Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

AEMPSek bero-kolpeen ondorioak larriagotu ditzaketen sendagaiei buruz ohartarazi du.

Gogoan izan kasu batzuetan berez hipertermiak eragin ditzaketela tenperatura-baldintza normaletan.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Astelehena, 2012ko uztailaren 09a

Tenperatura altuak iristean, beharrezkoa da botiken kontsumoa zaintzea; izan ere, kasu batzuetan, neke-sindromea eta bero-kolpea larriagotzen lagun dezakete, Osasun, Gizarte Zerbitzu eta Berdintasun Ministerioaren mendeko Sendagaien eta Osasun Produktuen Espainiako Agentziak (AEMPS) ohartarazi duenez. Hala aitortu du erakunde horrek, 2012ko Tenperatura Altuetako Efektuak Prebenitzeko Plana argitaratu baitu. Plan horretan adierazi duenez, kasu batzuetan, hipertermiak eragin ditzakete berez, tenperatura-baldintza normaletan.

Beste urte batzuetan bezala, AEMPSek adierazi du udako tenperatura altuak kontuan hartu beharreko faktorea direla, izan dezaketen eraginagatik, batez ere denboran luzaroan farmakologikoki luzatutako terapietan eta batez ere adineko paziente polimedikatuetan. Horregatik, hidratazioan eta elektrolitikoetan asaldurak eragiten dituzten sendagaien aurrean adi egotea gomendatu du, batez ere, lakaren diuretikoen kasuan (furosemida, torasemida, etab.), baita giltzurrunen funtzioa alda dezaketen sendagaien kasuan ere, batez ere.

Talde horretan egongo lirateke antiinflamatorio ez-esteroideo guztiak (AINE), klasikoak edo “konbentzionalak” barne, angiotensinaren bihurketa-entzimaren inhibitzaileak, II angiotentsinaren hartzaileen antagonistak, zenbait antibiotiko eta antiiral eta reninaren inhibitzaileak. Bere nefrotoxikotasunagatik ezagutzen diren sendagai guztiei ere eragingo lieke, bai eta deshidratazioagatik, arritmiaren aurkakoengatik, epilepeptikoen aurkakoengatik, ahotik hartzeko antidiabetiko batzuengatik eta hipokolesterolemiatzaileengatik (estatinak eta fibratoak) alda daitezkeen profil zinetikoa dutenei ere.

AEMPSek ohartarazi du egoera batzuek desoreka termikoak eragin ditzaketela, dela tenperatura-baldintza normaletan, dela hodi-garaian. Horri dagokionez, sindrome neuroleptiko gaiztoa (neuroleptiko edo antipsikotiko guztiek eragin dezaketena) eta serotoninergikoa nabarmendu ditu, serotonina birhartzeko inhibitzaileak, triptaneak eta buspirona erabiltzeari lotua. Sendagai horiekin batera, organismo honek gogorarazten du badirela beroaren ondorioak zeharka larriagotu ditzaketen beste sendagai batzuk, hala nola presio arteriala jaitsi dezaketenak eta, ondorioz, zenbait organoren hipoperfusioa eragin dezaketenak, bereziki hipertentsioaren aurkako sendagai eta anti-anginoso guztiak, edo zainketa-egoeran eragiten duten sendagai guztiak, beroaren aurka defendatzeko ahalmena aldatzen dutenak.

Arrisku horien aurrean, AEMPSek osasun-profesional guztiei gomendatu die gaixoen sendagai bakoitzaren beharra berriz aztertzea, norberaren onura/arrisku gisa, eta desegokiak eta ezinbestekoak ez direnak ezabatzea. Horretarako, kontuan hartu behar dira tratatutako patologia, gaixoaren egoera, erretiratze-sindromea izateko arriskua eta nahi ez diren ondorioak. Era berean, komeni izan da antiinflamatorio ez-esteroideoak (bereziki, nefrotoxikoak, deshidratatuz gero) ez agintzea, eta, sukarra izanez gero, parazetamolaren preskripzioa saihestea, bero-kolpea tratatzeko eraginkortasunik ez duelako eta gibeleko kalteak larriagotu egin daitezkeelako.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak