Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Zer jan udako idorreria saihesteko?

Idorreriari aurrea hartzeko gakoa dieta, hidratazioa eta ariketa fisikoa dira.
Egilea: Aitor Sánchez García 2018-ko uztailak 18

Irud. Udako estreinaldia saihestu 2 listg Irudia: CONSUMER EROSKI Honako hauen tratamendua eta prebentzioa: idorreria hainbat modutan ekin dakioke. Horietako bat farmakologikoa da. Baina hemen azalduko dugu nola egin bizimodu egoki batekin, zehazki dieta osasungarri batekin. Ez ditugu nahastu behar idorreria prebenitzeko dietak dagoeneko prozesu bat dugunean erabiltzen ditugun lanekin idorreria ezarrita dago . Hesteetako “blokeoa” baldin badago, hobe izango da lehenengo arraildura hori zuzentzea, ur, barazki eta lekale kopuru handia izan dezakeen tratamendu dieta hasi aurretik.

Idorreria: zergatik hitz egiten da beti zuntzaz?

Zuntzak funtsezko zeregina du idorreria tratatzeko eta prebenitzeko: gorotz-boloaren tamaina handitzeaz, heste-igarotzearen abiadura handitzeaz eta gure heste-mikrobiota elikagaiz hornitzeaz arduratzen da (bakterio horiekin bizi gara, eta lotura estua dute gure digestio-fisiologiarekin).

Zuntz guztiak ez du portaera bera hestean disolbagarritasunaren eta gure bakterioek hartzitzeko duten moduaren araberakoa da. Beraz, fruta baten zuntzak ez du osoko zerealen antzeko portaera izango, nahiz eta bien kontsumoa handitzea aukera ona den populazio osasuntsuarentzat.

Baina kontuz! Zuntz gehiago hartu behar dela diogunean, ez dugu esan nahi “zuntz asko” duten elikagaiak lehenetsi behar direnik, ezta produktu dietetikoak ere. Produktu horietako asko galletak, gosaritako zerealak edo, are gehiago, hainbat zerealen zahia dira, zuntzik gabeko beste prestakin batzuei eransteko; esaterako, jogurtari koilarakada bat zuntz gehitzeko ohitura. Hori ez da jarraitu beharreko eredua. Lehentasuna eman beharko litzaioke berez zuntz eta ur asko duten elikagaiak hartzeari: frutak, barazkiak eta lekale-platerak.

Udako estreinaldia saihesteko irud. hd Irudia: Abor Adonyi

Digestio-arazoak ditut, zuntz gehiago hartu behar dut?

Ez dago hain arin esaterik; izan ere, nahiz eta zuntza oso osasungarria izan eta herritar guztientzako ohitura handia izan, gerta daiteke kontrakoa izatea. Ezin dugu onartu hesteetako gaitz orok hobera egingo duela elikagai gehiago janda; izan ere, lehenago, baztertu egin beharko genituzke tratamendu dietetiko onena aukeratzen lagunduko diguten patologia edo baldintzak.

Zer egin dezaket, landare gehiago jateaz gain?

Jakina da idorreria prebenitzen duten bi ohitura nagusi daude udan nabarmen alda daitezkeen bi ohitura dira, eta horregatik agertzen da ohituta ez geunden prozesu bat. Hidratazio egokia eta ariketa fisikoa dira.

  • Hidratazioa gorozkiak behar bezala hidratatuta egoteko eta kontsumitzen dugun zuntza trinkotzeko urik ez izateko. Batzuetan, hidratazio eskasak idorreria eragin dezake, baita gorozki gogorrak eta gorozki mingarriak ere, batez ere oso pertsona sedentarioetan, ohean dauden adineko pertsonetan edo deshidratatzeko prest dauden biztanleetan (bero-kolpeen arrisku-talde berak).
  • Bestalde, jarduera fisikoa hesteetako mugikortasuna aktibatzeko eta gorotz-boloak aurrera egiteko. Alde horretatik, oso garrantzitsua da denbora luzez geldirik ez egotea.

Ondo pentsatuta, udako idorreriari aurrea hartzeko modurik onena bizitza osasungarria besterik ez da. Arazoa da hiru hanka horiek (dieta, ariketa eta hidratazioa) beroaren eta gure elikatze-errutinaren eta jarduera fisikoaren eraginpean egon daitezkeela hilabete hauetan. Horregatik, ez dira ahaztu behar aholku hauek eguneroko bizitzarako:

  • Fruta, barazki, barazki eta lekale ugari dituen dieta osasungarria.
  • Ura edari nagusi gisa behar bezala hidratatzea.
  • Errutina aktiboa, jarduerarik gabeko aldi luzeak saihesteko eta jarduera fisiko erregularra sartzeko.