Nutrizio-informazioa duten 6.000 errezeta baino gehiago, onena aukeratzen jakiteko

Iragazi errezetak Itxi

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Pazko-mona

Img 143554 g
Denbora > 2 h
Zailtasuna Handia
Balio energetikoa 454 kcal
Errazio-kopurua 4
Urte-sasoia Primavera

Prestaketa

Ontzi zabal batean irabiatu esnea, arrautza, azukrea, gatz pixka bat eta gurin urtua, pikorrik gabeko orea geratu arte. Irina legamiarekin, limoi- eta laranja-birrindura pixka bat eta laranja-koilarakadatxo bat bota, eta osagai guztiek masa bat osatu arte eragin. Ondoren, hozkailuan utzi, film-paperez estalita, hurrengo egunera arte.

Atseden-denbora igaro ondoren, lau zati egin, eta biribildu. Labe-papera duen erretilu batean jarri. Bola horiek 10 minutuz pausatzen utzi, pixka bat hartzi dezaten, eta, ondoren, zanpatu eta zuloa egin erdian. Gainazala arrautza irabiatuarekin margotu eta mona bakoitzean arrautza egosi bat jarri.

Utzi berriro toki epel batean, ordubetez, bolumena bikoiztu dezan, eta margotu berriro arrautza irabiatuarekin eta azukre zuriarekin.

Sartu aurrez berotutako labean 200 °C-tan erretiluaren azken erreian, eta egosi 20 minutuz edo gorritu arte. Laberatu ondoren, sareta batera atera, kontsumitu aurretik hoztu daitezen.

Nutrizio-semaforoa

Nutrizio-semaforoa kolorez osaturiko sistema bat da, eta haren bidez argi, erraz eta ondo ulertzen dira nutrizio-balioak.

Errazio batek hau dauka:

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
454 17g 6,8g 8,3g 0,1g
23% 24% 34% 9% 2%

* heldu baten erreferentziako ahorakinarekiko

  • Txikia: erreferentziako ahorakinaren % 10 edo gutxiago
  • Ertaina:erreferentziako ahorakinaren % 10 eta % 35 bitartean
  • Handia:erreferentziazko ahorakinaren % 35 baino gehiago

Errezetek, gehienetan, erreferentziako ahorakinarekiko ehuneko altuak dituzten osagaiak izaten dituzte (kolore horia eta laranja dira nagusi). Plater horiek bazkari edo afari batean plater nagusi izateko daude pentsatuta; hori dela eta, haien errazio-tamaina handiagoa izaten da, eta mantenugai-kantitatea ere bai.

Horregatik, errezetek eta produktuek ez dauzkate kolore-muga berak. Adibidez, elikagai baten mantenugaiek kolore horia izango dute EAren % 20ra arte, baina otordu nagusitzat jotzen diren errezetek, aldiz, EAren % 35era arte izango dituzte mantenugaiak horiz.

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
Zer da txikia errazioko 200 Kcal edo gutxiago 7 g edo gutxiago 2 g edo gutxiago 9 g edo gutxiago 0,6 g edo gutxiago
Zer da ertaina errazioko 200 Kcal eta 700 Kcal bitartean 7 g eta 25 g bitartean 2 g eta 7 g bitartean 9 g eta 32 g bitartean 0,6 g eta 2,1 g bitartean
Zer da handia errazioko 700 Kcal edo gehiago 25 g edo gehiago 7 g edo gehiago 32 g edo gehiago 2,1 g edo gehiago
Mantenugaiak Eguneko Kantitate Orientagarria
Kaloriak 2.000 Kcal
Gantza 70 g
Gantz asea 20 g
Azukreak 90 g
Gatza 6 g

Erreferentziako ahorakina balioa (erreferentziako ahorakina) dieta osasungarria izateko egunero ahoratu behar ditugun mantenugaiei buruzko eta kaloria-kopuru totalari buruzko gida bat da. Erreferentziako ahorakinarekiko ehunekoak adierazten du errazio batean dagoen mantenugai baten kantitatea zenbat den egunean hartu beharko litzatekeen kantitatearekiko.

Erreferentziako ahorakinarekiko Erreferentziako ahorakina ehunekoak egunean 2.000 kilokaloria ahoratzen dituen emakumezko heldu baten kasurako daude kalkulatuta. Norbanakoen nutrizio-premiak handiagoak edo txikiagoak izan daitezke sexuaren, adinaren, jarduera fisikoaren eta beste faktore batzuen arabera.

Egun horietako errezetarik tipikoena da, ia nahitaez kontsumitu beharrekoa, tradizioak dioen
bezala. Nutrizioaren ikuspegitik, errezeta kalorikoa da, eta gantz-, proteina- eta energia-eduki ugari du. Neurriz kontsumitu behar da, kaloria asko ematen baititu. Balio biologiko handiko proteinak ditu, arrautzetatik eta esnetik datozenak, B, E, C, D eta A taldeko bitaminak eta burdina, kaltzioa edo fosforoa bezalako mineralak. Hala ere, ez da egokia kontsumitzaile guztientzat, eta oso noizean behin kontsumitu behar da.

Zer gaitzetarako gomendatzen den errezeta hau:
  • Alergia al pescado
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Hipertensión arterial
  • Osteoporosis
Zer gaitzetarako ez den gomendatzen errezeta hau:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia a la caseína
  • Alergia al huevo
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Cálculos renales
  • Diabetes mellitus
  • Estreñimiento
  • Gastritis
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertrigliceridemia
  • Intolerancia a la lactosa
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Meteorismo
  • Obesidad o sobrepeso