Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Bihotzaren Nazioarteko Eguna: aurrea hartu bizitzeko

Bihotz osasuntsua izateko eta bihotzeko gaitzak izateko arriskua gutxitzeko hiru gako
Egilea: Beatriz González, FEC 2018-ko irailak 18

Gaixotasun kardiobaskular gehienak ez dira klinikoki agertzen hogeita hamar urte bete arte, baina patologia horietako gehienak eragiten dituen prozesua askoz lehenago hasten da. Gaixotasun aterosklerotikoa arterien paretetan koipeak metatzea eta infiltratzea da, eta bihotzeko gaixotasuna eragiten du. Gaixotasun aterosklerotikoa bizi-hasieratik hasten da sortzen, hori eragozten duten ohitura kardio-osasungarriak ez baditugu. Hori dela eta, kardiologoek haurtzarotik prebentzioaren garrantzia azpimarratzen dute, helduaroan bihotzeko arazoak ager ez daitezen. Laster Bihotzaren Nazioarteko Eguna izango denez, praktikan jarri beharreko hiru ohiturak laburbilduko ditugu.

Heldutasuna ere une egokia da bihotzerako osasungarri diren praktikak abian jartzeko, lehenago egin ez badugu, patologiak aurrera egin ez dezan lagunduko baitute. (e)n Bihotzaren Nazioarteko Eguna Irailaren 29an izango da, eta kardiologoek hauxe gogoratuko dute: bizimoduan zenbait aldaketa sartuz etorkizuneko itxaropena luzatzeaz gain, erantsitako urte horiek bizi-kalitate oneko urteak izatea lor dezakegu.

Aitzitik, sedentarismoa, tabakismoa edo gantz saturatu ugari dituen elikadura bezalako errutinak mantentzen baditugu, gaixotasun kardiobaskularrak mundu garatuan izaten jarraituko du heriotza gehien. Espainian, heriotzen % 29,6ren erantzulea da jada. , minbiziaren edo bronkio-biriketako gaixotasunen aurretik; Europan, berriz, % 35. Kopuru horiek gutxitzeko eta bizi-kalitate hobeaz gozatzeko, funtsezkoa da hiru ohitura hauek praktikan jartzea:

1. Elikadura orekatua, dieta mediterraneoan oinarritua

Elikadura da gaixotasun kardiobaskularrari aurrea hartzeko tresna nagusietako bat. “Neurri batean, jaten duguna gara: gantz eta karbohidrato asko jaten baditugu, gizenak, hiperkolesterolemikoak, diabetikoak, sindrome metabolikoa dutenak… bihurtuko gara. Horregatik funtsezkoa da elikadura zaintzea, eta, zorionez, dieta zoragarria lortzeko aukera duen herrialde batean bizi gara. dieta mediterraneoa . Proteinaz eta omega 3 azidoz, barazkiz eta fruta bikainez, oliba-olioz, gantz monoasegabe osasuntsuena den arrainez betetako itsasertza dugu… Produktu mediterraneo horietan oinarritutako dieta egitea funtsezkoa da bihotzeko gaixotasuna saihesteko”, azaldu du José Luis Palma Gámiz doktoreak, Fundación Española del Corazón (FEC) fundazioko lehendakariordeak, eta gogorarazi du, azterlanaren arabera, AURREK. argitaratuta New England Journal of Medicine Mediterraneoko dieta egiteak heriotza kardiobaskularraren arriskua %30 arte murriztu dezake.

2. Kirola maiz egitea

Hankak mugitzen dituenak bihotza mugitzen duela esaten da, frogatu baita ariketa fisikoak onura psikologikoak ez ezik fisikoak ere badakartza . “Kirola egiten duen gaixoa hobeto aurkitzen da ikuspuntu obsteomuskularretik, eta gainera, kaloriak erretzen dira. Energia gastu horrek, batez ere, glukosa, kolesterola eta osasun kardiobaskularrari kalte egiten dioten beste parametro batzuk gutxitzea dakar”, dio Palma Gámiz doktoreak. Eta adibide bat jartzen du: oinez 170 miligramo glukosa dezilitro bakoitzeko ateratzen den diabetikoa, zenbait glukosa eman ondoren itzultzen denean 10.000 urratseko ibilaldiak egunean horixe gomendatzen da, eta, beraz, ondo normalizatuta eduki dezake gluzemia. “Gainera, frogatu da dieta osasuntsuaren eta ariketa fisiko aerobiko eta moderatuaren konbinazioa, bakoitzaren aukera fisikoetara egokitua, hipertentsio arina izateko bezain eraginkorra dela hipertentsio antihipertentsibo diuretikoa, betablokeatzailea edo kaltzioantagonista izan daitekeena”, erantsi du.

3. Tabakoa uztea

Dietak eta ariketak kolesterola, triglizeridoak eta glukosa handia bezalako arrisku-faktoreak murrizten dituzten bitartean, badira beste ohitura batzuk bihotz-eritasuna agertzeko arriskua areagotzen dutenak. Arriskutsuenetako bat tabakismoa hau kalkulatzen da: erretzaileen erdiak tabakoarekin zerikusia duen arrazoi batengatik hilko dira. . Horregatik, erretzeari uztea eta kea duten giroetatik ihes egitea da elkarte zientifikoen gomendio nagusietako bat. Hala ere, osasunerako hain kaltegarria den ohitura hori inoiz ez praktikan jartzea da egokiena. “Tabakismoa 12 eta 13 urte bitartean hasten da, baina, 26tik aurrera, erretzen hasi ez diren gehienak ez dira hasiko; beraz, oso eraginkorra da kanpainak gazteei zuzenduta egotea tabakoa errotik kentzeko”, adierazi du HKFko lehendakariordeak.