Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Antsietatea: aurre egiteko sintomak eta estrategiak

Dietan, ariketa fisikoan eta atsedenean ezarritako jarraibideek antsietatea prebenitzen eta murrizten laguntzen dute.
Egilea: Montse Arboix 2014-ko uztailak 25
Img yoga ansiedad hd
Imagen: Andrew Kalat

Antsietatea giza erreakzio emozionala da, bizitzarako arriskua edo mehatxua aurreikusten den egoeretan, eta alerta-egoera sortzen duenean. Sarritan, emozio negatibo gisa bizi ohi da, organismoan dituen eraginengatik, hala nola, urduritasuna, izerdia, asaldura edo bihotz-maiztasuna areagotzea. Hala ere, ez du larritasunik, baldin eta intentsitatean eta denboran mantentzen ez bada. Artikulu honetan deskribatzen dira zer sintoma dituen antsietateak, noiz bihurtzen den patologiko, eta zer gomendatzen duten espezialistek antsietatea arrastoan edukitzeko .

Antsietate-sintomak ezagutzea

Antsietatea giza erreakzio emozionala da, emaitza negatiboa, arriskua edo mehatxua aurreikusten den egoeretan, eta horrek urduritasuna, alerta-egoera sortzen du. Oinarrizko funtzioa du: biziraupena. Gorputzak eta buruak erreakzionatu egiten dute arrisku horren aurrean.

Kezkak, segurtasunik eza eta erabakiak hartzeko zailtasunak maila kognitiboko seinale batzuk dira, eta organismoak, maila fisikoan, honela adierazten ditu: izerditzea, muskulu-tentsioa arteria-tentsioa eta bihotz-maiztasuna handitzea, gorputz-adarretako dardara eta ahoko lehortasuna. . Zenbait substantzia kimikoren ekoizpena handitzeak eragiten ditu sintoma horiek, hala nola adrenalinarena, ihes egiteak edo mehatxuzko egoerari aurre egiteak eragindakoak.

Egoera hori konpontzen ez bada, honako hauek ager daitezke: buruko mina , arazo gastrointestinalak eta muskulu-uzkurdurak. Jokabideari dagokionez, egonezina, asaldura, tentsioa eta kezka nabaritzen dira, pertsona blokeatu egin daiteke eta, are gehiago, negar egin dezake. Loa hartzeko edo loa izateko zailtasunak ere izan daitezke. atsedenaldi konpontzailea .

Antsietate patologikoa

Antsietatea asaldura bihurtzen da, norbaitek egunero, sei hilabete baino gehiago, jasaten duenean, kontrolatu ezin duelako sentsazioarekin

Erreakzioak oso biziak direnean eta denboran irauten dutenean. ez da egokitzeko antsietatea, eta, beraz, jada ez du balio emaitza hobeak lortzeko. Alderantziz, pertsona kaltetzen du, bere sufrimendua jasango baitu. ondorioak forma honetan: insomnioa , buruko mina, falta kontzentrazioa , oroimen-arazoak, digestio-arazoak, azal-arazoak, osasun mentalekoak eta, irauten badu, antsietate-krisia izan dezake.

Nahaste bihurtzen da kasu hauetan: pertsona horrek gehiegizko antsietatea jasaten du egunero jasaten dituen arazoetarako, sei hilabete baino gehiago luzatzen delako eta kontrolatu ezin duela sentitzen duelako. Gainera, sortu zen hasierako esparrua gainditzen du, eta kaltetuaren eremu guztietara zabaltzen da; kezkaz beteta, larrituta eta bizitzaren kontrolik ez duela sentitzen du.

Nahastearen diagnostikoa egiteko antsietatea orokorra beharrezkoa da hiru sintoma edo gehiago izatea: kontzentrazio arazoak, suminkortasuna, urduritasuna, muskulu-tentsioa, arrazoirik gabeko nekea eta lo egiteko arazoak.

Antsietatea: nola mantendu arrastoan

. Antsietatea eta Estresa Aztertzeko Espainiako Elkartea (SEAS) antsietatea prebenitzen edo murrizten laguntzen duten arauak gomendatzen ditu:

  • Dieta : osasuntsu jan, modu orekatuan eta saihestu otorduak digestio astunak eragiten dituzte; ez dute alkohol gehiegi edan behar; jateko behar den denbora hartu behar da, presarik gabe, jardueretako atsedenaldi gisa erabiltzeko; eta hobe da lagun batekin egitea.
  • Atsedenaldia : behar adina lo egitea, baita oporretan ere, aisialdia eta atsedena txandakatuz. Garrantzitsua da lana eta kezkak bulegoan uztea.
  • Ariketa fisikoa : baten praktika neurritsua sartzea kirola edo ariketa fisikoa , nola ibili azkar. Aire zabalean eta hurbilekoekin egiten den jarduerak, gainera, pentsamenduak aireratzen laguntzen du.
  • Antolaketa : oporretan egon arren, denboraren antolaketak eta jarduerek kezkak eta urduritasuna saihesten dituzte eta atsedena errazten dute. Hitzorduetan puntualak izaten saiatu, eta gauza guztietara iristen ez denean aukeratzen ikasi.
  • Arazoak konpontzea eta erabakiak hartzea : arazoei aurre egiteko jarrerarik onena haiei aurre egitea da. Erabakiak hartzea arazoa planteatuz, alde onak eta txarrak aztertuz eta irtenbide txarrena aukeratuz; hautaketa egin ondoren, atzera ez egitea. Arazo bera behin eta berriz aztertzeak ez du ezertarako balio, eta antsietatea sortzen du.
  • Egoera eta arazoen interpretazioa : kontrako egoera baten aurrean, probabilitate txarrak gehiegi ez baloratzen saiatzea eta katastrofista izatea; horrek emaitza okerrena aurreratzea eta gaizki bizitzea besterik ez du eragiten. Urduri egotea erreakzio naturala dela ulertzea, hala nola pozik egotea edo haserre : urduri egoteaz arduratzeak urduritasuna areagotu besterik ez du egiten. Ez kezkatu besteek pentsa dezaketenarekin, inork ezin baititu intentsitate berarekin hauteman norberaren antsietate-sintomak. Bere buruarekin zorrotza ez izatea.
  • Eskurantzak eta autoestimua : norberaren merezimenduak ezagutzeak autoestimuari laguntzen dio. Ekintza baten emaitzak onak izan ez badira, ezagutu, akatsak aztertu eta zuzendu. Ez du ezertarako balio kulpatzeak eta gaitzespenak egiteak. Errespetatzen ikasi behar da, eta nahi izatea .
  • Besteekiko harremanak gure ingurukoen jarrera positiboak indartzea, afektu, irribarre, xehetasun eta abarren bidez. Inguru hurbileko pertsonaren batek gaizki jokatu badu, gaitzespenaren berri ematea eta jokabidea zuzentzea informazioarekin, brontzerik eta zigorrik gabe, eta etengabe gaia ateratzen aritzea.
  • Antsietatea eta estresa kontrolatzeko tekniketan trebatzea adibidez, erlaxazioa, nork bere buruari laguntzeko libururen bat irakurtzea ebidentzia zientifikoan oinarritzen dela ziurtatuz, ezetz esaten ikastea, larritzen gaituen egoera ezagutzea, gizarte-trebetasunak lantzea eta, estres-maila kontrolatzeko zailtasunak izanez gero, espezialista baten esku jartzea.
    Estresa eta antsietatea

    Askotan antsietatea eta estresa berdin erabiltzen diren arren, identitate desberdinak dira. Ados daude biak emozio erreakzio normal bat direla, mekanismo fisiologikoak abian jartzen dituztenak, pertsona egoera jakin batzuei aurre egiteko gai izan dadin, baina ez dira gauza bera. Nork: antsietatea egoera mehatxagarri baten aurrean alertaren erantzun emozionala da; estresa egokitze-prozesu zabalagoa da, inguruko eskaerek eta norberak ezarritako erronkek arrakastaz aurre egiteko gaitasunak gainditzen dituztela uste denean. Hala ere, antsietateak estresa eragiten du, eta antsietatea gehien eragiten duenetako bat da.