Pisua kontrolatzeko aplikazioak: dietaren egunerokoa egiteko erabilgarriak, baina ez jarraibide dietetikoak ezartzeko

2019-ko uztailak 17

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

16 segundotik behin, bost milioi erabiltzailek aplikazio bat deskargatzen dute telefonoetan edo tabletetan. Teknologia mugikorrerako bilakaera handi horrek eragina du, halaber, pertsonek sasoian egoteko, argaltzeko edo elikadura-ohiturak zaintzeko duten interesean. Azken belaunaldiko mugikorretarako aplikazioak daude, batzuk doakoak eta beste batzuk ordainpekoak, helburu horrekin. EROSKI CONSUMER oinarrian, ezin dute nutrizionista edo endokrinologiako espezialista baten irudia ordezkatu, baina lagungarri izan daitezke. Horregatik, elikatze-ohiturak sustatu eta kontrolatzeko doako 16 aplikazioren funtzionalitateak aztertu ditu. Hauek dira: Calorie Counter by FatSecrets, Shape Up Club, Weigh What Matters, Calorie Counter by CalorieCount.com, Calorie Counter-MyFitness Pisua, Libra-Pisu kudeatzailea, Fitbit, Argaltzeko dietak, Pisu espainiarra?Galdu

Doakoak (bertsio librea beti aztertu zen), herrikoiak (komunikabide birtualetan eta blogetan esandakoa monitorizatu zen, eta erabiltzaileen balorazioak neurtu ziren Google Play-n eta Apple Store-n) eta iOS eta Android-ekin bateragarriak ziren. Ikerketan, aldizkariko eta Espainiako Obesitatea Aztertzeko Elkarteko (SEEDO) nutrizionista adituen laguntza izan zen, baita The App Date topalekua ere, Espainian mugikorretarako aplikazioei buruz.

16 aplikazio horien prestazioak bost ataletan sailkatu ziren: pretest-a, jarraibide dietetikoa, elikagaien eta ariketen erregistroa, aurrerapenen kontrola, motibazioa eta elikadura-aholkuak. Horrela, ranking orokor bat egin ahal izan zen: lehen postua Calorie Counter-MyFitness Pal-ek hartu zuen, 7 punturekin, bigarren Fitbitak 6,9 punturekin eta hirugarrenak, Calorie Counter by CalorieCount.com-ek 6,2rekin.

Oinarrizko gomendioa: profesional kualifikatuak

Aplikazio horietako edozeinek eman beharko lukeen lehenengo aholkua medikuarengana joatea izan beharko luke, behar bezalako kualifikazioa duen profesional batek ezarri behar baitu jarraibide dietetiko oro. Aztertutako aplikazioen erdiek bakarrik egin zuten gomendio hori (Calorie Counter by FatIdazkaria, Weigh What Matters, Calorie Counter by CalorieCount.com, Calorie Counter- Myfitness Pal, Fitbit, Diet Point Español, DailyBurn Tracker eta 40 30). Zure pisu idealean, nahiz eta aurkitu ez, espresuki adierazten zen ez zela erabili behar aholkularitza profesionalaren ordezko gisa. Gomendio horren aurkikuntza konplexua izan zen, FAQ direlakoetan eta erabilera-baldintzetan aztertu behar izan zen (betiere aplikaziotik zuzeneko sarbidea bazegoen). Ez du ezertarako balio gomendioa oso leku susmagaitzenean eta letra txikiz idatzita egoteak.

Jarraibide dietetikoa

Alde horretatik, lau aplikazio ez ziren kontuan hartu dieta miragarriak proposatzeagatik: Argaltzeko dietak (osagai baten dieta, hilekoa, kaloria zehatzena, borondate gutxikoa… hautatzeko aukera ematen du), Dieta.- Galdu pisua (aplikazioak berak proteina-altak deitzen dituen dieten artean hautatzeko aukera ematen du, arrainetan eta osasungarrietan oinarrituta), Diet Point?Español (dieta desintoxikatzaileak egiteko aukera ematen du, odol-taldearen arabera; karbohidratoetan baja; Scardale, Montignac, Dukan, ogitartekoaren ordez, ogitartekoa jateko dieta integrala egiten du).

Gainerako aplikazioen azterketan, ia inork ez du kilo-kopuru jakin bat galtzea gomendatzen. Horietako 7tan (Calorie Counter by FatSecrets, Shape Up Club, Calorie Counter by CalorieCount.com, Calorie Counter-MyFitness Pal, Libra-Gestor de Peso, Noom Weight Loss eta iPisu Cuerpo) aplikazioa deskargatu nahi duen pertsona da. Positiboki nabarmentzen dira Shape Up Club (nahi den pisua normala dela berresten du) eta Weigh What Matters (medikuarekin datu hori ezartzeko eskatzen du).

Erregistratutako informazio guztiarekin, aztertutako 12 programetatik 8k kaloria-plan bat proposatzen dute (egunero irenstea komeni den kaloria-kopurua adierazten dute), eta Weigh What Mattersen medikuarekin jarraibide dietetikoak ezartzeko eskatzen dute. Emakume heldu batentzako energia CDO (eguneko kopuru orientagarriak) 2.000 kcal da. Ez dago adostasunik egunero kaloriak kontsumitzea proposatzen duten aplikazio mugikor guztien artean. Bakoitzak kopuru bat adierazten du (2.100 kcal egunean). Bat ere ez 1.000-1.200 kcal baino gutxiago egunean (emakumeentzat gomendatutako gutxienekoa).

Dieta baten egunkaria: kontrola eta motibazioa

Calorie Counter by FatIdazkaria, Shape Up Club Calorie Counter by CalorieCount.com, Calorie Counter-MyFitness Pal, Fitbit, DailyBurn Tracker eta Noom Weight Loss monitorizazio-zerbitzua eskaintzen dute. Zehazki, erabiltzaileak irensten dituen elikagaiak eta edariak erregistratzen dituzte, baita hartzen diren eguneko kantitateak eta unea ere. Dietaren kontrol zehatzagoa egiten laguntzen duten zerbitzuak dira.

Argaltzeko dietak, Dieta ApenaPisua galtzea eta Diet Point Español taldeek ere egiten dute horrelako monitorizazioa, nahiz eta elikagaietara eta hartzen diren egunean soilik mugatzen den. Weigh What Matters-ek, berriz, egunkari irekiagoa du, eta medikuak ezarritako helburuak eta erronkak zehazten ditu. Alde horretatik, aztertutako 16 aplikazioetatik 7k aukera ematen diete erabiltzaileei egiten den ariketa fisikoa kontrolatzeko.

Egindako aurrerapenak aztertzeko, aztertutako aplikazio gehienek (Ogitartekoaren Dieta, Zure Pisu Ideala eta 40?30?30 izan ezik) datuak zorrotz kontrolatzen dituzte, hala nola pisua, GMI, hartutako kaloriak eta/edo egindako jarduera fisikoa. Eskuarki, kontrol hori gutxieneko maiztasunarekin egiten da egunero, eta guztiek grafikoak erabiltzen dituzte erabiltzailearen informazioaren bilakaera ikusteko. Grafikoez gain, aplikazio horiek bestelako adierazleak ere ematen dituzte, hala nola indizeak, kalifikazioak…

Argaltzea erronka handia da, eta motibazioa behar da. Aztertutako 16 aplikazioetatik 7k motibazio-mezuak ematen dituzte: Weigh What Matters, Calorie Counter by CalorieCount.com, Calorie counter-MyFitness Pal, Fitbit, Diet Poiunt?Español, DailyBurn Tracker eta Noom Weight Loss. Lehenengo eta azken aplikazioek zorion-mezuak, lan onekoak eta pizgarriak ematen dituzte. Calorie Counter by CalorieCount.com-ek eta Fitbit-ek puntu- eta intsignia-sistema dute, eta Calorie Counter-MyFitness Pal, Diet Point?Español eta DailyBurn Tracker-ek erabiltzaile-komunitate bateko kide izatera animatzen dute.

Aplikazio bakoitzak analisiaren faseetan duen puntuazioa, EROSKI CONSUMER aldizkariaren arabera
IzenaRankingaZertan datza?AurretestaDietetika Plana edo JarraibideaMonitorizazioaKontrolaMotibazioa eta aholkuak
CALORIE COUNTER-MYFITNESS PAL1.aKaloria-kontagailua, elikagaien eta ariketen datu-basearekin.6,45,59,18,57,9
FITBIT2.Elikagaiak eta jarduerak erregistratzeko eta ezarritako helburuen aurrerapena monitorizatzeko tresnak. Elikagaien plana funtzioarekin, eguneroko kaloria-helburu bat ezar daiteke jarduerak eskuz erregistratzean.5,35,59,19,56,4
CALORIE COUNTER BY CALORIECOUNT.COM3.Elikagaien nutrizio datuak bilatu eta erregistratzeko eta pisu galeraren jarraipena egiteko tresna. Kaloria-kontagailua eta nutrizio-azterketa.6,44,79,17,95,7
WEIGH WHAT MATTERS4.Gorde ezarritako erronkak medikuarekin batera3,27,44,47,94,3
SHAPE UP KLUBA1.aKaloria-kontagailua eta elikagaien eta ariketen agenda6,94,79,19,82,1
CALORIE COUNTER BY FATIDAZKARIA6.Kontsumitzen diren elikagaien kaloriak eta nutrizio-informazioa identifikatzeko tresna6,85,89,17,90,7
DAILYBURN TRACKER7.Elikadura- eta ariketa-helburuak lortzen laguntzen duen tresna.1,66,88,95,73,6 €
NOOM WEIGHT LOSS8.Kaloria-kontagailua da, eta jandako elikagaiak eta egindako kirola erregistratzen ditu.5,33,410,07,25,7
LIBRA – PISU-KUDEATZAILEA9.Pisuaren segimendua grafikoen bidez egiteko tresna.3,22,6Ez dute ez monitorizatzen ez erregistratzen5,91,4
40·30·3010.Kaloria-portzentajea kalkulatzen du, hiru mikronutriente-multzoren arabera: karbohidratoak, proteinak eta gantzak.Ez dute pretestik egiten3,9 €Ez dute ez monitorizatzen ez erregistratzenEz dute kontrolik egitenEz dute ez motibatzen ez aholkatzen
ZURE PISU IDEALA11.Kalkula eta ebalua ezazu pisua bi sistemaren arabera: bata Gorputz Masaren Indizean oinarritua eta bestea herri-gustuan oinarritua.5,12,1Ez dute ez monitorizatzen ez erregistratzenEz dute kontrolik egiten1,4
IPESOKORPORALA12.Gorputzaren pisua egunero erregistratzen du eta grafikoak sortzen ditu.2,10,5Ez dute ez monitorizatzen ez erregistratzen3,9 €0,7
ARGALTZEKO DIETAKMirari-dietak proposatzen dituzteHautatutako dietaren jarraipena egiten du (hainbat dietaren artean aukera daiteke), eta eguneroko menua adierazten du. Erosketaren zerrenda ematen du, dieta horretarako behar diren osagaiekin, eta grafikoen bidez neurtzen ditu pisu idealaren bilakaera, GMI eta eguneroko kaloria-kontsumo energetikoa.4,9Mirari-dietak proposatzen dituzte3,34,61,4
ELIKADURA-PISUA GALTZEAMirari-dietak proposatzen dituztePisu ideala adierazten du, eta janari-plan desberdinak ditu, ezarritako helburuaren arabera (pisua galtzea, mantentzea edo, besterik gabe, jateko eta bizitzeko modu osasungarria hartzea).5,9Mirari-dietak proposatzen dituzte3,33,9 €5,7
DIET POINT·GAZTELANIAMirari-dietak proposatzen dituzteDieta-plan osoen bilduma eskaintzen du, eta helburua lortu arte egunero menuak iradokitzen ditu.5,7Mirari-dietak proposatzen dituzte3,35,28,6
OGITARTEKOAREN DIETAMirari-dietak proposatzen dituzteOgitartekoaren dietan oinarritzen da: hamaiketakoaren ordez ogitartekoen konbinazio ezberdinak erabiltzen ditu.Ez dute pretestik egitenMirari-dietak proposatzen dituzteEz dute ez monitorizatzen ez erregistratzenEz dute kontrolik egiten2,9

Ikusi txosten osoa

2013ko uztaileko/abuztuko aldizkariaren azaleko orriaren miniatura