Nutrizio-informazioa duten 6.000 errezeta baino gehiago, onena aukeratzen jakiteko

Iragazi errezetak Itxi

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Txerri-azpizuna alkatxofekin

Img 34442 g
Denbora 30-40 min
Zailtasuna Erraza
Balio energetikoa 464 kcal
Errazio-kopurua 4
Urte-sasoia Invierno, Primavera

Prestaketa

Moztu azpizuna 3 zatitan, bota gatza eta piperbeltza eta irineztatu pixka bat. Ondoren, olio pixka bat duen zartagin batean salteatu, kanpotik gorritu eta barruan pixka bat kozinatuta gera daitezen. Zartagin batean, erregosi tipulinak gorritu arte. Txerri azpizuna gorritu dugun zartaginean, geratu zaigun olioa kendu, eta baso bat ur eta tipulin salteatuak bota. Utzi irakiten, zukuak karamelatu arte. Une horretan, txerri-azpizunak eta orburu-bihotzak bota, eta dena batera egosten utzi 10 minutuz. Haragia egoste-saldatik atera, eta saltsari gehitu arto-irina, ur hotz pixka batean disolbatua, eta esne-gain likidoa. Utzi egosten, saltsa krematsua osatu arte. Jarri gatz-puntuan saltsa, eta bota perrexil xehatu pixka bat. Zerriaren gainean gatza bota, eta haragia eta saltsa hoztu gabe zerbitzatu.

Nutrizio-semaforoa

Nutrizio-semaforoa kolorez osaturiko sistema bat da, eta haren bidez argi, erraz eta ondo ulertzen dira nutrizio-balioak.

Errazio batek hau dauka:

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
464 30,9g 13,7g 3,3g 0,5g
23% 44% 69% 4% 8%

* heldu baten erreferentziako ahorakinarekiko

  • Txikia: erreferentziako ahorakinaren % 10 edo gutxiago
  • Ertaina:erreferentziako ahorakinaren % 10 eta % 35 bitartean
  • Handia:erreferentziazko ahorakinaren % 35 baino gehiago

Errezetek, gehienetan, erreferentziako ahorakinarekiko ehuneko altuak dituzten osagaiak izaten dituzte (kolore horia eta laranja dira nagusi). Plater horiek bazkari edo afari batean plater nagusi izateko daude pentsatuta; hori dela eta, haien errazio-tamaina handiagoa izaten da, eta mantenugai-kantitatea ere bai.

Horregatik, errezetek eta produktuek ez dauzkate kolore-muga berak. Adibidez, elikagai baten mantenugaiek kolore horia izango dute EAren % 20ra arte, baina otordu nagusitzat jotzen diren errezetek, aldiz, EAren % 35era arte izango dituzte mantenugaiak horiz.

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
Zer da txikia errazioko 200 Kcal edo gutxiago 7 g edo gutxiago 2 g edo gutxiago 9 g edo gutxiago 0,6 g edo gutxiago
Zer da ertaina errazioko 200 Kcal eta 700 Kcal bitartean 7 g eta 25 g bitartean 2 g eta 7 g bitartean 9 g eta 32 g bitartean 0,6 g eta 2,1 g bitartean
Zer da handia errazioko 700 Kcal edo gehiago 25 g edo gehiago 7 g edo gehiago 32 g edo gehiago 2,1 g edo gehiago
Mantenugaiak Eguneko Kantitate Orientagarria
Kaloriak 2.000 Kcal
Gantza 70 g
Gantz asea 20 g
Azukreak 90 g
Gatza 6 g

Erreferentziako ahorakina balioa (erreferentziako ahorakina) dieta osasungarria izateko egunero ahoratu behar ditugun mantenugaiei buruzko eta kaloria-kopuru totalari buruzko gida bat da. Erreferentziako ahorakinarekiko ehunekoak adierazten du errazio batean dagoen mantenugai baten kantitatea zenbat den egunean hartu beharko litzatekeen kantitatearekiko.

Erreferentziako ahorakinarekiko Erreferentziako ahorakina ehunekoak egunean 2.000 kilokaloria ahoratzen dituen emakumezko heldu baten kasurako daude kalkulatuta. Norbanakoen nutrizio-premiak handiagoak edo txikiagoak izan daitezke sexuaren, adinaren, jarduera fisikoaren eta beste faktore batzuen arabera.

Plater erraza da, eta osagaiak kalitatezkoak badira, jankideen arteko arrakasta ziurtatuta dago. Azpizuna animaliaren kanalaren zati bat da, proteina eta koipe gutxiagokoa, baina kontuan hartu behar da nola prestatu behar den. Kasu honetan, platera gantz-saturatuz, kolesterolez eta kaloriaz aberasten da esnegaina gehitzean. Beraz, plater hau alferrikakoa izan daiteke txikienentzat, zaharrentzat eta, jakina, urdail delikatua dutenentzat. Plater osasungarriagoa hartu nahi izanez gero, azpizuna plantxan edo parrillan jan daiteke orburu salteatuekin, batez ere gehiegizko pisua edo dislipemiak (kolesterola eta triglizerido handiak) izanez gero. Menua orekatu eta platereko kaloriak orekatu nahi izanez gero, aukera egokia da, lehenik, askotariko barazki- edo barazki-entsalada eta postreko fruta jatea.

Zer gaitzetarako gomendatzen den errezeta hau:
  • Alergia a la caseína
  • Alergia al huevo
  • Alergia al pescado
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Cálculos renales
  • Diabetes mellitus
  • Estreñimiento
  • Gastritis
  • Intolerancia a la lactosa
  • Meteorismo
  • Obesidad o sobrepeso
  • Osteoporosis
Zer gaitzetarako ez den gomendatzen errezeta hau:
  • Ácido úrico y gota
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertensión arterial
  • Hipertrigliceridemia
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)