Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Antonio Iniesta, Laneko Medikuntzako Espezialisten Espainiako Elkarteko presidentea

Estresa 40 milioi europarrekoa da

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Asteartea, 2012ko urriaren 09a

El 62% de los trabajadores españoles dice sentirse más estresado que el año pasado, según datos presentados por expertos en salud laboral en el reciente simposio “Estrés y Entorno Laboral”, organizado por Laboratorios Ferrer en Barcelona. La incertidumbre e inseguridad acerca del futuro laboral, el miedo a perder el empleo y la mayor presión laboral, debida a los ajustes de plantilla, son las principales razones del aumento del estrés. Algunos perfiles de personas y profesionales son más vulnerables: las mujeres y las familias monoparentales, por la dificultad de conciliar la vida personal con la profesional, y los mandos intermedios, al sentirse presionados por sus superiores y sus subordinados. Pero si el trabajo preocupa, el desempleo también es una importante fuente de estrés y debe combatirse con una actitud activa desde el inicio. Este es uno de los consejos prácticos que ofrece en esta entrevista Antonio Iniesta, presidente de la Asociación Española de Especialistas en Medicina del Trabajo (AEEMT), para combatir el estrés, la epidemia de la próxima década, según los expertos.

Noiz kontsultatu estresagatik profesional bati

Jende askok esaten du estresak daudela egunero, baina zenbateraino? Non dago estres onargarriaren eta espezialista bati kontsultatu behar zaion mugaren arteko muga? Antonio Iniestaren esanetan, alerta-sintomak dira azaleko, loaren, bizkarreko edo zerbikalen asaldurak behatzea.

Si una persona está perfectamente durante el mes de vacaciones pero, de repente, al volver al trabajo, le sale un eccema; si lleva más de quince días sin conciliar el sueño; o si tiene diarreas con abundante moco durante los días laborales y se le pasa el sábado, que no cede al cuidarse la alimentación ni tiene una causa identificable (con pruebas como la colonoscopia o gastroscopia), es posible que esa persona sufra los efectos (un síndrome del intestino irritable) del estrés laboral mantenido en el tiempo, apunta Iniesta.

Beste alerta-seinale bat palpitazioak dira. Izan ere, laneko estresak areagotu egiten du infartuaren arriskua, Mika Kivimakiren eta University College of London Unibertsitateko Epidemiologia eta Osasun Publikoaren Saileko beste ikertzaile batzuen azterketa batek frogatu duenez, 2012ko irailean ‘The Lancet’n argitaratu baitzen.


Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak