Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Oilasko-nugget-ak: zenbat proteina ematen dituzte eta zein motatakoak dira?

Nuggetek proteinak dituzte, baina guztiek ez dute kopuru bera, eta proteina guztiak ez datoz oilaskoaren haragitik. Desberdintasun nagusiak zein diren esango dizugu
Egilea: EROSKI Consumer 2022-ko maiatzak 7
nuggets pollo proteínas
Imagen: Sharon Ang
Oilasko haragia elikagai proteikoa da. Beraz, pentsa genezake nugget-ak adierazle ona da markak konparatzeko eta aukera ona egiteko. Baina hori akatsa da. Produktu horiek dituzten proteina guztiak ez dira oilaskoarenak. Horietako asko beste proteina-osagai batzuek osatzen dituzte, bai betegarrian bai arrautza-irinetan pasatzean. Kontatuko dizugu.

Oilaskoaren proteinak

Oilaskoa nugget-ak ez da proteinak ematen dituen osagai bakarra. Gure Erosketa Gidaren adibiderik argiena Nugget-ak gaztarekin (e)tik Sukaldaria % 12 dute gazta urtua . Baina badira beste batzuk ere. Bereziki nabarmena Mikrouhin-laberako nugget-ak (e)tik Mahesoa hau du: soja-, gari- eta arrautza-proteinak. Azken horiek testura ona lortzeko erabiltzen dira, batez ere haragi xehatuarekin edo mekanikoki bereizitako haragiarekin egindako produktuetan (OMZ), bereziki haragi-proteinen proportzio txikia badute.

Kasu batzuetan, bada nolabaiteko erlazioa proteina-proportzioaren eta oilasko-kantitatearen artean:

  • Adibidez: oilasko gutxien dutenak (…) Nugget arrautzaztatu fina , Nugget-ak gaztarekin eta Nugget-ak barbakoa-saltsarekin (e)tik Sukaldaria eta Mikrouhin-laberako nugget-ak (e)tik Mahesoa ), % 24tik % 32,8ra bitarteko portzentajeekin, proteina gutxien dutenak ere badira (%8,8 eta %12 artean).
  • Beste muturrean, haragi gehien duenetako bat da proteina gehien ematen dituenetako bat. bezalakoak Amerikar estiloko zerrendak (e)tik Sukaldaria % 71 oilaskoa eta % 18 proteinak.

Arrautza-irinetan pasatzearen eta betegarriaren proteinak

Horrelako produktuak oilasko arrautzaztatuak edo birrineztatuak izaten dira. Baina arrautza-irinetan pasatze hori ez da etxean erabiltzen dugunaren berdin-berdina. Adibidez, industrian ez da arrautzarik erabiltzen osagai nahiko garestia izateaz gain, elikadura-segurtasuneko arazoak sor ditzakeelako.

Horren ordez kolante bat erabiltzen da Oinarrian irinez eta urez osatutako likidoa da, eta beste osagai batzuk gehitu ohi zaizkio: ogi birrindua, olioa edo sodio bikarbonatoa , albardatua mamitsua, kurruskaria eta harroa gera dadin.

Osagaien zerrendan oilaskoaren proportzioa adierazten denez, pentsa genezake gainerako % 100 osatu arte arrautza-irinetan pasatzeak osatzen duela, baina ez da hala izaten. Zer gertatzen da? produktu horiek egiteko beste osagai batzuk erabiltzen dira, hala nola gelifikatzaileak edo lodigarriak. masa lotua eratzeko (batez ere haragi xehatuarekin edo OMZrekin egiten direnetan) eta testura hobetzeko funtzioa betetzen dute.

Gainera, pisua eta bolumena ematen dutenez, haragi gutxiago erabiltzeko aukera ematen dute, produktua merkatzeko. Osagai horietako batzuk almidoia dira. (adibidez, gariarena edo patatarena) eta proteinak (adibidez, arrautzarena, sojarena, gariarena edo esnearena ).

Oilasko-nugget-ak: koipe eta kaloria asko

Kaloria-ekarpenari erreparatzen badiogu, ikusiko dugu alde nabarmenak daude gure Erosketa Gidan aztertutako produktuen artean:

  • Kalorikoenen artean hiru daude Sukaldaria (…) Nugget-ak gaztarekin , Nugget arrautzaztatu fina eta Fingerrak ), 278 kcal/100 g eta 287 kcal/100 g .
  • Baliorik txikienak aurkezten dituzte Amerikar estiloko zerrendak (e)tik Sukaldaria , Eroski nugget-ak eta Crunchya (e)tik Fripozoa Honako ekarpen hau egiten dute: 192 kcal/100 g eta 206 kcal/100 g .

Control de la manera de la manera de la medida. Ideia bat izateko, bi arrautzako tortilla frantses batek 190 kcal ematen ditu, eta txokolate-donut batek 265 kcal inguru.

Diferentziak, batez ere, koipe kopuruaren ondorio dira. nahiko nabarmena da kaloria gehien ematen duten produktuetan (% 15-16 bitartean), eta nabarmen txikiagoa kaloria gutxien dituztenetan (% 7,1-7,8 bitartean). Produktu hauetan: gantzetako batzuk arrautza-irinetan pasatzean erabiltzen dira, baina gehienak haragi xehatuaren eta uraren nahastean gehitzen dira, horrela emultsio bat eratzeko.

koipea eta nugget-en kaloriakIrudia: Fabricio Macedo FGMsp

Pentsatzekoa da kaloria asko ematen dituzten elikagaiak “osasungaitzak eta gizentzekoak” direla, baina hori despistatu egin gaitzake. Adibidez, 100 gramo almendrak 100 gramo hirugihar baino kaloria gehiago ematen dituzte, baina horrek ez du esan nahi azken hori hobea denik eta almendrak saihestu behar ditugunik. Hain zuzen, adibide honetan kontrakoa gertatzen da.

Hau da, garrantzitsua da hizpide dugun elikagaia kontuan hartzea, datu- edo mantenugai-xehetasunetan galdu beharrean. Ez dugu ahaztu behar oilaskoarekin egindako produktu arrautzaztatuak direla.

Osasungarria den hori esan nahi du? Printzipioz, oilasko arrautzaztatua edo birrineztatua dieta osasungarri baten barruan sartzen den elikagaia da. Hala ere, ez da ideia ona astean behin baino gehiagotan jatea, eta are gutxiago egunero; izan ere, horrek askotan jatea komeni den beste elikagai batzuen kontsumoa alda dezake, hala nola frutena, barazkiena eta barazkiena.

Baina, produktu horien bertsio komertzialak aldendu egin daitezke, nolabait, “oilasko arrautzaztatua” terminotik. , bai oilasko-eduki txikia edo beste osagai batzuk dituelako. Hori ekoizle bakoitzak erabili nahi duen formulazioaren araberakoa da, eta, beraz, alde handiak daude produktu horien artean. Horietako batzuk nutrizio-informazioan eta, hedaduraz, Nutri-Score oharrean ageri dira.

Kasu honetan batez ere, gatz, koipe eta kaloria kopuruak zehazten du nota. Horregatik, produktu gehienek hau lortzen dute: C bat , salbu eta Mahesoa eta Eroski (honekin: B bat ) eta La Cocinera oilasko-zerrendak , A bat . Azken finean, produktu horietako gehienentzako gomendioa noizean behin kontsumitzera bideratzea litzateke, eta aukera osasungarrienak lehenestea.

Zaindu gatza!

Nutrizio-informazioan kontsultatu beharreko alderdi garrantzitsu bat da sa-kantitatea l Gehiegizkotzat jotzen da % 1,25etik aurrera. Hori gertatzen da aztertutako hiru produktutan: Nugget arrautzaztatu fina (e)tik Sukaldaria (%1,3) eta, batez ere, Tenderrak eta Fingerrak (e)tik Fripozoa % 1,8 eta % 7,7, hurrenez hurren.

Gainerakoen artean, gehienak % 1,1-1,2 ingurukoak dira. Hauek nabarmentzen dira: Amerikar estiloko zerrendak (e)tik Sukaldaria % 0,75 baino ez dute gatza, eta, beraz, hori da aukerarik onena.