Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Zahartu gabe? Zientzialariek misterioa aurkitu dute

Klabeari fisetina deitzen zaio, frutetan eta barazkietan dagoen antioxidatzailea, adinak kaltetutako zelulak murrizten dituena
Egilea: Eva San Martín 2018-ko azaroak 13

Zahartzea: sekretua geldiaraztea 2 art Zahartzen ari da. Arnasa hartzen dugun bakoitzean, pixka bat handiagoak egiten gara; izan ere, arnastuz gero, oxigenoa sartzen dugu gorputzean, eta horrek zelula-oxidazioa eragiten du. “ terminoa antioxidatzailea zelulak oxidazio-erreakziotik babesten dituzten molekula-sorta zabala hartzen du. Prozesu horretan, azalaren zahartzea eta zenbait gaixotasun sartzen dira. Eta Fisetina da… (e)n dagoen antioxidatzaile naturala. frutak eta barazkiak , adibidez, sagarrak eta tipulak, organismoan metatutako zelula kaltetuen kopurua murrizten laguntzen dutenak, eta, beraz, bizitza luzatzen dutenak, berriki egindako ikerketa baten arabera. Artikulu honetan aurkikuntza zientifiko horri buruzko xehetasun gehiago ematen ditugu, eta errekurritzen laguntzen duten hiru ohitura aipatzen ditugu. .

Denboraren poderioz, zientzialariek esaten dutena metatzen hasten da gorputza zelula seneszenteak (edo kaltetutako zelulak). Gazteak garen bitartean, sistema immunologikoak zelula horiek gorputzetik kanporatzen ditu. Baina gauzak aldatu egiten dira urteak bete ahala: organismoa ez da hain eraginkorra kaltetutako zelulak garbitzeko lanetan. Beraz, horiek pilatzen hasten dira, eta ehunak degradatzen dituzten entzima batzuk askatuz erantzuten du gorputzak. Zelula seneszenteen kopurua bizi-itxaropenarekin lotzen da. Horregatik, handitzen garen heinean, zelula kaltetuen kopurua handitu egiten da . Eta, besteak beste, adinaren, ile zurien eta zimurren sintomak .

Zorionez, elikagai osasungarri batzuek denbora organismoan pasatzearen ondorioak atzeratzeko balio dute. landareek dietan dituzten onurak aski ezagunak dira , eta ospe ona dute; izan ere, elikaduran modu orekatuan sartzen badira, gehiegizko pisuaren arriskua murrizten, zenbait gaixotasun kroniko prebenitzen eta bizi-itxaropena handitzen laguntzen dute.

Baina, orain, zientzialariek azaldu dute zergatik jaten ditugun zenbait barazki eta fruta zahartzeari aurre egiten laguntzen duten, edo, gutxienez, zahartze hori hain azkarra ez izaten. Gakoa fisetina .

Zahartzea: sekretua geldiaraztea 4 art

Zer?

. Fisetina antioxidatzaile naturala da hainbat fruta eta barazkiri kolorea ematen die, marrubiak, sagarrak eta kakiak , baita zenbait barazkitan ere: tipula eta pepinoa .

Fisetinak gorputzean metatutako zelula kaltetuen kopurua murrizten du, EBioMedicine eta Paul Robbins biokimikaria du buru. Zientzialarien arabera, ” fisetinak ondorio onuragarriak ditu osasunean, eta bizitza luzeagoa izan dezake baita bizitzaren azken urteetan ere”. Lehenengo aldiz, ikerketa-talde batek ikusi du antioxidatzaile horrek kaltetutako zelulen gainean jarduteko gaitasuna duela eta zelula horiek ezabatzeko balio duela.

Hiru ohitura urte gainetik kentzeko

Elikagaiek ez dute bakarrik laguntzen beren burua zaintzen. Eguneroko beste ohitura batzuek urte batzuk kentzen lagun dezakete.

  • 1. Dieta mediterraneoa telomeroak (kromosomen zorro moduko bat, kode genetikoak babesten dituena) luzeagoak eta osasuntsuagoak izaten laguntzen du. Eta hori, British Medical Journal generik gazteenak kontserbatzeko balio du. Elikagairik gaztetzen ez duen arren, nutrizionistek fruta, barazki, lekale eta oliba-olio gehiago kontsumitzea gomendatzen dute eta, aldiz, frijituak, opilak eta haragi gorria murriztea.
  • 2. Ariketa ertaina , eta hobe egunero egiten badugu. Hemen argitaratutako ikerketa baten arabera: Heraldeko Unibertsitatea Ohiko jarduera fisikoak larruazalean du eragina, kanpoko geruza mehetzen baitu, eta barnekoa, berriz, lodiagoa. Eta aldaketa horrek aurpegiko zimurrak, izterrak, besoak eta abdomena disimulatzen laguntzen du.

    “Ariketak ohikoa izan behar du, baina ez luzagarria. Adibidez, 45 minutuz azkar ibiltzea bikaina da zahartzaroaren narriadura funtzionala saihesteko”, dio Leocadio Rodríguezek, Medikuntza Geriatrikoaren Espainiako Elkartekoak ( SEMEG ). Eta ariketa aerobikoa, hala nola bizikletan ibiltzea, korrika egitea edo igeri egitea, onuragarria den arren, erresistentzia-ariketa txikiek ere laguntzen dute, hala nola pisuekin edo aditzekin egiten direnek.

  • 3. Lo gehiago egin . Espainiako Neurologia Elkarteak (SEN) dio lau milioi espainiarrek insomnioa dutela. Izan ere, lo-ordurik ezak (7 eta 8 artean behar dira) ondorioak ditu eta amaitu egiten da. aurpegia zahartzen . Hobe da lehenago oheratzen saiatzea. Beste bat da egunez gela ondo aireztatzea hobeto lo egiteko aholkua .