Nutrizio-informazioa duten 6.000 errezeta baino gehiago, onena aukeratzen jakiteko

Iragazi errezetak Itxi

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Txanpinoiak tomate-saltsarekin

Img 149180 g
Denbora 40-50 min
Zailtasuna Hasiberriak
Balio energetikoa 110 kcal
Errazio-kopurua 4
Urte-sasoia Invierno, Otoño, Primavera, Verano

Prestaketa

Txanpinoiak garbitu, zurtoina kendu eta plantxan prestatuko ditugu oliba-olio tanta batekin, “buelta eta buelta” bi aldeetatik gorritu arte. Gatz-puntuan jarri.

Tomate-saltsa “brava” pixka bat prestatuko dugu. Horretarako, jarri etxean egindako tomate-saltsa, bi koilarakadatxo oliba-olio, koilarakadatxo bat ozpin, piperbeltz txiki bat, piperbeltz beltz beltz pixka bat eta gatza. 10 minutuz irakin, irabiagailuarekin birrindu eta su ertainean berriz irakiten dugu, beste 10 minutuz. Jarri tomate bravaren saltsa gatz-puntuan, gozotasunean eta minean, eta bete zurtoineko txanpinoien zulotxoa. Jarri ogi txigortuaren gainean, eta apaindu tipulin-sorta batekin.

Nutrizio-semaforoa

Nutrizio-semaforoa kolorez osaturiko sistema bat da, eta haren bidez argi, erraz eta ondo ulertzen dira nutrizio-balioak.

Errazio batek hau dauka:

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
110 8,1g 1,3g 5,3g 0,4g
5% 12% 7% 6% 7%

* heldu baten erreferentziako ahorakinarekiko

  • Txikia: erreferentziako ahorakinaren % 10 edo gutxiago
  • Ertaina:erreferentziako ahorakinaren % 10 eta % 35 bitartean
  • Handia:erreferentziazko ahorakinaren % 35 baino gehiago

Errezetek, gehienetan, erreferentziako ahorakinarekiko ehuneko altuak dituzten osagaiak izaten dituzte (kolore horia eta laranja dira nagusi). Plater horiek bazkari edo afari batean plater nagusi izateko daude pentsatuta; hori dela eta, haien errazio-tamaina handiagoa izaten da, eta mantenugai-kantitatea ere bai.

Horregatik, errezetek eta produktuek ez dauzkate kolore-muga berak. Adibidez, elikagai baten mantenugaiek kolore horia izango dute EAren % 20ra arte, baina otordu nagusitzat jotzen diren errezetek, aldiz, EAren % 35era arte izango dituzte mantenugaiak horiz.

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
Zer da txikia errazioko 200 Kcal edo gutxiago 7 g edo gutxiago 2 g edo gutxiago 9 g edo gutxiago 0,6 g edo gutxiago
Zer da ertaina errazioko 200 Kcal eta 700 Kcal bitartean 7 g eta 25 g bitartean 2 g eta 7 g bitartean 9 g eta 32 g bitartean 0,6 g eta 2,1 g bitartean
Zer da handia errazioko 700 Kcal edo gehiago 25 g edo gehiago 7 g edo gehiago 32 g edo gehiago 2,1 g edo gehiago
Mantenugaiak Eguneko Kantitate Orientagarria
Kaloriak 2.000 Kcal
Gantza 70 g
Gantz asea 20 g
Azukreak 90 g
Gatza 6 g

Erreferentziako ahorakina balioa (erreferentziako ahorakina) dieta osasungarria izateko egunero ahoratu behar ditugun mantenugaiei buruzko eta kaloria-kopuru totalari buruzko gida bat da. Erreferentziako ahorakinarekiko ehunekoak adierazten du errazio batean dagoen mantenugai baten kantitatea zenbat den egunean hartu beharko litzatekeen kantitatearekiko.

Erreferentziako ahorakinarekiko Erreferentziako ahorakina ehunekoak egunean 2.000 kilokaloria ahoratzen dituen emakumezko heldu baten kasurako daude kalkulatuta. Norbanakoen nutrizio-premiak handiagoak edo txikiagoak izan daitezke sexuaren, adinaren, jarduera fisikoaren eta beste faktore batzuen arabera.

Txanpinoiek B5 bitamina gehiago dute, batez ere, baina burdina, proteinak, kaltzioa, zuntza, potasioa, iodoa, magnesioa, sodioa, fosforoa eta B3, B7, B9, C eta K bitaminak ere badituzte. Tomate-saltsa naturalarekin prestatzen dira, eta horrek antioxidatzaile, potasio, burdina, kaltzioa, zuntza, iodoa, magnesioa, fosforoa eta A, B1, B5, B7, B9 eta C bitaminak gehitzen ditu. Zaporea emateko pipermina eransten da, C bitamina, burdina, zuntza, potasioa, magnesioa, sodioa eta A, B3 eta K bitaminak dituen elikagaia. Errezeta gozoa eta osasungarria da, kontsumitzaile askorentzat egokia.

Zer gaitzetarako gomendatzen den errezeta hau:
  • Alergia a la caseína
  • Alergia al huevo
  • Alergia al pescado
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Estreñimiento
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertensión arterial
  • Hipertrigliceridemia
  • Intolerancia a la lactosa
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Meteorismo
  • Obesidad o sobrepeso
  • Osteoporosis
Zer gaitzetarako ez den gomendatzen errezeta hau:
  • Ácido úrico y gota
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Cálculos renales
  • Diabetes mellitus
  • Gastritis