4g 0,5g
15% 20% 19% 8% 8%

* heldu baten erreferentziako ahorakinarekiko

  • Txikia: erreferentziako ahorakinaren % 10 edo gutxiago
  • Ertaina:erreferentziako ahorakinaren % 10 eta % 35 bitartean
  • Handia:erreferentziazko ahorakinaren % 35 baino gehiago

Errezetek, gehienetan, erreferentziako ahorakinarekiko ehuneko altuak dituzten osagaiak izaten dituzte (kolore horia eta laranja dira nagusi). Plater horiek bazkari edo afari batean plater nagusi izateko daude pentsatuta; hori dela eta, haien errazio-tamaina handiagoa izaten da, eta mantenugai-kantitatea ere bai.

Horregatik, errezetek eta produktuek ez dauzkate kolore-muga berak. Adibidez, elikagai baten mantenugaiek kolore horia izango dute EAren % 20ra arte, baina otordu nagusitzat jotzen diren errezetek, aldiz, EAren % 35era arte izango dituzte mantenugaiak horiz.

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
Zer da txikia errazioko 200 Kcal edo gutxiago 7 g edo gutxiago 2 g edo gutxiago 9 g edo gutxiago 0,6 g edo gutxiago
Zer da ertaina errazioko 200 Kcal eta 700 Kcal bitartean 7 g eta 25 g bitartean 2 g eta 7 g bitartean 9 g eta 32 g bitartean 0,6 g eta 2,1 g bitartean
Zer da handia errazioko 700 Kcal edo gehiago 25 g edo gehiago 7 g edo gehiago 32 g edo gehiago 2,1 g edo gehiago
Mantenugaiak Eguneko Kantitate Orientagarria
Kaloriak 2.000 Kcal
Gantza 70 g
Gantz asea 20 g
Azukreak 90 g
Gatza 6 g

Erreferentziako ahorakina balioa (erreferentziako ahorakina) dieta osasungarria izateko egunero ahoratu behar ditugun mantenugaiei buruzko eta kaloria-kopuru totalari buruzko gida bat da. Erreferentziako ahorakinarekiko ehunekoak adierazten du errazio batean dagoen mantenugai baten kantitatea zenbat den egunean hartu beharko litzatekeen kantitatearekiko.

Erreferentziako ahorakinarekiko Erreferentziako ahorakina ehunekoak egunean 2.000 kilokaloria ahoratzen dituen emakumezko heldu baten kasurako daude kalkulatuta. Norbanakoen nutrizio-premiak handiagoak edo txikiagoak izan daitezke sexuaren, adinaren, jarduera fisikoaren eta beste faktore batzuen arabera.

Oilaskoa gantz gutxiko haragia duen hegaztia da. Zapore leun eta
atsegina du, eta goarnizio ugari. Kasu honetan oilaskoa balio biologiko handiko proteinen
iturria da, eta platerari bitaminak, mineralak
eta substantzia antioxidatzaileak emango dizkioten
barazkiekin laguntzen da. Platerari ukitu originala emateko, ia kaloriarik emango ez duen baina platereko bitaminak eta mineralak
areagotuko dituen anana natural pixka
bat gehitzen zaio.
Gainera, ananak bromelaina izeneko entzima bat du, proteinak digeritzen
laguntzen duena, eta hori onuragarria izan daiteke
digestioan zailtasunak dituzten pertsonentzat.

Errezetan erabiltzen diren elikagaien nutrizio-ezaugarriei esker, esan
daiteke plater hau gantz-
eta kaloria-eduki txikiko platera dela; beraz, pisu gehiegi duten pertsonen
dietan sartzea gomendatzen da, baita odolean kolesterol- edo triglizerido-maila
handia dutenen dietan ere.

Zer gaitzetarako gomendatzen den errezeta hau:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia a la caseína
  • Alergia al huevo
  • Alergia al pescado
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Cálculos renales
  • Diabetes mellitus
  • Estreñimiento
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertensión arterial
  • Hipertrigliceridemia
  • Intolerancia a la lactosa
  • Meteorismo
  • Obesidad o sobrepeso
  • Osteoporosis
Zer gaitzetarako ez den gomendatzen errezeta hau:
  • Gastritis
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)