Nutrizio-informazioa duten 6.000 errezeta baino gehiago, onena aukeratzen jakiteko

Iragazi errezetak Itxi

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Urdaiazpiko-kroketak Thermomixekin

Denbora > 1 h
Zailtasuna Ertaina
Balio energetikoa 459 kcal
Errazio-kopurua 4
Urte-sasoia Invierno, Otoño, Primavera, Verano

Prestaketa

Bota gurina edalontzira eta programatu Baromaren tenperatura, 3 abiadura, 4 minutuz . Gehitu irina eta nahastu 1 abiadura, 3 minutuz, 100 °C-an . Esnea gehitu eta nahastu 10 segundo abiadura turbokonoan multzo osoa bateratzeko. Ondoren 100 ºC programatu ditugu 20 minutuz, 4 abiadura .

Bexamela loditutakoan, gehitu urdaiazpiko zatitua, arrautza egosi zuritua eta zatitua, gatz-puntuan jarri eta nahastu espatularen laguntzarekin. Bota dezagun gurinez koipeztatutako erretilu batera. Masa hozkailuan hozten utzi, bi orduz, film-paper zulatuarekin estalita. Orea hoztu ondoren, koilara batekin zatiak hartu eta bola obalatuak egingo ditugu. Bola horiek irinetatik pasatuko ditugu, gero irabiatutako arrautzatik eta, azkenik, ogi birrindutik.

Gutxitan frijitzen direnak zartagin batean olio oso beroarekin. Frijitu ondoren, erretilu edo plater batera atera, sukaldeko paperarekin, frijitutako olioaren zati bat xukatzeko, eta, ondoren, erretilu edo platerera pasatu. Han, beroak zerbitzatuko ditugu, entsaladarekin batera.

Nutrizio-semaforoa

Nutrizio-semaforoa kolorez osaturiko sistema bat da, eta haren bidez argi, erraz eta ondo ulertzen dira nutrizio-balioak.

Errazio batek hau dauka:

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
459 26,1g 11,9g 7,1g 1g
23% 37% 59% 8% 16%

* heldu baten erreferentziako ahorakinarekiko

  • Txikia: erreferentziako ahorakinaren % 10 edo gutxiago
  • Ertaina:erreferentziako ahorakinaren % 10 eta % 35 bitartean
  • Handia:erreferentziazko ahorakinaren % 35 baino gehiago

Errezetek, gehienetan, erreferentziako ahorakinarekiko ehuneko altuak dituzten osagaiak izaten dituzte (kolore horia eta laranja dira nagusi). Plater horiek bazkari edo afari batean plater nagusi izateko daude pentsatuta; hori dela eta, haien errazio-tamaina handiagoa izaten da, eta mantenugai-kantitatea ere bai.

Horregatik, errezetek eta produktuek ez dauzkate kolore-muga berak. Adibidez, elikagai baten mantenugaiek kolore horia izango dute EAren % 20ra arte, baina otordu nagusitzat jotzen diren errezetek, aldiz, EAren % 35era arte izango dituzte mantenugaiak horiz.

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
Zer da txikia errazioko 200 Kcal edo gutxiago 7 g edo gutxiago 2 g edo gutxiago 9 g edo gutxiago 0,6 g edo gutxiago
Zer da ertaina errazioko 200 Kcal eta 700 Kcal bitartean 7 g eta 25 g bitartean 2 g eta 7 g bitartean 9 g eta 32 g bitartean 0,6 g eta 2,1 g bitartean
Zer da handia errazioko 700 Kcal edo gehiago 25 g edo gehiago 7 g edo gehiago 32 g edo gehiago 2,1 g edo gehiago
Mantenugaiak Eguneko Kantitate Orientagarria
Kaloriak 2.000 Kcal
Gantza 70 g
Gantz asea 20 g
Azukreak 90 g
Gatza 6 g

Erreferentziako ahorakina balioa (erreferentziako ahorakina) dieta osasungarria izateko egunero ahoratu behar ditugun mantenugaiei buruzko eta kaloria-kopuru totalari buruzko gida bat da. Erreferentziako ahorakinarekiko ehunekoak adierazten du errazio batean dagoen mantenugai baten kantitatea zenbat den egunean hartu beharko litzatekeen kantitatearekiko.

Erreferentziako ahorakinarekiko Erreferentziako ahorakina ehunekoak egunean 2.000 kilokaloria ahoratzen dituen emakumezko heldu baten kasurako daude kalkulatuta. Norbanakoen nutrizio-premiak handiagoak edo txikiagoak izan daitezke sexuaren, adinaren, jarduera fisikoaren eta beste faktore batzuen arabera.

Urdaiazpiko egosia edo egosia sodio askoko elikagaia da; beraz, urdaiazpiko-kroketek ere mineral horren kantitate handia dute. Beste propietate elikagarri batzuen artean, burdina, kaltzioa, zuntza, proteinak, potasioa, zinka, iodoa, magnesioa, fosforoa eta irinetik eta ogi birrindutik datozen karbohidratoak nabarmentzen dira. Bitaminei dagokienez, nabarmentzekoa da A, B3, B9, B12 eta K bitaminak daudela. Plater kalorikoa da, frijitzeko gantz saturatuak dituena; beraz, neurrian kontsumitu eta noizean behin jan behar da.

Zer gaitzetarako gomendatzen den errezeta hau:
  • Alergia al pescado
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Estreñimiento
  • Hipertensión arterial
  • Osteoporosis
Zer gaitzetarako ez den gomendatzen errezeta hau:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia a la caseína
  • Alergia al huevo
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Cálculos renales
  • Diabetes mellitus
  • Gastritis
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertrigliceridemia
  • Intolerancia a la lactosa
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Meteorismo
  • Obesidad o sobrepeso