Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

6 modu zure azala neguan hidratatuta edukitzeko

Hilabete hotzak azalaren etsaiak dira, baina ur epelarekin dutxatzea, berogailuaren tenperatura jaistea eta ongi berotzea lagungarriak dira larruazala babesteko.
Egilea: Eva San Martín 2019-ko urtarrilak 17

Hotzak gure esku uzten du azala . Gorputzaren organo zabalenean neguak dituen aztarnetako batzuk lehortasuna (hezetasun faltaren ondorioz) eta gorriuneak dira, hodi kapilarrak dilatatu egiten baitira talka termikoen ondorioz. Baina hidratatuta mantentzeko moduak ere badaude. Hauek dira urte hotzenean larruazal lehorra prebenitzeko, lasaitzeko eta tratatzeko trikimailuak .

1. Hotzetik babestu

Airea zenbat eta lehorragoa izan etxean edo bulegoan, orduan eta lehorragoa da azala; beraz, komeni da muturreko berogailuak saihestea eta hezegailu bat jartzea jende gehien dagoen lekuetan. Eguraldi hotzak, batez ere airea lehorra denean, azkarrago lurruntzen du azalaren hezetasuna. Zientzialarien ustez: larruazaleko organoak hidratazio naturalari eusteko gaitasunaren laurdena galtzen du . Horregatik sentitzen dugu tirante eta lehor. “Neguak gure gorputz osoari eragiten dio, baita larruazalari ere, bereziki masailetan, ezpainetan, lepoan, bularrean eta eskuetan sentikorra da “, dio Nayra Merino doktoreak, Espainiako Dermatologia eta Benereologia Akademiakoak ( AEDV ).

Babesteko lehen urratsa, beraz, berotzea da: jertse beroak erabili behar dira, eta ez kanpora atera eskularrurik eta bufandarik gabe. Baina azala oso sentikorra bada, komeni da artilea ahaztea, narritadura areagotu baitezake.

2. Jaitsi berogailua eta hidratatu etxea

Las muturreko berogailuak, urtarrilean giro tropikala sortzen dutenak, gure larruazalari ez diote ezertan laguntzen. . Gainera, epe luzera, gorriuneak, kapilarrak edo kuperosia ager daitezke, kalera irtetean tenperatura-kontraste bortitzak izaten direlako.

Beraz, etxean tenperatura altuegiak saihestea gomendatzen dute adituek, eta, aldiz, berogailua 21 ºC edo 22 ºC inguru , erosotasun-tenperatura nahikoa baino handiagoa. Ez da dirua bakarrik aurreztuko (aparteko gradu bakoitzak energiaren faktura %7 handituko du, Energia Dibertsifikatu eta Aurrezteko Institutuaren arabera ( IDAE ). Termostatoa gehiago igotzeak ura lurruntzen laguntzen du, eta azala deshidratatu egiten du, lehor eta tiranteago dagoela sentitzen baitugu.

Baina, gainera, zenbat eta lehorragoa izan etxeko airea, orduan eta lehorragoa dago azala. . Etxebizitzan hezetasuna berreskuratzeko, hezegailu bat jar daiteke, batez ere denbora gehien pasatzen den gelan, hala nola logelan edo egongelan. Horrek larruazaleko langa hidratatuta mantentzen lagunduko du eta olio naturalak bere gainazaletik babestuko ditu.

3. Saihestu dutxa beroak

Ur beroan murgiltzea oso tentagarria da neguan, baina zenbat eta handiagoa izan uraren tenperatura, orduan eta hezetasun gehiago galduko du azalak, bainu horiek epidermiseko olio naturalak ezabatzen laguntzen baitute. Ondorioz, dermatologoek ura epeltzea, dutxak 10 minutu baino gehiago ez luzatzea eta erabiltzea gomendatzen dute. produktu leunak eta azala narritatzen duten belakiak.

Espezialistek, halaber, lurrindutako desodoranteak ahaztea gomendatzen dute —hobe da oso bat aukeratzea—, eta usain artifizialak dituzten bainurako gelak eta azalerako alkohola duten produktuak saihestea.

Larruazal hidratatuaren neguko aholkuak 2 art Irudia: Pixabay

4. Ur asko edatea: ona da azalarentzat

Ez da ahaztu behar barrutik ere hidratatzea; azalak eskertuko du. Eta horrek keinu erraz eta eraginkorra dakar: ura edatea. Aitzitik, ez da gehiegi puztu behar ez alkoholarekin ez kafearekin, edari horiek diuretikoak baitira, eta, beraz, likidoen galera sustatzen dute.

5. Azala zaintzeko elikagaiak hartzea

Jaten dugunak ere eragina du larruazalaren hidratazioan, eta, beraz, komeni da elikagai gehiago hartzen saiatzea. gantz on askokoak , hala nola intxaurrak, oliba-olioa eta aguakateak. Eta badira azala zaintzen laguntzen duten beste elikagai batzuk, batez ere bitamina eta antioxidatzaile ugari , ahabiak , barazkiak eta zitrikoak.

6. Azala elikatzea

Adituek mantra gisa errepikatzen dute: ez dago guztientzat balio duen larruazalaren hidratazio trikimailurik edo errutinarik, hura zaintzea saiakuntza eta akats prozesu bat baita. Baina lehortuta dutenek elikatu egin behar dute. Hilabete hauetan benetan hidratatzen den krema astun batera aldatzea gomendatzen dute adituek.’ Eta errepikatu errutina hau: Egunean bitan, gutxienez, garbitzea eta hidratatzea : bata goizean esnatzean eta bestea ohean sartu aurretik. “Bat krema emolientea lanolinarekin edo urearekin neguan azal osasuntsua izaten laguntzen du”, esan du dermatologoak.

Gomendatzen dituen printzipio aktiboak kremak dira C bitamina, azido erretinoikoa, azido glikolikoa eta hidroxiazidoak, adinaren aurkako funtzioa ere badute. Baina pertsona intoleranteek substantzia lasaigarriak, basokonstriktorak eta deskongestionatzaileak erabili behar dituzte, hala nola destrenola, alfabisobolola, ruskoa, azido glizinetikoa…

Aurpegiko ur beroa une jakin batzuetan erabil daiteke. Izan ere, lurrun eta bainu turkiarrek (sauna hezeek) poroak dilatatzen laguntzen dute eta, horrela, ezpurutasunak eta puntu beltzak ezabatzen laguntzen dute; baina ez dira gehiegi erabili behar. Halaber, garrantzitsua da beti ur hotzarekin akabatzea.

Azala hotzetik babesteko gakoak

1. Azala egunero eta egunean hainbat aldiz hidratatu.

2. Eskuak gehiegi ez garbitzea. Barrera-efektua duten eskularruak eta kremak erabili.

3. Aurpegia eta gorputza garbitzeko produktu leunak aukeratzea.

4. Ez jarri dutxarik ur oso beroarekin edo oso hotzarekin. Egokiena ur epela da, egunean behin baino gehiagotan ez dutxatzea, bestela azalaren deshidratazioa areagotu egingo bailitzateke.

5. Ezpainak asko sufritzen dira neguan: hidratatu eta argi ultramoretik babestu behar dira.

6. Ez ahaztu eguzkitako betaurrekoak eta eguneroko eguzki-babesa, negua izan arren.

7. Eskularruak eta berokiak erabili.

8. Alde egin tenperatura-aldaketa bortitzetatik, horrek handitu egiten baitu aurpegian kapilar dilatatuak (telangiektasiak edo armiarma baskularrak) agertzeko aukera, bereziki masailetan.