Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Motorra > Hezkuntza eta bide-segurtasuna

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

10 trikimailu bolantean lo ez egiteko

Ahots ozen abestea, eskuzapiekin freskatzea, ur asko edatea eta bidaia baten aurreko orduetan ongi lo egitea lo egiten laguntzen lagun dezake, gidatzen ari den bitartean.

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Astelehena, 2017ko abuztuaren 14a

Bazenekien zirkulazio-istripuen% 20-30 lotarekin lotuta daudela? Bidaia egin aurretik ongi lo egiteaz gain, adituek autoan ozen kantatzea eta txiklea mastekatzea gomendatzen dute. Nerabeentzako gomendioak diruditen arren, loaren aurkako neurri eraginkorrak dira gidatzen ari garen bitartean. Zapi bustiekin freskatu eta lo egiten den orduetan ez bidaiatu, bolantean lo ez egiteko lagungarri izan daiteke. Jarraibide horiek eta beste batzuk, adibidez, arin jatea eta ondo hidratatzea, gidatzean loguraren aurkako aholkuei buruzko dekalogoa osatzen dute.

Irudia: SI photography

Betazalak gero eta astunagoak, mugimendu motelak eta baldarrak, ahuntz arruntak... Lo-erasoak oso arazo gutxi izaten dira, baina gidatzean istripu ugari izaten dira. Zergatik? Loak zailtasunak sortzen ditu arretari eusteko, zaintza murrizten du eta ibilbide eta abiadura konstante bat eramatea zailtzen du.

Azken bost urteotan, Espainian gora egin du lo egiteko istripuen kopuruak, eta 800 pertsona inguru hil dira 2012tik, logura dela-eta. Hala bermatzen du Linea Directo Fundazioak egindako azterketa batek. Trafiko Zuzendaritza Nagusiak (DGT) dio "logura eta nekea zirkulazio-istripuen% 20 eta% 30 bitartekoak direla".

Gidatzen ari den bitartean lo ez egiteko, zenbait estrategia erabil daitezke, erreportaje honetan agertzen direnak adibidez, baina garrantzitsuena da garrantzitsuena, lo eginez gero, bazterbidera aldentzea edo zerbitzugune batera iristea, eta behar dena lo egitea.

Irudia: andresr

1. Freskatu paper-zapi bustiekin

Gidaria pisutsu hasten bada, aurpegia, garondoa eta eskumuturrak freskatzeko toailatxo hezeak erabil ditzake, eta horrela zimurtu. Oso garrantzitsua! Esnatzeko balio ez duen irtenbidea da, nekea arintzeko baizik; beraz, estrategia une batez hartu behar da, atsedenik hartzen ez duena.

2. Cante ozen, oso nekatuta badago!

Batzuetan, autobideetan eta autobietan bezala, ibilbidea oso monotonoa da eta gidatzea oso lan astuna da. Sentsazio horri aurre egiteko modu bat musikaren bolumena igotzea eta ahots ozen kantatzea da. Baina komeni da abesti gustukoenak ez jartzea, erlaxatu eta distraitu egin baitaitezke, eta nahi den kontrako efektua lortu.

3. Poliki mastekatu, erne egoteko

Komenigarria da udare-, sagarr- edo laranja-zatiak mastekatzea, baita txikle bat ere, gidatzean nekea nabaritzen bada. Garrantzitsuena da hortzen artean zerbait estimulagarria eramatea gidatzen ari garela; horrela, dastamen-papilak aktibatzea lortzen da, esna eta erne egoteko modu eraginkorra.

4. Eserlekuaren jarrera edo posizioa aldatzea

Ordu luzez jarrera berean egoteak neke eta lo asko eragiten du. Aldaketa handirik egin gabe, eta bat-batean (ispiluen posizioa aldatu beharrik ez izateko, etab.). ), eserlekua pixka bat mugi daiteke. Jarrera desberdin batean jartzea oso erabilgarria izan daiteke, arreta-egoera aktibatzen baitu.

5. Lo egitea eta ez borrokatzea!

Loaren aurkako borroka batean, beti galtzen ditugu. Garrantzitsua da gogoratzea, eta gogoan izan berarekin amaitzeko onena atseden hartzea dela. Gidatzen ari zarela logura eta nekea garrantzitsuak badira, zerbitzugunera edo bazterbidera joan behar da, eta han lo egin behar da errekuperatzeko.

Irudia: Greyerbabya

6. Ondo atseden hartu gidatu aurretik

Indarberritze-atsedenaldi bat funtsezkoa da garbitzeko. Aldez aurretik jakin behar da bidaia bat egin beharko dela, aurreko egunean oso ondo atseden hartzea komeni da, eta inoiz ez zazpi ordu baino gutxiago lo egitea. Eta, DGTak adierazten duen bezala, lanaldi luzea amaitu ondoren, ez da inoiz ibili behar, ezta lo egin ohi den orduetan bidaiatu ere; bai burmuina eta bai gorputza ordu horretan atseden hartzera ohituta daude; beraz, segur aski bat gehiago nekatuko da.

7. Ametsaren aurkako errezeta? Gidatzeko txandak

Zentzu komuneko aholku bat da bidaia batean gidatzeko txandak egitea, atseden - eta neke-uneak banatzeko. Baina norbaiti gidatzea tokatzen zaionean, oraindik nekatuta edo lo eginda sentitzen da, beste gidariari esan behar zaio egoera hori eta atseden hartzen jarraitu behar du, harik eta ehuneko ehunean libre egon arte.

8. Tenperatura egokia mantentzea

Beroak erlaxazioa eta logura errazten ditu, eta, beraz, loaren lehen sintomak ikusita, autoaren bidaiari-lekuko tenperatura jaitsi behar da. Horregatik, aire girotua aurpegira jarri edo, une batez, leihoak ireki, aire artean zaintzailerik egon dadin.

9. Oso ongi hidratatzea, bidaia baino lehen eta bidaian

Hidratazioa funtsezkoa da gidatzeko, eta are gehiago udan. Hori horrela da, likidorik ezak muskulu-nekea eta buruko mina eragin baititzake, eta, gainera, bolantearen oinarrizko arreta-gaitasuna murriztu. Hori dela eta, DGTak gomendatzen du autoa hartu aurretik hidratatzea eta bidaian zehar horrela jarraitzea: beti urarekin eta freskagarriekin, eta alkoholik gabe, beste ondorio kaltegarriez gain logura eragiten duelako.

10. Bazkarirako arreta: Saihestu elikagai astunak!

Pasta, arroza, patatak edo ogia. Elikagai horiek triptofanoa dute, logura sortzen duen aminoazidoa, eta melatonina, loan inplikatutako hormona bat. Gainera, azukreek, eztiek, gozokiek eta gozokiek ere laguntzen dute lo egiten; beraz, komeni da batzuk eta besteak saihestea, gidatzeko asmoa izanez gero.

Otordu oparotuen alde egin behar da, eta bitamina ugari duen dieta digerigarriagoa hartu behar da, erraz digeritzeko moduko elikagaiekin. Fruta eta barazkiak dira gomendagarrienak bolantean jarri aurretik.

Etiquetas:

amets automobil gidatu uda

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografias | Argazkiak | Ikerketak