Nutrizio-informazioa duten 6.000 errezeta baino gehiago, onena aukeratzen jakiteko

Iragazi errezetak Itxi

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Txipiroi-entsalada epela ozpin-olioarekin

Img 32092 g
Denbora 50 min - 1 h
Zailtasuna Handia
Balio energetikoa 135 kcal
Errazio-kopurua 4
Urte-sasoia Invierno, Otoño, Primavera, Verano

Prestaketa

Txipiroiak garbitu eta buelta eman, hegatsekin bete ahal izateko. Moztu baratxuriak xafletan. Jarri olioa zartaginean su motelean, eta gehitu baratxuri-xaflak. Bero dagoenean, txipiroiak gehitu (gorputza eta hankak) eta gorritu. Barazkiak zatitu (letxuga, eskarola eta endibiak), beratzen jarri eta ondo lehortu. Barazki-zatiak plateraren erdian ditugu. Zuritu tomatea, kendu pipitak eta moztu kubotan. Moztu tipulina xerratan. Gehitu bi osagaiak entsaladari. Txipiroiak gorritu ondoren, atera eta letxugen inguruan jarriko ditugu. Azkenik, zartagina sutatik kendu eta limoi-zukua bota, eta, ondoren, ur pixka batean disolbatutako tinta. Atera ahala, ongailu gisa erabiliko dugu, eta entsaladan banatuko dugu. Gatz lodi pixka bat bota eta perrexilez hautseztatu.

Nutrizio-semaforoa

Nutrizio-semaforoa kolorez osaturiko sistema bat da, eta haren bidez argi, erraz eta ondo ulertzen dira nutrizio-balioak.

Errazio batek hau dauka:

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
135 4,1g 0,8g 4,4g 0,8g
7% 6% 4% 5% 14%

* heldu baten erreferentziako ahorakinarekiko

  • Txikia: erreferentziako ahorakinaren % 10 edo gutxiago
  • Ertaina:erreferentziako ahorakinaren % 10 eta % 35 bitartean
  • Handia:erreferentziazko ahorakinaren % 35 baino gehiago

Errezetek, gehienetan, erreferentziako ahorakinarekiko ehuneko altuak dituzten osagaiak izaten dituzte (kolore horia eta laranja dira nagusi). Plater horiek bazkari edo afari batean plater nagusi izateko daude pentsatuta; hori dela eta, haien errazio-tamaina handiagoa izaten da, eta mantenugai-kantitatea ere bai.

Horregatik, errezetek eta produktuek ez dauzkate kolore-muga berak. Adibidez, elikagai baten mantenugaiek kolore horia izango dute EAren % 20ra arte, baina otordu nagusitzat jotzen diren errezetek, aldiz, EAren % 35era arte izango dituzte mantenugaiak horiz.

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
Zer da txikia errazioko 200 Kcal edo gutxiago 7 g edo gutxiago 2 g edo gutxiago 9 g edo gutxiago 0,6 g edo gutxiago
Zer da ertaina errazioko 200 Kcal eta 700 Kcal bitartean 7 g eta 25 g bitartean 2 g eta 7 g bitartean 9 g eta 32 g bitartean 0,6 g eta 2,1 g bitartean
Zer da handia errazioko 700 Kcal edo gehiago 25 g edo gehiago 7 g edo gehiago 32 g edo gehiago 2,1 g edo gehiago
Mantenugaiak Eguneko Kantitate Orientagarria
Kaloriak 2.000 Kcal
Gantza 70 g
Gantz asea 20 g
Azukreak 90 g
Gatza 6 g

Erreferentziako ahorakina balioa (erreferentziako ahorakina) dieta osasungarria izateko egunero ahoratu behar ditugun mantenugaiei buruzko eta kaloria-kopuru totalari buruzko gida bat da. Erreferentziako ahorakinarekiko ehunekoak adierazten du errazio batean dagoen mantenugai baten kantitatea zenbat den egunean hartu beharko litzatekeen kantitatearekiko.

Erreferentziako ahorakinarekiko Erreferentziako ahorakina ehunekoak egunean 2.000 kilokaloria ahoratzen dituen emakumezko heldu baten kasurako daude kalkulatuta. Norbanakoen nutrizio-premiak handiagoak edo txikiagoak izan daitezke sexuaren, adinaren, jarduera fisikoaren eta beste faktore batzuen arabera.

Errezeta honek "plater gozoa" izan dezake, bai osagaien konbinazio originalagatik, bai behar duen elaborazio zehatzagatik.
Barazkiak kaloria gutxiko osagaiak dira, ur eta bitamina ugarikoak (folatoak, C bitamina, betakarotenoa, likopenoa, propietate antioxidatzaile frogatuak dituzten azken hiru osagaiak), gatz mineralak (potasioa eta magnesioa) eta zuntza. Hala ere, kontuan hartu behar da letxugen kanpoko hostoak, kolore ilunagokoak, barnealdeko zurixkak baino elikagarriagoak direla; beraz, ez da komeni horiek botatzea.
Txipiroiek balio biologiko handiko proteinak eta ia koiperik ez dituzte ematen, baina bai kolesterola. Beraz, txipiroiak eta ongailuak egiteko olio askorik ez erabiltzeko, errezeta berezi hau ezin hobea da dieta hipokaloriko baten menua erakargarriagoa egiteko.
Nahiz eta txipiroiek kolesterola izan, normalean jaten ez den itsaskia baita, noizean behin kolesterola handia dutenek errezeta horretaz gozatzeko aukera izaten dute. Plater honen
digestioa ez da astuna, koipe gutxikoa baita, digeritzeko denbora gehiago behar duen elikagaia.

Zer gaitzetarako gomendatzen den errezeta hau:
  • Alergia a la caseína
  • Alergia al huevo
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Cálculos renales
  • Diabetes mellitus
  • Estreñimiento
  • Hipertensión arterial
  • Hipertrigliceridemia
  • Intolerancia a la lactosa
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Meteorismo
  • Obesidad o sobrepeso
  • Osteoporosis
Zer gaitzetarako ez den gomendatzen errezeta hau:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia al pescado
  • Gastritis
  • Hipercolesterolemia