Nutrizio-informazioa duten 6.000 errezeta baino gehiago, onena aukeratzen jakiteko

Iragazi errezetak Itxi

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Txanpinoiak urdaiazpikoz eta gaztaz beteak labean

Img 149330 g
Denbora 15-20 min
Zailtasuna Ertaina
Balio energetikoa 126 kcal
Errazio-kopurua 4
Urte-sasoia Invierno, Otoño, Primavera, Verano

Prestaketa

Txanpinoiak garbitu, eta kapela eta zurtoina bereizi. Gorde itzalak, eta txikitu zurtoinak. Hemen ere egingo dugu klik: brounoisia (lauki mehe batean) tipula eta baratxuria.

Tipula eta baratxuria zartaginean sueztitu oliba-olio koilarakada batekin. Kipula biguna eta horixka dagoenean, txanpinoien zurtoinak gehitu eta kozinatzen utzi, bigundu arte. Ondoren, gehitu urdaiazpiko zatitua laukitxotan eta utzi sutan 30 segundoz. Azkenik, koilarakada bat ardo zuri gehitu, alkohola lurruntzen ari dela espero dugu, irin koilarakada batekin ligatu, barazkiekin erregosi, esnea bota eta barrurantz abiatu, bexamel motako krema osatu arte.

Txanpinoien kapelak zartagin batean salteatu, oliba-olio tanta batzuk bota, “buelta eta buelta”, eta krema honekin bete. Ondoren, hautseztatu gazta birrindua gainetik eta gainerre labean, gainazala gorritu arte. Nahi izanez gero, tipulin apur bat gainetik kendu eta berehala zerbitzatuko dugu.

Nutrizio-semaforoa

Nutrizio-semaforoa kolorez osaturiko sistema bat da, eta haren bidez argi, erraz eta ondo ulertzen dira nutrizio-balioak.

Errazio batek hau dauka:

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
126 7,1g 2,6g 4g 0,6g
6% 10% 13% 4% 10%

* heldu baten erreferentziako ahorakinarekiko

  • Txikia: erreferentziako ahorakinaren % 10 edo gutxiago
  • Ertaina:erreferentziako ahorakinaren % 10 eta % 35 bitartean
  • Handia:erreferentziazko ahorakinaren % 35 baino gehiago

Errezetek, gehienetan, erreferentziako ahorakinarekiko ehuneko altuak dituzten osagaiak izaten dituzte (kolore horia eta laranja dira nagusi). Plater horiek bazkari edo afari batean plater nagusi izateko daude pentsatuta; hori dela eta, haien errazio-tamaina handiagoa izaten da, eta mantenugai-kantitatea ere bai.

Horregatik, errezetek eta produktuek ez dauzkate kolore-muga berak. Adibidez, elikagai baten mantenugaiek kolore horia izango dute EAren % 20ra arte, baina otordu nagusitzat jotzen diren errezetek, aldiz, EAren % 35era arte izango dituzte mantenugaiak horiz.

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
Zer da txikia errazioko 200 Kcal edo gutxiago 7 g edo gutxiago 2 g edo gutxiago 9 g edo gutxiago 0,6 g edo gutxiago
Zer da ertaina errazioko 200 Kcal eta 700 Kcal bitartean 7 g eta 25 g bitartean 2 g eta 7 g bitartean 9 g eta 32 g bitartean 0,6 g eta 2,1 g bitartean
Zer da handia errazioko 700 Kcal edo gehiago 25 g edo gehiago 7 g edo gehiago 32 g edo gehiago 2,1 g edo gehiago
Mantenugaiak Eguneko Kantitate Orientagarria
Kaloriak 2.000 Kcal
Gantza 70 g
Gantz asea 20 g
Azukreak 90 g
Gatza 6 g

Erreferentziako ahorakina balioa (erreferentziako ahorakina) dieta osasungarria izateko egunero ahoratu behar ditugun mantenugaiei buruzko eta kaloria-kopuru totalari buruzko gida bat da. Erreferentziako ahorakinarekiko ehunekoak adierazten du errazio batean dagoen mantenugai baten kantitatea zenbat den egunean hartu beharko litzatekeen kantitatearekiko.

Erreferentziako ahorakinarekiko Erreferentziako ahorakina ehunekoak egunean 2.000 kilokaloria ahoratzen dituen emakumezko heldu baten kasurako daude kalkulatuta. Norbanakoen nutrizio-premiak handiagoak edo txikiagoak izan daitezke sexuaren, adinaren, jarduera fisikoaren eta beste faktore batzuen arabera.

Txanpinoiak B5 bitamina dutelako nabarmentzen dira. Elikagai garrantzitsuak ere badituzte, hala nola burdina, zuntza, potasioa, iodoa, magnesioa, sodioa, fosforoa eta B3, B7, B9, E eta K bitaminak. Prestakuntzari kipula gehitzen zaio, kaltzio, burdina, zuntz, potasio, iodo, magnesio eta A, B7, B9,C eta K bitaminetan aberatsa den elikagaia. Urdaiazpiko ondua elikagai aparta da, B1 bitaminaren iturri da eta sodio pixka bat du. Gainera, kaltzioa, proteinak, zinka, potasioa, iodoa, fosforoa, magnesioa eta B3 eta K bitaminak ditu. Errezeta amaitzeko, behi-gazta erdiondua gehitzen da, fosforo- eta zink-kantitate handiak dituena, baita iodoa, burdina, kaltzioa, fosforoa eta B3, B9, B12, D eta K bitaminak ere. Oso errezeta gozoa da, baina gantz saturatu pixka bat ere bai; beraz, neurriz kontsumitu behar da.

Zer gaitzetarako gomendatzen den errezeta hau:
  • Alergia al huevo
  • Alergia al pescado
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Estreñimiento
  • Gastritis
  • Hipertensión arterial
  • Osteoporosis
Zer gaitzetarako ez den gomendatzen errezeta hau:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia a la caseína
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Cálculos renales
  • Diabetes mellitus
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertrigliceridemia
  • Intolerancia a la lactosa
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Meteorismo
  • Obesidad o sobrepeso