Nutrizio-informazioa duten 6.000 errezeta baino gehiago, onena aukeratzen jakiteko

Iragazi errezetak Itxi

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Txerrikumea kalabaza- eta laranja-kremaren gainean

Img 113197 g
Denbora > 2 h
Zailtasuna Erraza
Balio energetikoa 656 kcal
Errazio-kopurua 4
Urte-sasoia Invierno, Otoño, Primavera, Verano

Prestaketa

Sartu txerrikumea ur oso hotzeko ontzi batean eta hozkailuaren barruan, ahal dela. Barruan edukiko dugu, gutxienez lau orduz. Denbora hori igaro ondoren, txerrikumea alde guztietatik astindu eta labean sartuko dugu. Labe hori 180 °C-an berotuko dugu, eta gutxienez 2 orduz mantenduko dugu. Txerrikumea saretaren gainean jarriko da, zukuak erretiluan tantaka joan daitezen. Labeko erretilu berean, ur-ontzi bat jarriko dugu, lurruna igo eta oso zukutsua atera dadin. Azala goraka jarriko dugu beti, azala gorritzeko; beraz, labearen barruan ez diogu birarik emango. Asko falta ez zaiola ikusten dugunean, sua pixka bat igoko dugu 200 °C-raino, azala kurruskara eta gorrituta atera dadin. Kalabaza- eta laranja-krema eta onddo salteatuak zerbitzatu. Kalabaza- eta laranja-krema Osagai guztiak garbitu, zuritu eta txikitu: kalabaza eta patata dadotan eta porruen zati zuria eraztunetan. Jarri hiru koilarakada olio kazola batean. Bero dagoenean, su ez oso bizian, tipula bota eta hiru minutuz erregosi, sueztitu arte. Ondoren, patata gehitu eta beste pare bat minutuz erregosi. Kalabaza ere jarri, ondo nahastu eta gatzarekin eta piperbeltz beltzarekin ondu, nahi bezala eho berria. Dena estaltzen dugu barazki-saldarekin, laranja-zukuarekin eta laranja-erdiaren azalaren marradurarekin. Utzi egosten, su motelean, ordu erdiz, gutxi gorabehera. Denbora hori igaro ondoren, kendu sutatik, utzi epeltzen pixka bat, eta irabiagailutik pasatu, ahalik eta finena geratu arte. Geratzen den harizpi bat kentzeko eta oraindik krematsuagoa izan dadin, iragazle txinatar batetik pasa gaitezke.

Nutrizio-semaforoa

Nutrizio-semaforoa kolorez osaturiko sistema bat da, eta haren bidez argi, erraz eta ondo ulertzen dira nutrizio-balioak.

Errazio batek hau dauka:

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
656 51,3g 15,2g 11g 1,3g
33% 73% 76% 12% 22%

* heldu baten erreferentziako ahorakinarekiko

  • Txikia: erreferentziako ahorakinaren % 10 edo gutxiago
  • Ertaina:erreferentziako ahorakinaren % 10 eta % 35 bitartean
  • Handia:erreferentziazko ahorakinaren % 35 baino gehiago

Errezetek, gehienetan, erreferentziako ahorakinarekiko ehuneko altuak dituzten osagaiak izaten dituzte (kolore horia eta laranja dira nagusi). Plater horiek bazkari edo afari batean plater nagusi izateko daude pentsatuta; hori dela eta, haien errazio-tamaina handiagoa izaten da, eta mantenugai-kantitatea ere bai.

Horregatik, errezetek eta produktuek ez dauzkate kolore-muga berak. Adibidez, elikagai baten mantenugaiek kolore horia izango dute EAren % 20ra arte, baina otordu nagusitzat jotzen diren errezetek, aldiz, EAren % 35era arte izango dituzte mantenugaiak horiz.

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
Zer da txikia errazioko 200 Kcal edo gutxiago 7 g edo gutxiago 2 g edo gutxiago 9 g edo gutxiago 0,6 g edo gutxiago
Zer da ertaina errazioko 200 Kcal eta 700 Kcal bitartean 7 g eta 25 g bitartean 2 g eta 7 g bitartean 9 g eta 32 g bitartean 0,6 g eta 2,1 g bitartean
Zer da handia errazioko 700 Kcal edo gehiago 25 g edo gehiago 7 g edo gehiago 32 g edo gehiago 2,1 g edo gehiago
Mantenugaiak Eguneko Kantitate Orientagarria
Kaloriak 2.000 Kcal
Gantza 70 g
Gantz asea 20 g
Azukreak 90 g
Gatza 6 g

Erreferentziako ahorakina balioa (erreferentziako ahorakina) dieta osasungarria izateko egunero ahoratu behar ditugun mantenugaiei buruzko eta kaloria-kopuru totalari buruzko gida bat da. Erreferentziako ahorakinarekiko ehunekoak adierazten du errazio batean dagoen mantenugai baten kantitatea zenbat den egunean hartu beharko litzatekeen kantitatearekiko.

Erreferentziako ahorakinarekiko Erreferentziako ahorakina ehunekoak egunean 2.000 kilokaloria ahoratzen dituen emakumezko heldu baten kasurako daude kalkulatuta. Norbanakoen nutrizio-premiak handiagoak edo txikiagoak izan daitezke sexuaren, adinaren, jarduera fisikoaren eta beste faktore batzuen arabera.

Bigarren plater irmoa da. Txerrikumeak ez du koipe askorik, baina ohikoena azal kurruskaria jatea da, koipe eta kolesterola besterik ez baita. Plater hau kasu berezietan jateko pentsatuta dago, eguneroko dietaren kaloriak eta nutrizio balioa asko ez aldatzeko.
Kalabaza- eta laranja-kremak errezeta leundu eta plater digestiboagoa eta originalagoa bihurtzen du. Elikagai antioxidatzaileen ekarpen gehigarria da, eta beharrezkoak dira osasungarritik gantz gehiago hartuz gero.

Zer gaitzetarako gomendatzen den errezeta hau:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia a la caseína
  • Alergia al huevo
  • Alergia al pescado
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Cálculos renales
  • Diabetes mellitus
  • Estreñimiento
  • Gastritis
  • Hipertensión arterial
  • Intolerancia a la lactosa
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Meteorismo
  • Osteoporosis
Zer gaitzetarako ez den gomendatzen errezeta hau:
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertrigliceridemia
  • Obesidad o sobrepeso