Nutrizio-informazioa duten 6.000 errezeta baino gehiago, onena aukeratzen jakiteko

Iragazi errezetak Itxi

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Thermomixekin gainerretako tipula-zopa

Img 144148 g
Denbora 40-50 min
Zailtasuna Ertaina
Balio energetikoa 477 kcal
Errazio-kopurua 4
Urte-sasoia Invierno, Otoño, Primavera, Verano

Prestaketa

Gurina eta olioa ditugu Thermomix ontzian, eta programatu egingo ditugu. 5 minutu, baromaren tenperatura, 1 abiadura . Tipula gehitu, programatu 3 segundo, abiadura 4 , eta espatularekin, tapako tipula-hondarrak eta edalontzi barrukoak xafletara jaitsiko ditugu. Programatzen dugu 10 minutu, Varoma tenperatura, ezkerrera biratzea, zaliaren abiadura .

Bota hegazti-salda eta ardo zuri lehor pixka bat, eta programatu 20 minutu, 100 °C, ezkerrera biratzea, zaliaren abiadura . Zopa prestatuta dugunean, laberako egokiak diren banakako ontzietan zerbitzatuko dugu, eta ontzi bakoitza ogi txigortuaren bi xerrarekin apainduko dugu. Estali azalera guztia gazta-koilarakada batzuekin. Sartu labean, gainerre azala gorritu arte, eta zerbitzatu berehala.

Nutrizio-semaforoa

Nutrizio-semaforoa kolorez osaturiko sistema bat da, eta haren bidez argi, erraz eta ondo ulertzen dira nutrizio-balioak.

Errazio batek hau dauka:

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
477 16,1g 7g 6,5g 1,4g
24% 23% 35% 7% 23%

* heldu baten erreferentziako ahorakinarekiko

  • Txikia: erreferentziako ahorakinaren % 10 edo gutxiago
  • Ertaina:erreferentziako ahorakinaren % 10 eta % 35 bitartean
  • Handia:erreferentziazko ahorakinaren % 35 baino gehiago

Errezetek, gehienetan, erreferentziako ahorakinarekiko ehuneko altuak dituzten osagaiak izaten dituzte (kolore horia eta laranja dira nagusi). Plater horiek bazkari edo afari batean plater nagusi izateko daude pentsatuta; hori dela eta, haien errazio-tamaina handiagoa izaten da, eta mantenugai-kantitatea ere bai.

Horregatik, errezetek eta produktuek ez dauzkate kolore-muga berak. Adibidez, elikagai baten mantenugaiek kolore horia izango dute EAren % 20ra arte, baina otordu nagusitzat jotzen diren errezetek, aldiz, EAren % 35era arte izango dituzte mantenugaiak horiz.

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
Zer da txikia errazioko 200 Kcal edo gutxiago 7 g edo gutxiago 2 g edo gutxiago 9 g edo gutxiago 0,6 g edo gutxiago
Zer da ertaina errazioko 200 Kcal eta 700 Kcal bitartean 7 g eta 25 g bitartean 2 g eta 7 g bitartean 9 g eta 32 g bitartean 0,6 g eta 2,1 g bitartean
Zer da handia errazioko 700 Kcal edo gehiago 25 g edo gehiago 7 g edo gehiago 32 g edo gehiago 2,1 g edo gehiago
Mantenugaiak Eguneko Kantitate Orientagarria
Kaloriak 2.000 Kcal
Gantza 70 g
Gantz asea 20 g
Azukreak 90 g
Gatza 6 g

Erreferentziako ahorakina balioa (erreferentziako ahorakina) dieta osasungarria izateko egunero ahoratu behar ditugun mantenugaiei buruzko eta kaloria-kopuru totalari buruzko gida bat da. Erreferentziako ahorakinarekiko ehunekoak adierazten du errazio batean dagoen mantenugai baten kantitatea zenbat den egunean hartu beharko litzatekeen kantitatearekiko.

Erreferentziako ahorakinarekiko Erreferentziako ahorakina ehunekoak egunean 2.000 kilokaloria ahoratzen dituen emakumezko heldu baten kasurako daude kalkulatuta. Norbanakoen nutrizio-premiak handiagoak edo txikiagoak izan daitezke sexuaren, adinaren, jarduera fisikoaren eta beste faktore batzuen arabera.

Kipula elikagai bikaina da, anemiaren kontrako ezaugarriak ditu, burdina, fosforo eta E bitamina ugari dituelako. A eta C bitaminei esker, espektoratzailea da, eta, gainera, gripe-prozesuei aurre egiteko sufre-konposatu egokiak sortzen dituzten olio esentzialak ditu. Kaltzio, potasio, azido foliko eta zuntz askoko elikagaia da. Diuretikoa ere bada, mota guztietako kontsumitzaileentzat aproposa. Oraingo honetan, gurinarekin eta gruyere eta parmesano gaztekin prestatzen da, eta horrek koipe eta kaloria ugari ematen dizkio platerari, kaltzioarekin eta D bitaminarekin batera. Zapore atsegineko errezeta da; hala ere, azken eduki kaloriko samarrak kontsumoa moteldu beharra iradokitzen du.

Zer gaitzetarako gomendatzen den errezeta hau:
  • Alergia al huevo
  • Alergia al pescado
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Estreñimiento
  • Hipertensión arterial
  • Osteoporosis
Zer gaitzetarako ez den gomendatzen errezeta hau:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia a la caseína
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Cálculos renales
  • Diabetes mellitus
  • Gastritis
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertrigliceridemia
  • Intolerancia a la lactosa
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Meteorismo
  • Obesidad o sobrepeso