Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia > Osasun-arazoak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Adituen arabera, 10 gauza egin beharko zenituzke gerrialdea mina baduzu

La lumbalgia afecta a 8 de cada 10 personas en algún momento de su vida y, en los países industrializados, es la primera causa de absentismo laboral e incapacidad permanente

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Astelehena, 2019ko apirilaren 22a

El dolor en la zona baja de la espalda, más conocido como lumbalgia, es uno de los problemas de salud más frecuentes en la actualidad. Se estima que alrededor del 85 % de la población sufrirá al menos un episodio a lo largo de su vida y, según señala la Sociedad Española de Reumatología (SER), supone la principal causa de baja laboral entre personas menores de 50 años. Los especialistas de esta institución, entre quienes se encuentra el reumatólogo Andrés Ariza, nos explican cuáles son las causas más habituales de la lumbalgia y qué debemos hacer si sufrimos de dolor en esta zona de la espalda.

Lunbalgia da, gripearen ondoren, lehen kontsulta medikoaren lehen arrazoia lehen mailako atentzioan. Eta haren eragina areagotu egin da. Duela 15 urte eskas biztanleen %70i eragiten zien, Elsevier mediku-aldizkarian argitaratutako artikulu osoak jasotzen duen bezala, gaur egun pertsonen %80ri eragiten die, eta lehen lan-absentismoa eta ezintasun iraunkorra da herrialde industrializatuetan.

Jatorri mekanikoa dute lunbalgiaren arrazoi nagusiek. Zenbait arazo, hala nola eskoliosia (orno-kontraktura aldatzea), hausturak (osteoporosiagatik edo kolpeengatik), edo ornoen arteko diskoak endekatzea, kasuen %90 inguru izaten dira, eta, horien artean, bizkarraren zati horretan izaten diren hanturak (adibidez, espondilitis ankilosatzailea), infekzioak edo tumoreak.

10 aholku mediko gerrialdeko minaren aurrean

Beraz, lunbagoak hainbat arrazoi izan ditzake: laneko jarrera txarra, gehiegizko ahalegina eta endekapenezko arazoak. Orduan... zer egin? Nola jokatu behar dugu min mota horren aurrean? Atsedenik edo ariketarik egin behar al da? Nola murriztu dezakegu? Andrés Ariza doktoreak, Ciudad Realeko Ospitale Nagusiko erreumatologoak, zalantza horiei erantzun die Espainiako Erreumatologia Elkartearekin batera, dekalogo honekin:

  • 1. Zaindu zure pisua. Gorputz-pisu osasungarriari eutsiz gero, ez da gainkargarik izango, batzuetan endekatuta dauden egituren gainean. Alde horretatik, oso garrantzitsua da dietista-nutrizionista bati galdetzea helburu hori lortzen lagunduko dizun profesional bat, zure osasuna arriskuan jarri gabe. SER enpresako medikuek ere gomendatzen dute oinez ibiltzea.
  • 2. Nolakoa da zure koltxoia? Arreta eskaini behar zaio, baina lo egiteko moduari ere bai, "frogatuta dago trinkotasun sendoko koltxoiak (harrizkoak ez direnak) euskarri handiagoa ematen dutela eta bizkarreko minak gutxitzen dituztela". Jarrerari dagokionez, "ahoz gora lo egitea gomendatzen da belaunen azpian edo albo batean kuxin batekin, hanken artean". Ahoz behera lo egitea ez da gomendagarria, "gerrialdeko kurbadura normala (lordosia) aldatzen du eta goizean mina eragiten du".
  • 3. Eta zer moduz gorputz-jarrera? Ezinbestekoa da jarrera zaintzea eta mugimendu egokiak egitea. Adibidez:

    • Altuerako objektuak kentzeko, idulki edo eskailera bat erabiltzea komeni da.
    • Autoan bidaiatzen duzunean, saiatu eserlekuaren bizkarraldea zure bizkarrarekin erabat kontaktuan egoten.
    • Lan-mahaiak eta ordenagailuaren pantailak aulkiarekiko altuera egokia izan behar dute, eta aulkiaren beheko aldea bermatu eta etzanarazi behar du.
    • Lurreko objektuak jasotzean, tolestu belaunak eta hurbildu lurrera.
    • Ez altxa objektu astunik.
    • Zutik luzaroan egon behar baduzu, bermatu hanka bat aulki txiki baten gainean.
  • 4. Oinetakoek (asko). "Komeni da takoirik ez erabiltzea eta, batzuetan, beharrezkoa izan daiteke azterketa podologikoa egitea (aztarnarena edo martxaren biomekanikoarena) oinek dituzten aldaketetara egokitutako txantiloiak diseinatzeko", esan dute adituek.
  • 5. Utzi erretzeari. Arnas arazoen atzean egoteaz gain, eta minbizi-sortzailea izateaz gain, tabakoak hipoxia kronikoa eragiten du organismoan, odol-hodien kalibrea murriztu eta ehunetara oxigeno gutxiago eramaten baitu. Hori dela eta, "birsortzeko gaitasuna eragozten du". Era berean, frogatu da erretzeak areagotu egiten duela osteoporosiaren arriskua eta odoleko minaren neurotransmisoreen maila.
  • 6. Adi egon estresa eta antsietatea. Bi faktore horiek bizkarreko muskulaturako tentsioa handitzen dute eta mina areagotu egiten dute. Ezin baduzu zeure kabuz aurre egin estresa eragiten dizuten egoerei, galdetu zure medikuari zein den estrategiarik onena (psikologikoa edo farmakologikoa) jarraitzeko.
  • 7. Baina asko duda! Min akutuaren atalak noizean behin gerta daitezke, eta egun batzuetan desagertu arte, baita tratamendurik gabe ere. Nolanahi ere, lunbalgiako krisi akutua izanez gero, erreumatologoek honako hau gomendatzen dute:

    • Ohean atseden hartzea saihestu. Posizioz, oinez eta noizean behin lekuz aldatu behar da.
    • Eman bero leuna bizkarrean (egunean 20 minutu, bizpahiru aldiz).
    • Masaje leunak egin inguruan.
    • Medikuari galdetu, eta medikuak erabakiko du medikamentuekin tratamendua hastea bidezkoa den.
    • Bizitza normala egiten eta eguneroko jardueretan ahalik eta azkarren sartzen saiatzea.
  • 8. Ariketa, funtsezkoa. Ariketa fisikoa egitea funtsezkoa da, batez ere lunbarrak eta abdominalak indartzeko. Pilates, tatxí, yoga edo aquagym bezalako diziplinek oso onuragarriak dira bizkarrarentzat, eta ariketa errazak egiten dituzte etxean, betiere paziente bakoitzaren arabera.
  • 9. Fisioterapeutarik baduzu? Profesional honek, bere teknikekin mina hobetzeaz gain, "ohitura txarrak" eta "eguneroko inguruneko egoera gatazkatsuak" identifikatzen lagundu behar du (lan-jarduerako jarrera desegokiak, familiako edo gizarteko estresa, mugimendu zakarrak kirola egiten duenean) eta horiek zuzentzen laguntzea.
  • 10. Psikoterapia ez bazterkinak. SERek adierazten duenez, "zenbait kasutan psikoterapiako edo jokabide-terapia kognitiboko saioak egin beharko dira, batez ere mina iraupen luzekoa denean eta minusbaliotasun-mailaren bat duenean".

Etiquetas:

bizkar

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografias | Argazkiak | Ikerketak