Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Zer ezkutatzen dute zure gaileta gogokoenek?

Kontsumitzaileek gehien atsegin dituzten 15 gaileta-motak aztertuko ditugu, zer duten eta zenbat dituzten jakiteko.
Egilea: EROSKI Consumer 2018-ko urriak 2
Img galletasalvarofernandez

Gosarian, askarian, autoz egindako bidaia batean edo arratsalde erdian pikatzeko baliabide espresa. Gailetak era askotara agertzen dira gure eguneroko bizitzan. Postreak laguntzeko ez ezik, izozkiekin konbinatzeko edo urtebetetze-tartak egiteko ere erabiltzen ditugu —horiek baitira—, gure ohiko elikaduraren parte dira. Gutako bakoitzak, batez beste, sei kilo jaten ditu urtean. Hau asko edo gutxi da? Nutrizio aldetik duten osaeraren eta adituen gomendioen arabera, gehiegi da, gailetek oso leku berezia izan beharko luketelako dietan, eta gure armairuetan oso leku txikia.

Hala ere, presentzia nabarmena du. Produktu hau oso lotuta dago errutina mota askorekin, baita gure irudimenarekin ere; izan ere, edalontzi bat esne epel, gailetekin lagunduta, pentsamendu erosoa eta atsegina da. Baina osasuntsua da? Zer ematen diote gailetek gure organismoari? Denak berdinak dira? EROSKI CONSUMER aldizkarian galdera hauek eta beste batzuk egin ditugu zer duten, zer kopurutan eta nola aurkezten zaizkien kontsumitzaileei jakiteko. Izan ere, osagai guztiek paketean zehaztuta egon behar badute ere, berez ez dira denak berdin irakasten: batzuk, esaterako, zuntza, nabarmentzen dira; beste batzuk, gantzak, esaterako, ez dira hain erraz aurkitzen.

15 gaileta-marka, aztergai

Gure urrian, erosketa-saskian gehien erabiltzen diren 15 gailetei buruzko ikerketa osoa argitaratu genuen. Gustu-sorta zabala da: Maria soiletatik hasi eta betetaraino, Oreokoak bezala, estiloetatik pasatuz. digestio-aparatua % 0 azukre erantsi dutela ziurtatzen dutenak eta bereziki haurrei zuzendutakoak, hala nola Dinosauroak. Eta zer aurkitu dugu? Zer guztiak oso kalorikoak dira (azukrerik ez dutenak barne), gantz-, azukre- eta gatz-kantitate handiak (nahiz eta ez nabaritu). Jaten ditugunean, oso erraza da elikagai horien eguneko muga gomendatuak gainditzea.

Gaileta horien 50 gramotan 200 Kcal baino gehiago daude. Eta kopurua asko aldatzen den arren gehiago dutenen eta gutxiago dutenen artean, komeni da datu hau gogoratzea: aztertutako lagin gehienek platano batek baino kaloria gehiago dituzte, eta 50 g ogi. Nondik dator hainbeste energia? Gantzak, azukrea edo osagai konbinatuak .

Koipeak eta azukrea gailetetan

Koipeak kaloria-iturri garrantzitsuenetako bat dira, eta, ospe txarra izan arren, ezinbestekoak dira gure gorputzarentzat. Hori bai, koipe guztiak ez dira berdinak . Hobeak eta okerragoak daude, eta gaileten munduan, azken horiek dira ugarienak. Aztertutako marka batzuek mantenugai horren kantitate nabarmena dute: ia laurdena koipetsuak dira. Asko edo gutxi da? Pentsa dezagun gramotan. Galleta horietako anoa batean 12 g gantz badaude eta koipe saturatuen eguneko muga 20 g bada (zertxobait gutxiago haurrentzat), oso erraza izango da muga hori gainditzea produktu horiek gure dietan egon ohi badira.

Azukrea beste osagai erabakigarri bat da; galleten protagonista. Horren adierazgarri da marka guztietako osagaien zerrendako bigarren eta hirugarren postuetan duen posizioa. Gainera, izen desberdinak har ditzake: glukosa, glukosa-xarabea, eztia, ziropa, kanabera-azukrea, kanabera-eztia, azukre beltza, panela, konzentratuak fruta-zukuak, nektarra … Adierazpen horietako bat irakurtzen dugun bakoitzean, azukrea irakurtzen ariko gara. Osagai horren kantitate osoa nutrizio-osaeraren taulan dago. Eta, nahiz eta alde handiak egon marken artean, ia guztietan handia da eta batzuetan harrigarria. Nola harrigarria? Gure azterketan, bi galletak bakarrik 20 g azukre batzen dituzten kasuak aurkitu ditugu. Mantenugai hori hartzeko gomendio ofizialak egunean 25 g dira, kopuru egoki gisa, 50 g gehienez ere.

Irud. grafikoa

Zuntza eta gatza gailetetan

Beste bi osagairi eman behar zaie arreta: zuntza eta gatza. Lehena ona eta desiragarria da, eta, horregatik, erraz antzematen da: zuntza duten ia produktu guztiak beren ontzietan nabarmentzen dira. Hala ere, elikagai bat den egiaztatzeko modurik onena benetako integrala osagaien zerrenda irakurtzea da: gehiengoa irin integrala gariarena (edo beste zereal batena) edo gari-irinarena (edo beste zereal batena) ale osoa .

Ez da hain erraza gatz-edukia atzematea —eta imajinatzea—, gailetetan oso presente dagoen arren. Aztertutako laginean, substantzia horren balioa 0,1 g-tik 0,6 g-ra bitartekoa da errazio bakoitzeko, eta kantitate horrek erreferentziako eguneko gehieneko irensketaren % 10 gainditzen du. Oro har, gatza ugariagoa da irin integralekin edo azukrerik gabe egindako gailetetan. Baliteke fabrikatzaileek zuntz gehiago edo azukre gutxi izatea (zaporeari modu negatiboan eragiten dioten faktoreak) gainerakoek baino gatz gehiago gehituta konpentsatu nahi izatea.

2018ko urriko Consumer azaleko irud.

Analisi osoa atzitzeko, kontsultatu inprimatutako aldizkaria .