Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Obesitatea eta menopausia, bikote banaezina?

Menopausian, obesitatea zenbait gaixotasun (diabetea edo minbizia) izateko arrisku-faktorea da.
Egilea: Montse Arboix 2013-ko otsailak 25
Img menopausia obesidad list
Imagen: Tom Götze

Menopausia pisua handitzearekin lotzen da. Etapa horretako aldaketek kiloak irabaztera eta gorputzeko gantzaren banaketa aldatzera jotzen badute ere, pisua handitzeak zerikusi handiagoa du gastatzen dena baino energia gehiago hartzearekin. Ondoren azaltzen da zergatik obesitatearen prebalentzia handiagoa da menopausian, eta zein dira gehiegizko pisuari lotutako arriskuak? . Zenbait jarraibide ere ematen dira gomendatutako dieta denbora horretarako.

. menopausia gorputzeko gantza handitzearekin lotzen da. ren datuen arabera Menopausia Aztertzeko Espainiako Elkartea AEEM, gorputzeko gantzaren proportzioa, 20 urterekin %26koa, %33ra igotzen da 40 urterekin eta %42ra 50 urterekin. Nahiz eta batzuetan emakumeak irudian aldaketa txiki bat gertatzen da, gantz-ehunaren banaketa aldatzen delako; beste batzuetan, berriz, pisua nabarmen handitzen da. Hala ere, honek lotura handiagoa izango luke gehiago irenstea eta energia-gastua murriztea Horrek pisua irabaztea edo obesitatea areagotzea eragiten du.

Bestalde, Getafeko (Madril) Unibertsitate Ospitaleko Endokrinologia Zerbitzuak egindako “Obesitatea eta menopausia” azterlanaren datuen arabera, menopausian pisua handitzearen arrazoi batzuek ez dute lotura zuzenik menopausiarekin berarekin, baizik eta adina , eta beste batzuk estrogeno endogenoak gutxitzea .

Gizentasunaren arriskuak menopausian

Menopausian, obesitatearen prebalentzia handiagoa da. Izan ere, gehiegizko pisua jasateko arrisku-faktore ezaguna da. eritasunak kardiobaskularrak (gaixotasun iskemikoa da emakume menopausikoen heriotza-arrazoi nagusia), 2. motako mellitus diabetesa (insulinorresistentziagatik), lokomozio-aparatuko arazoak (osteoartritisa, adibidez) eta batzuk minbiziak (endometriokoa, bularrekoa eta kolonekoa). Gainera, eritasun horiek harrapatzeko arriskua handitu egiten da Gorputz-masaren indizea .

Obesitateak adierazten du maizago eta intentsitate handiagoz sortzen direla gaueko izerditzea eta sofokoak.
Espainiako Ginekologia eta Obstetrizia Elkartearen “Menopausia eta Postmenopausiari buruzko Praktika Klinikoaren Gida”-ren arabera, Menopausia Aztertzeko Espainiako Elkarteak, Familia eta Komunitate Medikuntzaren Espainiako Elkarteak eta Cochrane Iberoamerikako Zentroak, pisua handitzeak eta gizentasunak gaueko sofokak eta izerditzea maizago eta intentsitate handiagoz sortzen dira. Baina, autoreen arabera, ez dakigu pisua galtzeak horiek jasateko arriskua murriztu dezakeen.

Hau ere deskribatzen da: arrisku kardiobaskularra handitzea, batez ere, adinarekin batera agertzen diren arrisku-faktoreak gehitzeari lotuta dago. . Zahartzea, hipertentsio arteriala, dislipemia, diabetesa, tabako-ohitura, sedentarismoa, obesitatea eta familia-aurrekariak dira faktore garrantzitsuenak, eta kontuan hartu behar da elkar indartzen dutela.

Menopausia, obesitatea eta bularreko minbizia

ren datuen arabera Minbiziaren aurkako Espainiako Elkartea , AECC, bularreko minbizia biriketako minbiziaren ondoren, mundu osoko bigarren frekuentzia da. Espainian, urtean 22.000 kasu inguru diagnostikatzen dira; kopuru hori Espainiako emakumeen minbizi-kasuen ia %30 da. Gehienak 35 eta 80 urte bitartekoak dira, 45 eta 65 urte bitartekoak.

Honi lotutako arrisku-faktoreetako bat: bularreko minbizia menopausiako obesitatea da. Obesitatea edo gehiegizko pisua izanez gero, gantz-ehun gehiegi (menopausian, estrogeno gehienak gantz-ehunetik datoz) bularreko minbizia izateko aukera handitu dezake . Gainera, emakume lodiek gluzemia-mailak (azukrea odolean) handiagoak Era berean, hainbat minbizi garapenarekin zerikusia dute, bularrekoarekin, esaterako.

Eskura dauden azterketek hainbat aukera aztertzen dituzte: lehenik, minbizia izateko arriskua areagotzen dela dirudi. helduaroan pisuz igotzen direnak eta badirudi haurtzarotik kilo gehiegi izan dituztenen eredu bera ez duela; eta, bestetik, sabeleko gantz gehiegi -baita arrisku-faktorea bihotz-hodietakoa, handitu maila kolesterola eta tentsioa – litzateke ehun adiposo kantitate bera baino arriskutsuagoa da izterretan eta aldaketan .

‘Cancer Research’ aldizkarian argitaratu berri den azterlan baten arabera, emakume obesoek murriztu egin dezakete menopausiaren ondoren bularreko minbizia izateko arriskua, baldin eta, bizi-etapa horretan sartu baino lehen, pisua areagotzea eragotziko balute. Autoreek diotenez, gainera, menopausia ondoko emakume lodiek bularreko minbizia izateko eta gaixotasunaren aurrean emaitza kliniko okerragoak izateko arrisku handiagoa menopausia ostean ere argal daudenak.

Menopausiarako dieta: gomendioak

Menopausiaren berezko aldaketa hormonal eta metabolikoek pisua handitzeko eta gorputzeko gantzaren banaketa aldatzeko joera badute ere, batez ere, zenbait sinesmen baztertu behar dira, hala nola hazkunde hori eta menopausia eskutik doazela beti, edo soberako kiloak ezin direla galdu, edo, zenbait mitoren arabera, kaltegarria izan daitekeela. Oro har, emakumeentzako dieta menopausian ez dago gainerako biztanleek kontuan izan beharko lituzketen gomendioetatik oso urrun.

  • Kaltzio, K bitamina eta magnesioaren ekarpena bermatzea . Horretarako, egokia da esneki gaingabetuak, arrain urdina eta barazkiak (batez ere, hosto berdeetakoak) kontsumitzea.
  • Maila hauek handitzea: D bitamina Esnea eta arrautzak bezalako elikagaietan egoten da. Egunean 15-30 minutuko eguzki-esposizioa ziurtatzea, aurpegian eta besoetan, gutxienez.
  • Gatz gutxiago hartzea .
  • Landare-jatorriko elikagaien kontsumoa handitzea, fitoestrogenoak , sojaren isoflabonak bezala.
  • Fruta, barazki, lekale, zereal integral eta fruitu lehor gehiago hartzea eta elikagai koipetsuen kontsumoa murriztea.

Aholku dietetiko horiez gain, adituen esanetan, garrantzitsua da jarraitu bizimodu osasungarria , ohitura toxikoak alde batera utzita, hala nola tabakoa eta alkohola, eta gehiago sortzea jarduera fisikoa arrisku kardiobaskularreko faktoreak artatzen eta emakumearen gogo-aldartea hobetzen lagunduko du, eta, horrez gain, hezur-masa eta muskulu-masa mantentzen lagunduko du, hausturak saihesteko eta zahartze-prozesuaren erritmoa murrizteko.