Nutrizio-informazioa duten 6.000 errezeta baino gehiago, onena aukeratzen jakiteko

Iragazi errezetak Itxi

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Oilaskoa curry gorriarekin

Denbora 50 min - 1 h
Zailtasuna Ertaina
Balio energetikoa 391 kcal
Errazio-kopurua 4
Urte-sasoia Invierno, Otoño, Primavera, Verano

Prestaketa

Garbitu eta garbitu oilaskoa. Barazkiak zerrenda lodietan zatitu, eta lapiko txiki batean salteatu oliba-olio pixka batekin. Barazkiak beroa eta kolorea hartzen hasten direnean, gehitu oilasko zatitua eta gazitua, erregosi guztia, gehitu curry gorriaren koilarakada bat eta koko-esnea. Nahasi nahasketa curryarekin modu uniformean banatzeko. Estali lapikoa, jaitsi suaren intentsitatea eta prestatu su baxuan ordubetez.

Denbora hori igaro ondoren, mahaspasa pipitarik gabeak gehituko ditugu. Prestatu beste 10 minutuz su ertainean, eta utzi egonean kazola sutatik kanpo estalita, zerbitzatu baino 15 minutu lehenago. Oilaskoa saltsarekin eta mahaspasekin zerbitzatuko dugu.

Nutrizio-semaforoa

Nutrizio-semaforoa kolorez osaturiko sistema bat da, eta haren bidez argi, erraz eta ondo ulertzen dira nutrizio-balioak.

Errazio batek hau dauka:

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
391 25,8g 14,3g 7,9g 0,5g
20% 37% 71% 9% 9%

* heldu baten erreferentziako ahorakinarekiko

  • Txikia: erreferentziako ahorakinaren % 10 edo gutxiago
  • Ertaina:erreferentziako ahorakinaren % 10 eta % 35 bitartean
  • Handia:erreferentziazko ahorakinaren % 35 baino gehiago

Errezetek, gehienetan, erreferentziako ahorakinarekiko ehuneko altuak dituzten osagaiak izaten dituzte (kolore horia eta laranja dira nagusi). Plater horiek bazkari edo afari batean plater nagusi izateko daude pentsatuta; hori dela eta, haien errazio-tamaina handiagoa izaten da, eta mantenugai-kantitatea ere bai.

Horregatik, errezetek eta produktuek ez dauzkate kolore-muga berak. Adibidez, elikagai baten mantenugaiek kolore horia izango dute EAren % 20ra arte, baina otordu nagusitzat jotzen diren errezetek, aldiz, EAren % 35era arte izango dituzte mantenugaiak horiz.

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
Zer da txikia errazioko 200 Kcal edo gutxiago 7 g edo gutxiago 2 g edo gutxiago 9 g edo gutxiago 0,6 g edo gutxiago
Zer da ertaina errazioko 200 Kcal eta 700 Kcal bitartean 7 g eta 25 g bitartean 2 g eta 7 g bitartean 9 g eta 32 g bitartean 0,6 g eta 2,1 g bitartean
Zer da handia errazioko 700 Kcal edo gehiago 25 g edo gehiago 7 g edo gehiago 32 g edo gehiago 2,1 g edo gehiago
Mantenugaiak Eguneko Kantitate Orientagarria
Kaloriak 2.000 Kcal
Gantza 70 g
Gantz asea 20 g
Azukreak 90 g
Gatza 6 g

Erreferentziako ahorakina balioa (erreferentziako ahorakina) dieta osasungarria izateko egunero ahoratu behar ditugun mantenugaiei buruzko eta kaloria-kopuru totalari buruzko gida bat da. Erreferentziako ahorakinarekiko ehunekoak adierazten du errazio batean dagoen mantenugai baten kantitatea zenbat den egunean hartu beharko litzatekeen kantitatearekiko.

Erreferentziako ahorakinarekiko Erreferentziako ahorakina ehunekoak egunean 2.000 kilokaloria ahoratzen dituen emakumezko heldu baten kasurako daude kalkulatuta. Norbanakoen nutrizio-premiak handiagoak edo txikiagoak izan daitezke sexuaren, adinaren, jarduera fisikoaren eta beste faktore batzuen arabera.

Errezeta oilaskoan oinarritzen da, B3k ematen duen elikagaian, eta azukre gutxi du. Aipagarriak dira, halaber, kaltzioa, burdina, balio biologiko handiko proteinak, potasioa, iodoa, zinka, magnesioa, fosforoa eta B7, B9, B12 eta C bitaminak. Piper berdearekin prestatzen da, kaloria gutxiko elikagai bikaina da eta kaltzioa, zuntza, potasioa, magnesioa, sodioa, fosforoa eta A, B9, E eta K bitaminak ditu. Curry saltsari dagokionez, sodioa, burdina, kaltzioa, potasioa, magnesioa, fosforoa eta B1, B3 eta B6 bitaminen kopuru txiki bat nabarmentzen dira. Errezeta honen berezitasuna koko-esnea da. Elikagai exotikoa da, eta neurriz kontsumitu ondoren, onura ugari ekartzen dizkio organismoari. Zuntzaren, potasioaren, fosforoaren, kaltzioaren, burdinaren, gantz-azido aseen eta C, B1 eta B2 bitaminen iturria da. Mahaspasak, burdin iturri garrantzitsua, kaltzioa, fosforoa, zuntza, iodoa, proteinak, magnesioa, sodioa eta A, B7, B9, C eta K bitaminak. Errezeta landua da, zapore bizikoa, eta amaieran koipe eta gantz saturatu ugari ditu. Garrantzitsua da, beraz, noizean behin gozatzea.

Zer gaitzetarako gomendatzen den errezeta hau:
  • Alergia al huevo
  • Alergia al pescado
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Estreñimiento
  • Hipertensión arterial
  • Osteoporosis
Zer gaitzetarako ez den gomendatzen errezeta hau:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia a la caseína
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Cálculos renales
  • Diabetes mellitus
  • Gastritis
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertrigliceridemia
  • Intolerancia a la lactosa
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Meteorismo
  • Obesidad o sobrepeso