Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Zazpi mito erresakari buruz (eta nola konpondu Gabonetan)

Gaitz hori saihesteko onena ez edatea da. Baina berandu bada, ikasi benetan zer dagoen eta zer gezurretan ari den ondoeza, eta nola arindu.
Egilea: Eva San Martín 2019-ko urtarrilak 2

Irud resaca mitoak trikimailuak 3 arti Buruko mina, deshidratazioa, artikulazioetako eragozpenak… Argi utzi hasieratik: ez dago erresakarako sendabiderik, ez edan ezik. Eta, kontsumitu bada alkohola (toxikoa dena) gehiegi, denbora. . Alkoholetik toxikoak askatzean gure gorputzak jasaten duen ondoez orokorra da ajea. metabolizatzean.

Kaliforniako Unibertsitatearen ikerketa baten arabera, alkohol gehiegi kontsumitzeak deshidratazioa, hormonak aldatzen ditu eta zitosinak desorekatzen ditu gorputzeko zelulen arteko komunikazioaz arduratzen diren proteinak dira. Eta horri guztiari alkoholak odolean dituen ondorio toxikoak .

Baina, gainera, zientzialariek berri txarrak dituzte festetako gehiegikeriak sendabideekin konpondu nahi dituztenentzat. Ez bananak, ez aspirina, garagardo-legamia, azukrea, tomate-zukua eta orburuak ez dira alferrikako erremedioa alkohol-gehiegikerien aurka.

1. mitoa. Ajea ez da hain arazo larria

Gezurra. Alkohola toxikoa da, eta, beraz, edari-mota orok, graduazio txikikoak barne, ondorio kaltegarriak ditu, larriak edo ez hain larriak, edaten duenaren eta edaten duenaren arabera aldatzen direnak. Alkohol-erresakaren larritasuna alkohol-edariaren ezpurutasunek eta alkoholaren metabolismoaren azpiproduktuek eragindako hanturarekin lotuta dago.

Izan ere, gehiegizko kopuruak nerbio-sistemari erasotzen dio eta garun-zelulei eragiten die, eta hori azaltzen du buruko mina, haren kontsumoarekin lotutako zorabioak eta goragalea . Gainera, alkohol gehiegi kontsumitzeak deshidratatzeko arriskua dakar, eta ahuldu egiten du zure sistema immunologikoa.

2. mitoa.’ Ura edaten badut, ondo egongo naiz

Alkohola diuretikoa da. Jaten dugunean orinatu eta deshidratatu egiten gara. Egia da alkoholaren kontsumoak deshidratazioa dakarrela, uraren birxurgapena kontrolatzen duen hormona inhibitzen baitu, baina resakarekin lotutako sintoma gehienek zerikusi handiagoa dute gorputzak metabolizatu ondoren alkoholak eragindako azpiproduktuen efektuarekin.

Baina, goizean ura edateak eta edalontzi bat alkoholaren neurrizko kontsumoarekin tartekatzeak deshidratazio hori konpentsatzeko joera du. . Gainera, urak hartziduran sortzen diren substantziak disolbatzen ditu, erresakaren sintomak larriagotzen dituztenak. Ez da hutsezina, baina laguntzen du. Beraz, egarri bazara, edan ura.

3. mitoa.’ Laguntza gimnasiora joan

Gimnasioan gehiegizko alkohola izerditzea ez da ideia ona. Alde batetik, muskuluak ez daude indarberritze-baldintza onenetan. Eta bestetik, alkoholak azido-metaketa bat eragiten du gorputzean (azidosia), eta horrek azido laktikoaren ekoizpenarekin bat egiten du ariketa fisikoa egitean. entrenamenduan lesio bat izateko arriskua areagotzen du .

Hala ere ariketaren bat egitea erabakitzen baduzu, aukeratu jarduera arin bat, gutxi izerdituko zaituena (ibilaldi bat edo bizikleta bat), eta gogoratu oso ondo hidratatu behar duzula likidoen oreka berreskuratzeko. Babestu ere egin behar duzu, alkoholak basodilatazioa eragiten baitu eta horrek gorputzeko tenperatura galtzea eragiten baitu.

4. mitoa.’ Lo egin aurretik pasta jatea

Hori egiteak ez dizu lagunduko. Janariak eragina izan dezake, eta alkohol-kontsumoaren ondorioak arinduko ditu, baldin eta lehenago edaten baduzu (bereziki, elikagai koipetsua aukeratzen baduzu), ez geroago.

5. mitoa.’ Parazetamol batek gehiegizko alkohola arintzen laguntzen du

Ajea baduzu, ez duzu ohetik mugitu nahi. Eta, askotan, atsedenean daudenean parazetamola bezalako antiinflamatorioak izaten dira, buruko mina arintzen laguntzen dutenak. Arazo bat dago, ordea: botika horrek gibela ere lantzen du, eta hori da, hain zuzen ere, alkohola metabolizatzeko ardura duen organoa, eta ahalegin berezia egiten ari da gorputzeko toxikoak kanporatzeko.

Norentzat mina eta ondoeza arintzea, antiinflamatorioa (adibidez, ibuprofenoa edo aspirina), aukera hobea da , eta zefalea arrisku hori gabe murrizten lagunduko dizute.

6. mitoa.’ Erresaka handienak 20 urte zenituenean baino okerragoak dira

Baieztapen hori ere gezurra da, David Rodríguez mediku eta liburuaren egileak dioenez ‘ Alkohola eta garuna ‘. “Ez dago oinarririk erresakek okerrera egiten dutela adinean aurrera egin ahala”, dio doktoreak. Are gehiago, adin gazteetan gertatzen direla atalik okerrenak, alkoholak eragin handiagoa baitu gazteengan.

7. mitoa.’ Garagardo batekin sendatzen da hori

Hain zuzen, kontrakoa da: alkohola kontraindikatuta dago erresaka-gertaeretan. Hurrengo egunean berriz ere alkohola edaten baduzu, etanol gehiago emango diozu gorputzari, eta ajea atzeratzea besterik ez duzu egingo.

Ez dago apaizik, baina uxatu egin dezakezu

Erresaka urruntzeko lehenengo gakoa ura eta ur gehiago edatea da. Alkoholak deshidratatu egiten gaitu (eta resakaren sintoma ugarietako bat besterik ez da), eta botila bat gertu izan eta gorputzak eskatzen dizun bakoitzean edan. Hau ere egin dezake: lagundu bitaminak hartzen, zuku edo fruta gisa Izan ere, C bitaminak eta fruktosak gibelari alkohola metabolizatzen eta azkarrago ezabatzen laguntzen diote. Aukera bat da laranja-zukua, baina marrubi batzuek edo kiwi batek ere balio dute, piper gorri edo mihiluzko gazpatxo bat egiteaz gain. , bitamina horretan aberatsak.

Gainera, gorputzak azukreak behar ditu, resakaren ondorioz azukrea jaitsi egiten baita (hipogluzemia). Baina ahaztu elikagai astunak, urdailari are kalte handiagoa egingo baitiote. Gainera, adituek diote zenbait elikagaik sintomak arintzen ahal dituztela, bitaminak, mineralak, aminoazidoak edo azukreak dituztelako. Haien artean, lagun dezakete esnea, zainzuriak, jogurta, arrautzak edo platanoa. . Eta gibelari lan asko eginarazten diotenak saihesten ditu, hala nola frijituak eta gisatu sendoak.