Nutrizio-informazioa duten 6.000 errezeta baino gehiago, onena aukeratzen jakiteko

Iragazi errezetak Itxi

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Txerri-txuleta saltsa gazi-gozoarekin

Denbora 30-40 min
Zailtasuna Ertaina
Balio energetikoa 705 kcal
Errazio-kopurua 4
Urte-sasoia Invierno, Otoño, Primavera, Verano

Prestaketa

Errezeta hau Txileko erara egina dago. Txuletak gatzarekin eta piperbeltzarekin ondu, eta, ondoren, ehotako galletan birrindu. Labe-iturri batean jarri, 180 °C-an, 25 minutuz. Bitartean, zartagin batean olio gutxirekin, tipulak xerratan moztu, bigun geratu arte, baina gorritu gabe. Piper berdea eta azenarioa laukitxotan moztu, eta bigundu. Ondoren, bota azukrea urtu arte eta karamelatu barazkiak. Azkenik, ozpina bota. Amaitzeko, busti multzoa baso bat urarekin eta loditu arto-irinarekin. Saltsa loditua eta krematsua dagoenean, moztu anana zatitxotan eta gatz-puntuan jarri. Jarri txuletak letxuga-hostoen gainean iturri batean, eta bota saltsa gainetik.

Nutrizio-semaforoa

Nutrizio-semaforoa kolorez osaturiko sistema bat da, eta haren bidez argi, erraz eta ondo ulertzen dira nutrizio-balioak.

Errazio batek hau dauka:

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
705 45,6g 14,9g 26,2g 0,7g
35% 65% 74% 29% 12%

* heldu baten erreferentziako ahorakinarekiko

  • Txikia: erreferentziako ahorakinaren % 10 edo gutxiago
  • Ertaina:erreferentziako ahorakinaren % 10 eta % 35 bitartean
  • Handia:erreferentziazko ahorakinaren % 35 baino gehiago

Errezetek, gehienetan, erreferentziako ahorakinarekiko ehuneko altuak dituzten osagaiak izaten dituzte (kolore horia eta laranja dira nagusi). Plater horiek bazkari edo afari batean plater nagusi izateko daude pentsatuta; hori dela eta, haien errazio-tamaina handiagoa izaten da, eta mantenugai-kantitatea ere bai.

Horregatik, errezetek eta produktuek ez dauzkate kolore-muga berak. Adibidez, elikagai baten mantenugaiek kolore horia izango dute EAren % 20ra arte, baina otordu nagusitzat jotzen diren errezetek, aldiz, EAren % 35era arte izango dituzte mantenugaiak horiz.

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
Zer da txikia errazioko 200 Kcal edo gutxiago 7 g edo gutxiago 2 g edo gutxiago 9 g edo gutxiago 0,6 g edo gutxiago
Zer da ertaina errazioko 200 Kcal eta 700 Kcal bitartean 7 g eta 25 g bitartean 2 g eta 7 g bitartean 9 g eta 32 g bitartean 0,6 g eta 2,1 g bitartean
Zer da handia errazioko 700 Kcal edo gehiago 25 g edo gehiago 7 g edo gehiago 32 g edo gehiago 2,1 g edo gehiago
Mantenugaiak Eguneko Kantitate Orientagarria
Kaloriak 2.000 Kcal
Gantza 70 g
Gantz asea 20 g
Azukreak 90 g
Gatza 6 g

Erreferentziako ahorakina balioa (erreferentziako ahorakina) dieta osasungarria izateko egunero ahoratu behar ditugun mantenugaiei buruzko eta kaloria-kopuru totalari buruzko gida bat da. Erreferentziako ahorakinarekiko ehunekoak adierazten du errazio batean dagoen mantenugai baten kantitatea zenbat den egunean hartu beharko litzatekeen kantitatearekiko.

Erreferentziako ahorakinarekiko Erreferentziako ahorakina ehunekoak egunean 2.000 kilokaloria ahoratzen dituen emakumezko heldu baten kasurako daude kalkulatuta. Norbanakoen nutrizio-premiak handiagoak edo txikiagoak izan daitezke sexuaren, adinaren, jarduera fisikoaren eta beste faktore batzuen arabera.

Duela gutxi arte, txerri-haragia elikagai mugatua izan da arrisku kardiobaskularra edo pisu-arazoak dituzten pertsonentzako dietetan, baina, hala ere, kontsumitzen den kanal-zatiaren arabera, haragia oso koipetsua, erdi-koipetsua edo oso koipetsua izan daiteke.
Zehazki, txuletak erdi-koipetsutzat hartzen dira, eta horrek zerikusia du haien palatabilitatearekin (elikagaiek ahoan sortzen duten sentsazioa), eta haragi mamitsua da.
Kasu honetan, saltsa gazi-gozoarekin eta galleta-enpanadarekin batera, plater bikaina da, baina balio kaloriko handia du; horrez gain, kalitatezko proteinak, koipeak eta, proportzio txikiagoan, B taldeko bitaminak, mineralak eta azukreak (anana, azukrea eta galleta) ematen ditu.
Piper frijituek, tipularekin eta azenarioarekin batera, hornigai gisa, bitaminak (hein batean frijituta galtzen dira), mineralak eta zuntza ematen dituzte, hesteetako igarotzea hobetzeko.
Ez da plater egokia osasun-arrazoiengatik pisua edo koipeak kontrolatzeko dieta egin behar dutenentzat eta beren dietako gatz kopurua mugatu behar dutenentzat, gantz saturatuak, azukreak eta sodioa baitituzte.

Zer gaitzetarako gomendatzen den errezeta hau:
  • Alergia a la caseína
  • Alergia al huevo
  • Alergia al pescado
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Cálculos renales
  • Diabetes mellitus
  • Estreñimiento
  • Hipertensión arterial
  • Intolerancia a la lactosa
  • Meteorismo
  • Obesidad o sobrepeso
  • Osteoporosis
Zer gaitzetarako ez den gomendatzen errezeta hau:
  • Ácido úrico y gota
  • Gastritis
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertrigliceridemia
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)