Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Amen autozaintza praktikatzeko ideiak

Amek denbora eta espazioa behar dute, osasun fisikoa, mentala eta emozionala ematen dieten jarduerak egiteko. Ikusi gurasoen autozainketaren adibide hauek
Egilea: EROSKI Consumer 2022-ko maiatzak 1
madre autocuidado
Imagen: Artem Beliaikin
Emakume askok denbora librea eta atseden-denbora sakrifikatzen dute seme-alabak zaindu ahal izateko, eta lanaldi bikoitza egiten dute (lan-merkatuan eta etxeko eremuan), aisia pertsonalerako ia unerik gabe. Zer da? adiskidetzearen kostua : amen %65ek ordubete libre baino gutxiago du egunean, eta %20k ez hori . Baina lanbide batean ari ez direnak ere ez dira atzean geratzen. Eta horrek eragina du berengan eta ingurukoengan. Eta egoera hori aldatzeko zerbait egiten badugu? Amen autozainketa zer garrantzitsua den eta hori egiteko ideia batzuk azalduko dizkizugu.

Zergatik da garrantzitsua amak bere burua zaintzea?

Haurdunaldian, emakumeak arreta guztia jasotzen du: zaindu eta bere burua zaintzen du. Hartu atseden gehiago, saihestu estres-egoerak, ez galdu hitzordu medikorik, eraman elikadura osasungarria, egin ariketa fisikoa, zaindu azala eta ahoa…

Erditu denean, ordea, arreta hori ez da hain bizia: protagonismoa haurrari ematen zaio, eta, kasu askotan, amak haur berriari bakarrik begiratzen dio, bikotekideari axolagabekeriaz eta bere buruaz ahaztuta. Bere beharrei jaramon egiteari uzten dio, eta horrek mota guztietako osasun-arazoak sortzen ditu, eta zerbait ez doala ondo ohartarazten dute: nekea, energiarik eza, estresa, antsietatea, bakartuta sentitzea, buruko mina, digestio-arazoak, lunbalgia, insomnioa, oroimen-akatsak

Izan ere, nork bere burua zaintzea, nork bere burua zaintzea, funtsezkoa da . Frogatuta dago nork bere burua zaintzeko errutinak estresa eta antsietatea murrizten dituela, frustrazioa minimizatzen duela, kontzentrazioa hobetzen duela, energia eta lasaitasuna ematen duela eta gaixotasun kardiobaskularrak edo infartuak izateko arriskua murrizten duela.

Eta bereziki zaintzaileen kasuan, ezinbestekoa da nork bere burua zaintzea. eta seme-alabak hazi eta hezteaz arduratzen direnena. Zu ondo ez bazaude, nola zainduko duzu ondo! Pazientzia gutxiago, sormen gutxiago… txikiek —eta ez hainbestek— nabaritzen, sufritzen eta hartatik ikasten dute —gaizki—. Begira gaituzte!

Ama guztiek (eta gurasoek, jakina) behar dugu laguntza lan atsegina izan arren, batzuetan estresagarria izan daiteke. Garai zailak dira hazteko , autoeskakizun oso handiarekin. Eta laguntza behar dugula onartzea ez da ahultasunaren edo ezintasunaren adierazle.

Laguntza hori beste pertsona batzuengandik, gure bikotekidearengandik, gure familia- eta gizarte-ingurunetik (gure tribua) eta gizarte-zerbitzu publikoetatik edo GKEetatik etor daiteke. Baina horrek ez du beti esan nahi eskuordetu . Batzuetan nahikoa da ibilaldi bat egitea, isilik egon tarte bat, liburu bat irakurtzea, geratzea lagunekin kafea hartzeko edo senitarteko bat bisitatzeko .

ama autozainketa, irakurketaIrudia: LinkedIn Sales Navigator

Amek denbora eta lekua behar dute haientzat . Honela ulertzen da: gurasoen autozainketa guraso guztiok pilak kargatzeko, geure buruarekin konektatzeko eta ondo sentitzeko behar dugun denbora pertsonala, osasun fisikoa, mentala eta emozionala emateko egiten ditugun jarduera horiek.

Ez duzula denborarik haurrentzat? Begira hauek zure seme-alabei denbora gehiago emateko ideiak . Baina apunta ezazu agendan ordu hori (edo minutu) zuretzat . Batzuetan, eguneroko une horretara behartu beharko duzu, tarte hori aurkitzea ez baita beti erraza. Hori bai, inoiz ez zara errudun sentitu behar, ezta berekoi ere (eta ama toxikoa ) hori egiteagatik, ama guztiek zainketa pertsonala behar dutelako.

Nola egin amen autozaintza

Autozainketa eguneroko bizitzan nola aplikatu ikusi aurretik, galdera batzuk egin behar dira eta erantzun zintzoa eman: nola nago? nola sentitzen naiz fisikoki eta emozionalki? Zerk sentiarazten nau ondo? zer behar dut?

Ez da ahaztu behar autozainketan jarraitu behar dela ohitura osasungarriak : gaueko atsedena, adinerako egokia den ariketa, elikadura osasungarria, tabakorik eta alkoholik gabea, azterketa medikoak, teknologia berrien erabilera egokia… Baina gehiago daude.

Hona hemen batzuk: Gurasoen autozainketaren adibide errazak Gainera, beharrezkoa iruditzen bazaizu eta horretan sakondu nahi baduzu, badira gurasoentzako ikastaroak eskaintzen dituzten hazkuntzako eta psikologiako profesionalak. Ezbairik gabe, praktika hauek, gehienak doakoak, bi gurasoentzat dira, baina bereziki “superamentzat”, beren buruaz ez oroitzeko joera baitute.

Autozainketa fisikoa

Lo egin siestan, edo egin burua. Egin luzaketak kanpoan. Zoazte parkera. Igo eskailerak nahi duzunean. Prestatu zerbait berezia zuretzat bakarrik. Zergatik ez duzu masajea edo pedikura egingo? Har ezazu tarte bat eguzkia babesteko. Hartu bainu lasaigarri bat hidromasaje-bainuontzian edo pasatu zenbait minutu dutxaren azpian. Gozatu gauez zeru izartsuari edo hodeiei egunez begira. Egin yoga edo gimnasia hipopresiboa . Eman izena dantza-eskoletan.

Autozainketa intelektuala

Poesia irakurtzen du. Mandalak margotzen ditu . Musika lasaigarria edo audiolibro bat entzun. Ikusi zinema. Egin sudokua. Eman izena pianoan edo kantuan. Ikasi lanbide bat. Zatoz museo, eliza edo arte-galeria batera. Entzun hainbeste gustatzen zaizun irratsaio hori.

Autozainketa emozionala

Ez isolatu eta ez urrundu maite dituzunengandik. Beraz, hartu tea lagunekin edo bisita egin senide horri. Atera zure bikotekidearekin. Egunkari edo gutun batean idazten du. Zatoz hondartzara eta begiratu zeruertzari. Loreak jartzen ditu terrazan edo bonsai bat lantzen du.

Autozaintza espirituala

Egin boluntario-lana. Eta zergatik ez meditazioa edo mindfulness lanera joan aurretik? Erreza. Ikasi nola arnastu ondo .