Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

7 aholku bihotz-bihotzez oporretarako

Udako atsedenaldian arrisku kardiobaskularrak saihesteko eta gutxitzeko gomendio praktikoak

Img vacaciones felices Irudia: Roderick Eime

Udako oporrak direla eta, urteko atsedenaldia iritsi da. Baina merezi duen bezala gozatu ahal izateko, arreta berezia jarri behar da ohitura onak mantentzean eta kontuan izan behar da bidaiek, etxetik kanpo denbora, errutinarekiko distantziak eta beroak zainketa bereziak eskatzen dituztela. Hurrengo artikuluan, zazpi aholku nagusi daude, opor osasungarriak bihotzerako pasatzeko.

Img vacaciones felices1
Irudia: Roderick E e e

Kontua da erlaxatzea eta gozatzea, baina ahaztu gabe, laneko errutina utzi arren, gorputzak bizimodu osasungarria jarraitu behar duela.

1. Ez zaindu elikadura

Espainiako Errege Akademiaren arabera, oporrak ohiko jardueraren aldi baterako atsedena dira, eta horrek esan nahi du biztanleen portzentaje handi batentzat dena edo ia dena baimenduta dagoela. Horregatik, ohikoa izaten da elikadura osasungarria eta orekatua izatea, eta urtean zehar modu zorrotzagoan jarraitzea. Beste arrazoi batzuen artean, oporretan etxetik kanpo gehiago jateko ohitura izaten denez – 2015ean, espainiarrek etxetik kanpo kontsumitzen zuten elikagaiak 31.994 milioi euro izan ziren guztira.

Hala ere, espezialisten arabera, horrek ez du zertan arazorik izan bihotz-elikadura osasungarria izateko. Ahal den neurrian, gatz ugariko elikagaiak, frijituak, ez ezik, batez ere plater kozinatuak lurrunetan, parrillan edo plantxan prestatzen badira, bihotz-hodietako osasuna zainduko da.

2. Hidratatuta egon

Jarduera fisikorik egin gabe, gorputzak bi eta hiru litro likido galtzen ditu egunean, eta kantitate hori areagotu egin daiteke giro-tenperatura handitzen bada. Horrek esan nahi du, deshidratatu ez dadin, ura edan behar dela egun osoan. Helburua da egunean gutxienez bi litro ur irenstea, deshidratazioa saihesteko. Egarririk gabe edateko gomendioa oso garrantzitsua da nagusienentzat, eta horiek arindu egiten dute egarriaren estimulua; beraz, ura edateko gogoa dutenean, deshidratazio-egoera aurreratu batean egoten dira.

3. Turista klasearen sindromea saihestea

Askotan, oporrek bidaia bat eramaten dute. Eta bidaia horrek posizio berean denbora luzea igaroko dela esan nahi badu, baliteke turista klasearen sindromea izatea. Odola bihotzera itzultzeko zailtasuna da, eta horrek hanketako zainetan metatzea indarrik gabe uzten du, eta koagulua sortzera irits daiteke, zirkulazioa askatuz gero, biriketako enbolia eragin baitezake. “Hori ez da oso ohikoa arrisku-faktorerik ez duten pertsonengan. Hala eta guztiz ere, pisu gehiegi duten pertsonek, erretzaileez gain, ahoko antisorgailuak eta ahoko antisorgailuak nozitzeko probabilitate handiagoa dute, eta ahoko antisorgailuak edo antisorgailuak jasateko aukera gehiago daude. Hori dela eta, ez dira berdin tratatzen.

Turista klasearen sindromea edozein garraiobidetan gerta daitekeen arren, maizago gertatzen da hegazkinetan, presioa gutxitu egiten delako eta giroko hezetasun txikia duelako.
Hori saihesteko modu eraginkor bat ordu bakoitzean gutxienez behin jaiki eta pixka bat ibiltzea da; gainera, hankak, hankak, eskuak eta lepoa uzkurtzeko eta luzatzeko ariketak egin eta hankak ez gurutzatu. Arropa doituak edo alkohol-kontsumoa ere ez dira gomendatzen.

4. Alkohol gehiegi ez erabiltzea

Oporretan arau zorrotzak hautsi ohi dira, eta, aldi berean, garai honetan jai eta ospakizun gehiago izaten dira; batzuetan, alkohol gehiegi kontsumitzea dakar, eta horrek atsekabe bat baino gehiago ekar dezake. Adituek diotenez, edari alkoholdunak gehiegi eta modu zakarrean hartzeak bihotz-erritmoa bizkortu dezake, eta horri bihotzaren sindromea deritzo oporretan. Aurikuletan gertatzen den arritmia suprabenikularra da, eta pertsona osasuntsuetan, gazteetan eta aurretiko arritmia-historiarik gabe gertatzen da. “Arritmia honen garapena oraindik guztiz definituta ez badago ere, badakigu alkoholak toxikoa dela gure bihotzean. Hala, bada, substantzia horrek denbora laburrean (jai batean, adibidez) duen kantitate handiak adrenalina eta noradrenalina askatzen ditu, bihotz-erritmoa bizkortzen duten bi hormonak”, azaldu du Miguel Ángel García-Fernández doktoreak, FECeko kide denak. Horregatik, garrantzitsua da alkohol-kontsumoa zaintzea, hori murrizten saiatuz.

5. Tratamenduarekiko atxikimendua

Ikerketek diotenez, zaila egiten zaigu medikuaren esanei jarraitzea, eta, beraz, bi pertsonatik batek ez du bere gomendioetako bat betetzen. Tratamenduarekiko atxikimendu falta hori ohikoagoa da oporretan, errutinarekin apurtzen denean, zainketa medikoa ahaztea edo zorrozki ez jarraitzea. Gaixotasun kroniko eta asintomatikoak dituzten pertsonek, hipertentsio arteriala nozitzen dutenek esaterako, are ohikoagoa da. Izan ere, gaizki sentitzen ez denez eta minik ez dutenez, oker uste dute ez dela beharrezkoa tratamenduarekin jarraitzea, eta horrek mina areagotu dezake.

6. Sofari agur

Sedentarismoa, bihotz-hodien osasunarentzat hain kaltegarria, maizago gertatzen da udan. Denbora libre gehiago badago ere, tenperatura altuek desanimatu egiten dute, eta kirol-errutinak uztea erabakitzen da, ikasturtearen hasieran. Hala ere, kontuan izan behar da jarduera fisikoa ez dela, gutxienez, gaixotasun kardiobaskularren %5 izango; beraz, ariketa uztea ez da ideia ona.

Adituek aholkatzen dutena da gorputzak beroarekin sufritzen ez duen orduetan egitea. Goizeko lehen ordua edo arratsaldeko azkenak, zazpietatik aurrera, egokienak dira. “Gure ordutegiak egokitzen baditugu eta eguzkitik babesten bagara, ez digu uzten udan aktibo izaten. Ez da utzi behar beroari etxean sartzen”, dio Fernández Lozano doktoreak.

7. Ongi lo egitea

Ariketa garrantzitsua bada, atsedena ez da gutxiago. Eta bi aukerak bateragarriak dira, eta, konbinatzean, onuragarriak dira. Egunez ariketa pixka bat egitea eta gauez ongi lo egitea da kontua. European Heart Journalen argitaratutako ikerketa baten arabera, intsomnoek hiru aldiz aukera gehiago dituzte bihotz-gutxiegitasuna jasateko, hanka soltean lo egiten dutenek baino. Izan ere, insomnioak odolaren hormonen odolaren mailak handitzen ditu, eta horrek tentsio arteriala eta bihotz-maiztasuna areagotzen ditu.

Etiketak:

bihotz oporrak uda

RSS. Sigue informado

Informaci�n sobre normativa alimentaria en Ainia Fundación española del corazón

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak