Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Ametsetako adituek ez dute gomendatzen ohea irakurtzea, musika entzutea eta telebista ikustea

Esaten dute garunak gauez atsedena errazten duten eta jarduera intelektuala zailtzen duten substantziak sortzen dituela

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Larunbata, 2002ko azaroaren 16a

Atzo Gasteizko Txagorritxu ospitalean izandako lo-adituek esan zuten oheratzean egiteko ariketa bakarra sexua dela, orgasmoen ondoren garunak atsedena errazten duten substantziak sortzen dituelako. «Ohea ez da egin telebista ikusteko, liburuak irakurtzeko, musika entzuteko edo lanaz hitz egiteko», azaldu zuen Joaquín Durán Gasteizko Txagorritxu Ospitaleko Loaren Unitateko arduradunak.

Arabako hiriburuko osasun-zentroan, loaren garaiko arnas arazoei buruzko ikastaroa egin zen atzo, eta espezialitateko azken aurrerapenak eta tratamenduak aztertu ziren. Lanaldiaren ardatza loaren apnea izan zen. Arazo hori oso zabaldua zegoen, arnasbideak trabatuta baitzeuden. Eztarriko giharrak itxi egiten dira, airea sudurretik eta ahotik sartzea edo ateratzea eragozteko. Ondorioz, lo egiten duen pertsona esnatu egiten da eta loa hautsi egiten da. Biztanleen %25ek jasaten dute arazo hori, baina herritarren %4rentzat soilik da konplikazio larria. Lo egiteko zailtasunak, ordea, pertsonen %40tik gora dira.

Ohitura osasungarriak

«Batek ez du inoiz ezer konpontzen ohean. Lanera edo ezkontzara arazoak eraman nahi dituena oker dago», azaldu zuen Joaquín Durán adituak, sinposioko batzorde zientifikoko kideak. Argudioaren arabera, garunak lo egin behar duenean, pentsamendua eta jarduera intelektuala errazten dituzten zirkuituak deskonektatzen ditu. «Badaki orain tokatzen dena beste jarduera batzuk direla», hala nola immunitate-sistema eta oroimena leheneratzea, eta eguneroko jarduerak eragindako higaduraren organismoa berreskuratzea. «Horregatik, esnatzen garenean, konturatzen gara arazoak ez zirela gauekoak bezain handiak».

Oheratzean jarduera desegokiak egiteak loezina eta antsietatea sortzen laguntzen du. «Zailtasunak are handiagoak dira gauez, zeren eta burmuineko zirkuitu bati eskatuko baitiogu funtziona dezala, errendimendu itzel batekin, eta ez digu emango».

Ohitura osasungarriak hartzea funtsezkoa da apnea bezalako arazoak saihesteko. Berandu afaltzea eta jarraian etzatea, digestioa egin gabe ohera joatea edo bertan sartu aurretik ariketa fisikoa egitea guztiz desegokiak dira. Lo egitea eragozten dute eta atseden txarra ematen dute.

Loaren konplikazio gehienak loezina eta apnea dira. Txagorritxu ospitalea Espainiako erreferentziazko zentrotzat jotzen da gaueko arnasketako konplikazioen tratamenduan.

«Asfixia bakoitzarekin —zehaztu zuen Durán-ek—, subjektuak minutu bat baino gehiago utz diezaioke arnasa hartzeari». Kasu arinenetan, apneak 3 edo 4 orduko tartean gertatzen dira. Gogorrenetan 60 etenaldi izaten dira. Aireztapen eskasak organismora oxigenoa iristea zailtzen du eta hipertentsio arteriala eta arazo kardiobaskularrak agertzea eragiten du.

Etiketak:

adituak amets apnea

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak