Nutrizio-informazioa duten 6.000 errezeta baino gehiago, onena aukeratzen jakiteko

Iragazi errezetak Itxi

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Zerba eta kanonigoen zopa kalabazarekin

Img 40339 g
Denbora 50 min - 1 h
Zailtasuna Erraza
Balio energetikoa 94 kcal
Errazio-kopurua 4
Urte-sasoia Otoño

Prestaketa

Zerbak eta kanonigoak garbitu. Kubo txikitan zuritu eta txikitu kalabaza. Egosi barazkiak 2 litro ur irakinetan olio txorrotadatxo batekin, baratxuri-hortzarekin eta tipularen erdiarekin batera. Barazkiak egosi ondoren (irakiten ordu erdi eman ondoren), atera lapikoa sutatik, kendu tipula zopatik eta sartu irabiagailua, eta txikitu barazkiak egosketa-saldan. Lurrunetan edo eltzean kozinatzen bada, egoste-denbora nabarmen murrizten da, eta elikadura-galerak txikiagoak dira. Barazki-salda birrindua dugunean, iragazi egingo dugu, finago gera dadin. Jarri berriro lapikoa barazki-salda sutan, eta, irakiten hasten denean, bota zopetarako pasta. Utzi egosten zopa prestatu arte (10 minutu inguru). Gatz-puntuan jarri eta zopa piperbeltza bota eta jateko prest dago. Bero zerbitzatzen dugu.

Nutrizio-semaforoa

Nutrizio-semaforoa kolorez osaturiko sistema bat da, eta haren bidez argi, erraz eta ondo ulertzen dira nutrizio-balioak.

Errazio batek hau dauka:

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
94 0,6g 0,1g 2g 0,5g
5% 1% 0% 2% 8%

* heldu baten erreferentziako ahorakinarekiko

  • Txikia: erreferentziako ahorakinaren % 10 edo gutxiago
  • Ertaina:erreferentziako ahorakinaren % 10 eta % 35 bitartean
  • Handia:erreferentziazko ahorakinaren % 35 baino gehiago

Errezetek, gehienetan, erreferentziako ahorakinarekiko ehuneko altuak dituzten osagaiak izaten dituzte (kolore horia eta laranja dira nagusi). Plater horiek bazkari edo afari batean plater nagusi izateko daude pentsatuta; hori dela eta, haien errazio-tamaina handiagoa izaten da, eta mantenugai-kantitatea ere bai.

Horregatik, errezetek eta produktuek ez dauzkate kolore-muga berak. Adibidez, elikagai baten mantenugaiek kolore horia izango dute EAren % 20ra arte, baina otordu nagusitzat jotzen diren errezetek, aldiz, EAren % 35era arte izango dituzte mantenugaiak horiz.

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
Zer da txikia errazioko 200 Kcal edo gutxiago 7 g edo gutxiago 2 g edo gutxiago 9 g edo gutxiago 0,6 g edo gutxiago
Zer da ertaina errazioko 200 Kcal eta 700 Kcal bitartean 7 g eta 25 g bitartean 2 g eta 7 g bitartean 9 g eta 32 g bitartean 0,6 g eta 2,1 g bitartean
Zer da handia errazioko 700 Kcal edo gehiago 25 g edo gehiago 7 g edo gehiago 32 g edo gehiago 2,1 g edo gehiago
Mantenugaiak Eguneko Kantitate Orientagarria
Kaloriak 2.000 Kcal
Gantza 70 g
Gantz asea 20 g
Azukreak 90 g
Gatza 6 g

Erreferentziako ahorakina balioa (erreferentziako ahorakina) dieta osasungarria izateko egunero ahoratu behar ditugun mantenugaiei buruzko eta kaloria-kopuru totalari buruzko gida bat da. Erreferentziako ahorakinarekiko ehunekoak adierazten du errazio batean dagoen mantenugai baten kantitatea zenbat den egunean hartu beharko litzatekeen kantitatearekiko.

Erreferentziako ahorakinarekiko Erreferentziako ahorakina ehunekoak egunean 2.000 kilokaloria ahoratzen dituen emakumezko heldu baten kasurako daude kalkulatuta. Norbanakoen nutrizio-premiak handiagoak edo txikiagoak izan daitezke sexuaren, adinaren, jarduera fisikoaren eta beste faktore batzuen arabera.

Zopa atsegina eta erosoa da, eta, batez ere barazkiekin eginda dagoenez, osasungarria eta arina da. Edozein errezeta da egokia barazkien kontsumoak osasunarentzat dituen abantailak aprobetxatzeko, bai plater nagusi gisa, bai beste elikagai batzuen hornigai gisa. Barazkiek balio kaloriko txikia dutenez, oso egokiak dira argaltzeko dietetan sartzeko, eta zuntz asko dutenez, idorreria duten pertsonentzat onuragarriak dira. Zopa horretan sartzen diren barazkiek bitamina eta substantzia antioxidatzaile ugari dituzte, eta erradikal askeen aurrean babes-efektua eragiten dute. Zerbak eta kanonigoak azido folikoa dutelako nabarmentzen dira. Bitamina horrek gaixotasun kardiobaskularrak izateko arriskua murrizten du, eta ezinbestekoa da fetuan malformazioak saihesteko, hala nola arantza bifidoa. Kalabazarekin batera, salda aberasten dute betakarotenotan edo A probitamina, eragin antioxidatzailekoa, eta organismoak azalaren eta ikusmenaren osasuna mantentzen laguntzen du. Orea karbohidratoen iturri da, zelulen energia-iturri nagusia baitira. Kirol jarduerak egiten dituztenei edo lan fisiko zein mental handia dutenei gomendatzen zaie.

Zer gaitzetarako gomendatzen den errezeta hau:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia a la caseína
  • Alergia al huevo
  • Alergia al pescado
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Cálculos renales
  • Diabetes mellitus
  • Estreñimiento
  • Gastritis
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertensión arterial
  • Hipertrigliceridemia
  • Intolerancia a la lactosa
  • Meteorismo
  • Obesidad o sobrepeso
  • Osteoporosis
Zer gaitzetarako ez den gomendatzen errezeta hau:
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)