Nutrizio-informazioa duten 6.000 errezeta baino gehiago, onena aukeratzen jakiteko

Iragazi errezetak Itxi

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Zainzuri- eta arrautza-nahaskia

Img 150185 g
Denbora 10-15 min
Zailtasuna Erraza
Balio energetikoa 95 kcal
Errazio-kopurua 4
Urte-sasoia Invierno, Otoño, Primavera, Verano

Prestaketa

Patatak xafla mehetan zuritu eta zatitu, tipula bezala. Zartagin batean, oliba-olio koilarakada bat eta gatz pixka bat bota, eta su eztian eta tapatuta prestatuko ditugu, eman daitezen.

Gari-zainzuriak tamaina bereko makilatxotan garbitu eta zatitu. Ur irakin eta gatz pixka bat duen ontzi batean, zuritu minutu batez zainzuri-txotxak, gogortasuna gal dezaten. Irakiten dagoen uretan bigundu ondoren, xukatu eta zartaginera bota. Han, patata eta tipula konfitatzen ditugu. Oso zatitutako baratxuri-ale bat eta oliba-olio koilarakada bat gehitu, sua igo eta multzo osoa salteatuko dugu.

Bol batean, aparrik egin gabe irabiatu arrautzak. Barazkiak sueztituta daudenean, bota arrautzak birrindu arte. Bero zerbitzatu behar dugu, nahaskia mamitu berria, nahasketa melosa gera dadin, ez bereziki mamitua, gainetik hautseztatutako tipulin apur batekin.

Nutrizio-semaforoa

Nutrizio-semaforoa kolorez osaturiko sistema bat da, eta haren bidez argi, erraz eta ondo ulertzen dira nutrizio-balioak.

Errazio batek hau dauka:

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
95 4,1g 0,7g 2,1g 0,4g
5% 6% 3% 2% 7%

* heldu baten erreferentziako ahorakinarekiko

  • Txikia: erreferentziako ahorakinaren % 10 edo gutxiago
  • Ertaina:erreferentziako ahorakinaren % 10 eta % 35 bitartean
  • Handia:erreferentziazko ahorakinaren % 35 baino gehiago

Errezetek, gehienetan, erreferentziako ahorakinarekiko ehuneko altuak dituzten osagaiak izaten dituzte (kolore horia eta laranja dira nagusi). Plater horiek bazkari edo afari batean plater nagusi izateko daude pentsatuta; hori dela eta, haien errazio-tamaina handiagoa izaten da, eta mantenugai-kantitatea ere bai.

Horregatik, errezetek eta produktuek ez dauzkate kolore-muga berak. Adibidez, elikagai baten mantenugaiek kolore horia izango dute EAren % 20ra arte, baina otordu nagusitzat jotzen diren errezetek, aldiz, EAren % 35era arte izango dituzte mantenugaiak horiz.

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
Zer da txikia errazioko 200 Kcal edo gutxiago 7 g edo gutxiago 2 g edo gutxiago 9 g edo gutxiago 0,6 g edo gutxiago
Zer da ertaina errazioko 200 Kcal eta 700 Kcal bitartean 7 g eta 25 g bitartean 2 g eta 7 g bitartean 9 g eta 32 g bitartean 0,6 g eta 2,1 g bitartean
Zer da handia errazioko 700 Kcal edo gehiago 25 g edo gehiago 7 g edo gehiago 32 g edo gehiago 2,1 g edo gehiago
Mantenugaiak Eguneko Kantitate Orientagarria
Kaloriak 2.000 Kcal
Gantza 70 g
Gantz asea 20 g
Azukreak 90 g
Gatza 6 g

Erreferentziako ahorakina balioa (erreferentziako ahorakina) dieta osasungarria izateko egunero ahoratu behar ditugun mantenugaiei buruzko eta kaloria-kopuru totalari buruzko gida bat da. Erreferentziako ahorakinarekiko ehunekoak adierazten du errazio batean dagoen mantenugai baten kantitatea zenbat den egunean hartu beharko litzatekeen kantitatearekiko.

Erreferentziako ahorakinarekiko Erreferentziako ahorakina ehunekoak egunean 2.000 kilokaloria ahoratzen dituen emakumezko heldu baten kasurako daude kalkulatuta. Norbanakoen nutrizio-premiak handiagoak edo txikiagoak izan daitezke sexuaren, adinaren, jarduera fisikoaren eta beste faktore batzuen arabera.

Zainzuriek kaloria gutxi dituzte. Nutrizioaren ikuspegitik, kaltzioa, potasioa, burdina, zuntza, iodoa, potasioa, zinka eta A, B3, B7, B9, C, E eta K bitaminak nabarmentzen dira. Patata, karbohidratoen eta energiaren iturri da, eta potasioa, fosforoa, kaltzioa, zuntza, sodioa eta B3, B9, C eta K bitaminak ditu. Osagai horiek nahasi egiten dira arrautzarekin, nahaski moduan. Arrautza elikagai handia da, B5 eta B7 bitamina ugari ditu eta kaltzioa, kalitate handiko proteina, iodoa, sodioa, magnesioa, fosforoa eta magnesioa. Oso elikagai osoa da. Beraz, errezeta orekatua eta osasungarria da, ohiko kontsumorako egokia.

Zer gaitzetarako gomendatzen den errezeta hau:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia a la caseína
  • Alergia al pescado
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Estreñimiento
  • Gastritis
  • Hipertensión arterial
  • Intolerancia a la lactosa
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Meteorismo
  • Obesidad o sobrepeso
  • Osteoporosis
Zer gaitzetarako ez den gomendatzen errezeta hau:
  • Alergia al huevo
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Cálculos renales
  • Diabetes mellitus
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertrigliceridemia