Nutrizio-informazioa duten 6.000 errezeta baino gehiago, onena aukeratzen jakiteko

Iragazi errezetak Itxi

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Philadelphia gazta-tarta

Denbora > 2 h
Zailtasuna Ertaina
Balio energetikoa 375 kcal
Errazio-kopurua 4
Urte-sasoia Invierno, Otoño, Primavera, Verano

Prestaketa

Berotu gelatinazko xaflak ur hotzetan. Esne-gaina Philadelphia gaztarekin eta azukrearekin nahastu, eta berotu pixka bat (irakin gabe). Nahasi eta xukatutako gelatina gehitu nahaste epel horri, beroarekin desegin dadin. Esne gaina, gazta eta gelatina kendu eta krema homogeneoa egingo dugu.

Erein dezagun nahasketa hori 4 pertsonarentzako tarta txikiko molde batean. Horren oinarrian Maria galleta-ore bat jarriko dugu, txikitutako gurin pixka batekin txikituta. Sartu tarta hozkailuan gutxienez 4 orduz.

Kanpora atera eta hotza egin ondoren, moldetik kendu gabe, marmeladarekin edo marrubi-konfiturarekin pixka bat diluituta eta iragazita apainduko dugu, marrubi-saltsa tropezoirik gabe gera dadin. Sartu berriro hozkailuan beste bi orduz, saltsa tartaren gainean egosteko. Kontuz moldatzen gara, eta basoko fruta-zatitxoekin batera zerbitzatzen dugu: masustak, mugurdiak eta ahabiak.

Nutrizio-semaforoa

Nutrizio-semaforoa kolorez osaturiko sistema bat da, eta haren bidez argi, erraz eta ondo ulertzen dira nutrizio-balioak.

Errazio batek hau dauka:

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
375 24,4g 14,8g 24,1g 0,6g
19% 35% 74% 27% 10%

* heldu baten erreferentziako ahorakinarekiko

  • Txikia: erreferentziako ahorakinaren % 10 edo gutxiago
  • Ertaina:erreferentziako ahorakinaren % 10 eta % 35 bitartean
  • Handia:erreferentziazko ahorakinaren % 35 baino gehiago

Errezetek, gehienetan, erreferentziako ahorakinarekiko ehuneko altuak dituzten osagaiak izaten dituzte (kolore horia eta laranja dira nagusi). Plater horiek bazkari edo afari batean plater nagusi izateko daude pentsatuta; hori dela eta, haien errazio-tamaina handiagoa izaten da, eta mantenugai-kantitatea ere bai.

Horregatik, errezetek eta produktuek ez dauzkate kolore-muga berak. Adibidez, elikagai baten mantenugaiek kolore horia izango dute EAren % 20ra arte, baina otordu nagusitzat jotzen diren errezetek, aldiz, EAren % 35era arte izango dituzte mantenugaiak horiz.

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
Zer da txikia errazioko 200 Kcal edo gutxiago 7 g edo gutxiago 2 g edo gutxiago 9 g edo gutxiago 0,6 g edo gutxiago
Zer da ertaina errazioko 200 Kcal eta 700 Kcal bitartean 7 g eta 25 g bitartean 2 g eta 7 g bitartean 9 g eta 32 g bitartean 0,6 g eta 2,1 g bitartean
Zer da handia errazioko 700 Kcal edo gehiago 25 g edo gehiago 7 g edo gehiago 32 g edo gehiago 2,1 g edo gehiago
Mantenugaiak Eguneko Kantitate Orientagarria
Kaloriak 2.000 Kcal
Gantza 70 g
Gantz asea 20 g
Azukreak 90 g
Gatza 6 g

Erreferentziako ahorakina balioa (erreferentziako ahorakina) dieta osasungarria izateko egunero ahoratu behar ditugun mantenugaiei buruzko eta kaloria-kopuru totalari buruzko gida bat da. Erreferentziako ahorakinarekiko ehunekoak adierazten du errazio batean dagoen mantenugai baten kantitatea zenbat den egunean hartu beharko litzatekeen kantitatearekiko.

Erreferentziako ahorakinarekiko Erreferentziako ahorakina ehunekoak egunean 2.000 kilokaloria ahoratzen dituen emakumezko heldu baten kasurako daude kalkulatuta. Norbanakoen nutrizio-premiak handiagoak edo txikiagoak izan daitezke sexuaren, adinaren, jarduera fisikoaren eta beste faktore batzuen arabera.

Errezeta gozoa, ahosabaiko gozamena, zapore gozokoa eta testura leunekoa. Hala ere, neurriz eta noizean behin kontsumitu behar da. Kaltzioa, burdina, potasioa, fosforoa, magnesioa eta zinka bezalako mineraletan aberatsa da, baita A, D eta C K bitaminetan ere. Balio biologiko handiko energia- eta proteina-iturria da. Hala ere, esne-gainak, gurinak, gailetek eta marmeladak koipe ase eta azukre kopuru handiak dituzte, eta horiek kontuan hartu behar dira.

Zer gaitzetarako gomendatzen den errezeta hau:
  • Alergia al huevo
  • Alergia al pescado
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Hipertensión arterial
  • Osteoporosis
Zer gaitzetarako ez den gomendatzen errezeta hau:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia a la caseína
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Cálculos renales
  • Diabetes mellitus
  • Estreñimiento
  • Gastritis
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertrigliceridemia
  • Intolerancia a la lactosa
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Meteorismo
  • Obesidad o sobrepeso