Nutrizio-informazioa duten 6.000 errezeta baino gehiago, onena aukeratzen jakiteko

Iragazi errezetak Itxi

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Quiche lorraine Thermomixekin

Img 145602 g
Denbora > 1 h
Zailtasuna Ertaina
Balio energetikoa 518 kcal
Errazio-kopurua 4
Urte-sasoia Invierno, Otoño, Primavera, Verano

Prestaketa

Masa hautsia egiten dugu, quichearen oinarria: Thermomix ontzian irina eta gurin biguna (“pomada puntua” delakoan) jarri eta tenperaturarik gabeko oratze-abiadura masa hareatsua lortu arte. Gehitu gatz apur bat eta irabiatutako arrautza. Berriro ere nahastu egingo gara masa elkartuta egon arte.

Bola bat sortzen dugu, plastilinazko bola balitz bezala, film gardenean bildu eta hozkailuan sartzen dugu masa trinkotu dadin eta tenkatzeko unean lan egiteko erraza izan dadin. 30 minutuko atsedenaldia nahikoa izaten da.

Orea arrabolarekin tenkatu eta tarta azpiko moldearen oinarrian jarri. Moldeari gurin eta irin pixka bat jarri behar diogu, itsats ez dadin. Estali labeko paperarekin eta jarri pisu bat gainean (adibidez, bete bol bat arrozarekin edo babarrunekin, pisua izan dezan), egosten den bitartean masa ez igotzeko, eta sartu labean 20 minutuz 180 °C-an. Oinarria laberatu ondoren, papera eta pisua kenduko ditugu.

Quichearen betegarria prestatuko dugu: Thermomix ontzian tipula jarri, kolpea eman abiadura maximoan, 5 segundoz , oliba-olioa gehitu, programatu zaliaren abiadura, Varomaren tenperatura eta kipula 4 minutuz erregosi. Ia gorrituta dagoenean, txanpiñoi garbituekin nahastu, eta 3 segundoko abiadura maximoa eho daitezen eta janaria prestatzen jarrai dezagun 10 minutu zaliaren abiaduran eta Varomaren tenperaturan , txanpinoiak frijitu arte. Kozinatu ondoren, atera Thermomix ontzitik eta jarri koladore baten gainean, olioa xukatzeko.

Barazkiak prestatzen ditugun bitartean, esne-gainarekin, arrautza irabiatuarekin, intxaur muskatuarekin eta gatzarekin nahastu. Txanpinoi-salteatua esne-gainarekin nahastu, eta labean egindako orearen gainera bota. Gainetik gazta birrindua botako dugu eta 200 ºC-tan erreko dugu 10 minutuz, gainazala gorritu arte. Betegarria gatzatu ondoren zerbitzatu, eta utzi pixka bat epeltzen.

Nutrizio-semaforoa

Nutrizio-semaforoa kolorez osaturiko sistema bat da, eta haren bidez argi, erraz eta ondo ulertzen dira nutrizio-balioak.

Errazio batek hau dauka:

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
518 32,6g 17,2g 3,2g 0,4g
26% 47% 86% 4% 7%

* heldu baten erreferentziako ahorakinarekiko

  • Txikia: erreferentziako ahorakinaren % 10 edo gutxiago
  • Ertaina:erreferentziako ahorakinaren % 10 eta % 35 bitartean
  • Handia:erreferentziazko ahorakinaren % 35 baino gehiago

Errezetek, gehienetan, erreferentziako ahorakinarekiko ehuneko altuak dituzten osagaiak izaten dituzte (kolore horia eta laranja dira nagusi). Plater horiek bazkari edo afari batean plater nagusi izateko daude pentsatuta; hori dela eta, haien errazio-tamaina handiagoa izaten da, eta mantenugai-kantitatea ere bai.

Horregatik, errezetek eta produktuek ez dauzkate kolore-muga berak. Adibidez, elikagai baten mantenugaiek kolore horia izango dute EAren % 20ra arte, baina otordu nagusitzat jotzen diren errezetek, aldiz, EAren % 35era arte izango dituzte mantenugaiak horiz.

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
Zer da txikia errazioko 200 Kcal edo gutxiago 7 g edo gutxiago 2 g edo gutxiago 9 g edo gutxiago 0,6 g edo gutxiago
Zer da ertaina errazioko 200 Kcal eta 700 Kcal bitartean 7 g eta 25 g bitartean 2 g eta 7 g bitartean 9 g eta 32 g bitartean 0,6 g eta 2,1 g bitartean
Zer da handia errazioko 700 Kcal edo gehiago 25 g edo gehiago 7 g edo gehiago 32 g edo gehiago 2,1 g edo gehiago
Mantenugaiak Eguneko Kantitate Orientagarria
Kaloriak 2.000 Kcal
Gantza 70 g
Gantz asea 20 g
Azukreak 90 g
Gatza 6 g

Erreferentziako ahorakina balioa (erreferentziako ahorakina) dieta osasungarria izateko egunero ahoratu behar ditugun mantenugaiei buruzko eta kaloria-kopuru totalari buruzko gida bat da. Erreferentziako ahorakinarekiko ehunekoak adierazten du errazio batean dagoen mantenugai baten kantitatea zenbat den egunean hartu beharko litzatekeen kantitatearekiko.

Erreferentziako ahorakinarekiko Erreferentziako ahorakina ehunekoak egunean 2.000 kilokaloria ahoratzen dituen emakumezko heldu baten kasurako daude kalkulatuta. Norbanakoen nutrizio-premiak handiagoak edo txikiagoak izan daitezke sexuaren, adinaren, jarduera fisikoaren eta beste faktore batzuen arabera.

Errezeta kaloriko eta energetiko samarra da, kopuru txikitan kontsumitzeko aproposa. Elikagai ugari ditu, eta, beraz, mantenugai ugari. Kaltzioa, burdina, fosforoa, zinka, magnesioa eta C, D, A eta B bitaminak nabarmentzen dira. Gaztekin prestatzen da, eta, nahiz eta mantenugai garrantzitsuak eman –esaterako–, gantz ase ugari izaten dute. Azken finean, errezeta ona da zati txikietan eta noizean behin jateko.

Zer gaitzetarako gomendatzen den errezeta hau:
  • Alergia al pescado
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Hipertensión arterial
  • Osteoporosis
Zer gaitzetarako ez den gomendatzen errezeta hau:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia a la caseína
  • Alergia al huevo
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Cálculos renales
  • Diabetes mellitus
  • Estreñimiento
  • Gastritis
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertrigliceridemia
  • Intolerancia a la lactosa
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Meteorismo
  • Obesidad o sobrepeso