Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Eguberri osasuntsuetarako erabakirik onenak

Espainiako Diabetearen Federazioaren aholkuak, menuak planifikatzeko, elikagaiak erosteko eta Gabonetako bazkariez gozatzeko
Egilea: Laura Alemán Arteaga 2018-ko abenduak 12

Gabonak iristear daude; beraz, aste gutxi barru, hainbat lan-bazkari, familia-bilera eta lagunekiko ospakizunak izango dira. Horrelakoetan, garrantzitsua da prest egotea Eguberrietako zaporeak, usainak eta koloreak gozatzea, gure osasuna zaintzea eta diabetea kontrolatzea arriskuan jarri gabe. . Horretarako, Espainiako Diabetearen Federaziotik ( FEDE ) gomendio batzuk egin ditugu, erabakirik egokienak hartzen eta Eguberri osasungarriak izaten laguntzeko.

Etxean

Aste honetan hasteko, Gabonetako menuak ondo planifikatu behar dira. Horrek lagunduko digu gure mahaian jarri nahi ditugun plater guztiak baloratzen eta, oro har, menu osasungarria osa dezaketen jakiten. Horretarako, Harvardeko plater osasungarriaren metodoa Diabetesean galtzen baduzu, gogoz” kanpainatik azaltzen dute, bideoa .

Harvard plater osasungarria Irudia: CONSUMER EROSKI

Irudian ikusten denez, jatorrizko produktuak lehenestea da begetala Beti bertan egon behar dute, eta jan nahi dugun janariaren erdia inguru izan behar dute. Gainera, aleak aukeratzea gomendatzen da. integralak karbohidrato ugari duten elikagaiak gure menuan sartzean, hala nola ogia, pasta edo arroza. Eta, azkenik, proteinak, ahal dela, hauetatik etortzea gomendatzen da: arrainak, hegaztiak eta lekaleak diabetikoentzat oso onuragarriak dira, zuntz asko dutelako.

Askotan uste izaten da elikadura osasungarria aspergarria eta zaporerik gabea izan daitekeela, baina errealitatetik urrun. Horren adibide da, “Diabetea zure bihotzaren alde” kanpainaren barruan, errezeta-liburua , formatuan liburu elektronikoa Alberto Chicote sukaldaria merkaturatu du. , gure osasun kardiobaskularra eta diabetea zaintzeko 28 plater osasungarri, gure Eguberri osasuntsuaren parte izan daitezkeenak. Errezeta horien artean, tenpuran egindako otarrainxkak, kakahuete-romescurekin, edo steak tartan Ekialdeko airez ondua, postre gozoak ez ezik, txokolate-suflea marrubi-zoparekin ere.

Azkenik, plangintza oso baliagarria da, halaber, erosketen zerrenda ona egiteko eta behar diren elikagaiak bakarrik gurdian sartzeko, alferrikako gastuak saihestuz.

Supermerkatuan

Supermerkatuan gaudenean, hainbat kontu hartu behar ditugu kontuan. Lehenik, erosketa-zerrenda Gabonen ondoren gure despentsetan tentazio bihur daitezkeen beharrezkoak ez diren edo batere osasungarriak ez diren produktuen eskaintzak egin eta saihestu ditugu.

Bai, inprobisaziorako tartea utz dezakegu, produktu freskoei dagokienez, ez baitugu beti haiekin topo egingo. Neguko hilabeteetan, denboraldiko produktuak Eguberrietako plater goxoak prestatzeko: laranja, granada, orburua, azalorea, bakailaoa, lupia, galeperra edo untxia.

Beste kontu garrantzitsu bat da produktuen etiketatzea . Gure erosketa-orgatxoan sartzen ditugun elikagai askok, hala nola barazkiek eta fruta freskoek, ez dute etiketarik, osagai bakarra produktua bera baita. Hala ere, beste askok behar dute, eta horrek informazio oso erabilgarria ezagutzen lagunduko digu: nutrizio-osaerari buruzko datuak, produktuaren jatorria, iraungitze-data, erabiltzeko modua, etab.

Diabetea kontrolatzeko osasungarriagoak eta onuragarriagoak izan daitezkeenen artean aukeratzeko, ez dugu “azukre erantsirik gabe” edo “light” bezalako adierazpen nutrizionalik egin behar, baizik eta osagaien zerrenda (proportzio handiagotik txikiagora ordenatzen dira) eta nutrizio-informazioa. Gainera, Diabetearen Amerikako Elkartea (ADA) arreta jartzea gomendatzen dute ontzian adierazten den errazioaren edo zatiaren tamainari eta hori osatzen duten kaloria eta mantenugaien kopuruari (karbohidratoak, koipeak, sodioa, etab.). ).

Mahaian

Mahaian eserita gaudenean, gure elikaduran eragina duten erabakiak hartzen jarraitzen dugu, eta askotan zalantzak izaten ditugu: zer eskatzen dut edateko? ogia bai ala ogia ez? postrea har dezaket? Gakoa hemen dago: oreka bilatu eta gure elikadura multzo gisa ikusi egun edo aste horretan. . Hau da, normala da Gabonetako janariren bat otordu arrunt bat baino oparoagoa izatea, baina gehiegikeria horiek orekatzen saia gaitezke, afari leunago batekin edo ariketa gehiago eginez. Nolanahi ere, oso garrantzitsua eta onuragarria da gure talde medikoarekin menu proposamen hauek partekatzea eta zure aholkularitza izatea.

Nolanahi ere, gehiegikeriak gertatu aurretik saihestea da onena Horretarako, besteak beste, bazkaltzen hasi aurretik menu osoa ezagutzea eta plater bakoitzetik zenbat kantitate probatzen dugun kontrolatzea gomendatzen da. Hori funtsezkoa da ospakizunetan; izan ere, sarrerakoak eta postre gozoak ohikoak dira, gure diabetesaren kontrola desorekatu baitezakete, gure gluzemian izan dezaketen eragina ondo baloratzen ez badugu. Horrez gain, kontuan hartu behar dugu alkohol-kontsumoak, saihestu edo mugatu behar denak, odoleko glukosa-maila alda dezakeela, eta, beraz, hobe dela ura edari nagusi gisa aukeratzea.

FEDetik, gutxi batzuk besterik ez dizuegu opa. Eguberri on Gogoan izan, zalantzarik izanez gero, zuen erreferentziako osasun-taldeak aholkuak eta jarraibideak emango dizkizuela.