Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Ingurumena

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Natura hobetzeko bederatzi modu

Naturarekin kontaktuan egoteak hainbat onura fisiko eta psikologiko ematen ditu, zenbait azterlanen arabera

Parke nazional handi batetik hasi eta etxetik gertuen dagoen berdeguneraino. Zenbait ikerketa zientifikok edozein naturgunetara joatearen onura fisiko eta mentalak erakusten dituzte. Abantaila horiek ezagutzea naturaren eta ingurumenaren zaintzan parte hartzeko beste modu bat da, eta hori kontserbatzeko eta hirietako berdeguneak handitzeko neurri gehiago eskatzea. Artikulu honek bederatzi modu zehazten ditu, non naturak pertsonen osasuna hobetzen duen.

1. Egoera fisiko ona izateko oinarrizko elementuak ematen ditu

Irudia: MartAz*

Natura egunero erabiltzen ditugun baliabideen iturri zuzena eta zeharkakoa da. Ongi kontserbatutako ingurune natural batean bizitzeak ura, airea, elikagaiak, materialak eta abar ematen ditu. egoera onean, gure bizi-kalitatean eta, azken batean, egoera fisiko onean. Zuhaitzek, adibidez, hiri-poluzioa eta asma eta alergiak murrizten dituzte.

2. Estresa eta buruko nekea murrizten ditu

Natur ingurunean gutxienez bost minutuko jarduera fisikoa egiteak gogoa eta autoestimua hobetzen ditu. ‘La experiencia de la Naturaleza: una perspectiva psicológica’ liburuan, Rachel eta Steven Kapplan ikertzaileek naturaren gaitasunari “leheneratze-esperientzia” deitzen diote, naturak oreka berreskuratzeko eta estresa eta buruko nekea murrizteko. Horretarako, naturara hurbiltzeko modu asko erabiltzen dituzte, baso batean ibiltzetik erreka baten ondoan eserita egotera.

3. Suspertze fisikoa bizkortzen du

Roger Ulrich zientzialariak Science aldizkarian argitaratutako artikulu batean adierazi zuen ebakuntza osteko denbora berreskuratu behar zela Pennsylvaniako (AEB) ospitale batean. kanpoaldera begira zeuden eta analgesiko gutxiago behar zituzten pazienteetan. Bestalde, ingurune berdeen esposizio handiagoa izateak zenbait gaixotasun izateko joera murrizten lagun dezake, Glasgowko Unibertsitateko Richard Mitchell eta St. Andrews Unibertsitateko Frank Pophaml ikerlari britainiarren lan baten arabera.

4. Suminkortasuna eta agresibitatea gutxitzen ditu

Ingurune berdeetan bizi diren pertsonek suminkortasun eta agresibitate maila txikiagoak dituzte gertuko girorik gabeko hiri-inguruetan bizi direnek baino, William Sullivan, Frances Kuo eta Andrea Taylor Illinois-eko Unibertsitateko lan zientifikoen arabera.

5. Autoestimua eta autokontrola areagotzen ditu

Amerikako Kimika Elkarteak sustatutako azterketa baten arabera, gutxienez bost minutuko jarduera fisikoa egin behar da natur ingurunean, hiri-parkeak barne. Halaber, Sullivanen eta bere lankideen beste lan batean ondorioztatu da naturarekin harreman zuzena izateak lagundu egiten duela errendimendua handitzen eta norberaren diziplina eta bulkaden kontrola sustatzen.

6. Kontzentratzeko gaitasuna hobetzen du

Paisaia naturalak kontuan hartzeak areagotu egiten du garunaren ahalmena, 21 Tendencias 21en web orrian aipatutako Steven Kaplan, Marc Berman eta John Jonidesen lanaren arabera. Antzeko beste lan batean, inguru natural batean ibilaldi labur bat egin arte arreta areagotzeko balio zuela adierazi zen. Heike Freire psikologoaren eta filosofoaren arabera, “TDAH arazoak dituzten umeei laguntza eman zaie (arreta faltaren eta hiperaktibotasunaren arazoa). Haurren arretako arazo asko estimulatuta daudelako gertatzen dira. Kolorezko jostailuak, argiak, soinu zaratatsuak dituzte, eta natura leunagoa da”.

7. Gure pentsamendu positiboak indartzen ditu

Naturan ibiltzeak aldaketa elektrokimiko batzuk eragiten ditu garunean, eta egoera mental positiboak eta zoriontsuak sor ditzakete, British Journal of Sports Medicine delakoan argitaratutako azterlan baten arabera. Bere egileek, Herri Otot Unibertsitateko talde batek, Edinburgon (Erresuma Batua), elektrodo mugikorrak erabili zituzten zenbait boluntariok ingurune naturaletan emandako erantzunak aztertzeko.

8. Osasun mentaleko arazoak dituzten pertsonentzako laguntza

Depresioa, antsietatea eta buruko beste gaixotasun batzuk dituzten pertsonak hobeto sentitzen dira naturarekin kontaktuan egoteagatik, Essex-eko Unibertsitate Britainiarreko ikertzaileen ikerketa baten arabera, ehun gaixo baino gehiagori galdetu ondoren.

9. Irudimena eta soziabilitatea hobetzen ditu

Eguraldiak, naturaz inguratuta, sormena eta soziabilitatea estimulatzen ditu. Haurren kasuan, autonomia sustatzen du, bost zentzumenekin esperimentatzen baitu kanpoko munduarekin duen harremana. Heike Freireren iritziz, haurrek egunero “basatikeria” pixka bat behar dute, eskuak lokatzez zikintzea, zuhaitz batera igotzea eta abar, beren gaitasunak eta zentzumenak garatzeko. Horretarako, jolas ugari egin daitezke aire zabalean.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak