Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

2017rako promesa: erretzeari utzi

Tabakotik alde egitea eta ariketa fisikoa egitea dira bi helburu ohikoenak urte berriarekin batera, nahiz eta asmo ona ez den nahikoa lortzeko

Egun horietan, erre egiten da gure bizitzaren zati bat. 2017an, bizi izandakoa alde batera utzi eta aurrera begiratzen dugu, gure bizi-kalitatea hobetzea helburu duten promesekin. Erretzeari uztea eta ariketa fisikoa egitea dira bi helburu ohikoenak. Tabakoa erretzeari uzteko abiapuntua abiapuntu ona da, baina ez nahikoa. Laguntza behar da. Artikulu honetan nola egin eta nondik hasi azaltzen da.

Irudia: AECC

Nahi baduzu, tabakoari utz diezaiokezu

Zer egin edo nondik hasi jakin besterik ez dago. Espainiako Minbiziaren Aurkako Elkarteak aholku batzuk emango ditu:

Bilatu laguntza. Denak ez dira bakarrik erretzeari uzten. AECCk laguntza terapeutikoa eta aholkularitza eskaintzen ditu, errazagoa izan dadin. Laguntza espezifikoa eta pertsonalizatua emateko programa oso erabilgarria da uzte-prozesu konplexuari aurre egiteko. Horretarako, erretzaileari honako estrategia hauek ematen zaizkio:

  • Erretzeari uzteko tabakoari, osasunerako arriskuei eta onurei buruzko informazioa.
  • Abstinentzia-sindromearen sintomak kontrolatzea.
  • Autokontrolerako eta estresa kontrolatzeko teknikak.
  • Berriz gaixotzea prebenitzeko trebetasunak.

Hauek dira helburuak:

  • Zigarro-kontsumoa uzteko prozesua erraztea.
  • Abstinentea den jokabideari eusten laguntzea, eta, horrela, berriro erortzeko aukera gutxitzea.

Erabakita dago? Utzi nahi duzu? Aurrera!

Hauek dira aholku baliotsuak lortzeko aholku baliotsuak:

  • Presta zaitez.
    • Idatzi erretzeari uzteko arrazoien zerrenda.
    • Utzi data hori uzteko.
    • Ez erosi tabakorik eta kendu hautsontzi, pospolo eta etxeko pizgailu guztiak.
    • Erretzeari utzi ondoren, ez erre eta ez erre, eguneroko erronka gisa: “Gaur ez dut erretzen”.
  • Bilatu laguntza. Eska iezaiezu laguntza zure senitartekoei, lagunei eta lankideei, beren presentzian eta une zailetan lagundu eta anima dezaten, eta zorionak eman, erretzeari utzi gabe denbora daramatenean.
  • Trebetasun eta jokabide berriak ikastea.
    • Lehen egunetan, aldatu egin du errutina. Erabili beste ibilbide bat, gosaldu leku batean, hartu infusioren bat kafearen ordez… eta prestatu atsegingarria zaizun jardueraren bat.
    • Erretzeko gogoa sentitzen duzunean, egin ariketa alternatiboak eta distraktoreak. Hitz egin norbaitekin, irten paseatzera, itxi zereginik, txiklerik azukrerik gabeko txikleak, hartu fruta, edan ur asko, etab.
    • Tentsioa murriztu. Egin ariketa fisikoa, hartu bainu beroa, arnasa sakon hartu, etab.
  • Presta zaitez egoera zailetarako.
    • Identifikatu erretzera eragin dezaketen egoerak: gertaera sozialak (jaiak, ospakizunak), egoera estresagarri negatiboak (maite duen norbait hiltzea, gaixotasun larria, laneko zailtasunak), tentsio-uneak (eztabaida, familia-gatazkak), etab.
    • Pentsatu egoera horietan zer erreakzio izango litzatekeen eta prestatu tabako-kontsumoaren alternatibak.
    • Gogoan izan egoera horiek ez direla aldatzen erretzeagatik. Tabakoak ez du arazorik konpontzen. Beste bat baino ez du gehitzen.

Eguna amaitzean, felikatu, erre ez duzulako.

Ez dago aitzakiarik erretzeari uzteko

AECCn oso erraz jartzen dugu erretzeari uzteko aplikazio mugikor bat: Arnasketa, tabakoarekin apurtzen da. Orain, doan deskarga dezakezu Minbiziaren Aurkako Espainiako Elkartearen (AECC) aplikazioa, erretzeari uztea erabaki duten eta prozesuan laguntza behar duten pertsona guztiei zuzendua. Deskargatu hemen edo partekatu lotura behar duen pertsonarekiko lotura.

Arnasa hartzeko eta laguntzeko gida bat da arnasketa, lau fasetan banatua, eta, horietan, hainbat argibide eman beharko ditu bere helbururantz aurrera egiteko: behin betiko tabakoarekin apurtzea! Eta erretzaile bakoitzak bere beharrak eta motibazioak dituenez, profil pertsonalizatua izango du, tabako-kontsumoaren erregistroan eta ebaluazioan oinarrituta, eta horrek behin betiko liberaziorako bidea bideratuko du.

Baina lasai, ez da bakarrik egongo! Hainbat laguntza-atal aurkituko dituzu aplikazioan: antsietatea murrizten, erlaxatzen, erretzeko gogoa saihesten, pisua handitzen, berriz gaixotzen, etab. Gainera, laguntza- eta animo-jakinarazpenak jasoko dituzu, baita zure aurrerapenei buruzko informazioa ere. Eta edozein unetan arreta pertsonalizatuagoa behar badu, AECCko kontsultategirako zuzeneko sarbidea izango du, non profesional batek erantzungo baitie sortzen zaizkion zalantzei.

Irudia: AECC

Ez zioten inoiz erretzeari uzteko modurik eman; gaur aukera da, ez utzi pasatzen! Zure ondoan egongo gara uneoro. Animatzen da?

Erretzeari uztea erretzaileak aurrera egin behar du bere ekimenez. Inork ezin du berak egin. Baina besteen esku egongo da, askotan, kontsumoa uzteko erabakia hartzen duen pertsonak bide landuagoa aurkitzea edo, aldiz, harriz betea egotea. Erretzailea inguratzen duten pertsonen zeregina funtsezkoa da.

Zure ke-ingurua libratzeko, has zaitez hemen: inprimatu kartel hau eta gida, eta lagundu gure doako zerbitzua zabaltzen erretzeari uzteko.

RSS. Sigue informado

AECC

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak