Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Arriskurik gabeko sauna: jakin behar duzuna

La sauna no adelgaza, pero sí tiene beneficios para el cuerpo, aunque también comporta algunos peligros que hay que evitar

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Asteartea, 2019ko martxoaren 12a
img_saunas sin riesgos

Img saunas sin riesgos art

Hezea edo lehorra. Sauna batean bero-bainu bat hartzeak ondorio positiboak ditu bihotzean, indartu egiten baitu eta gaixotasun kardiobaskularra izateko arriskua urrundu egiten baitu. Gainera, endorfinak askatzen laguntzen digu, eta horrek zoriontsuago bihurtzen gaitu. Baina saunak ere baditu arriskuak; beraz, neurri batzuk hartu behar dira, jarraian azalduko dugunez.

Sauna kabina baten barruko bero-bainu bat da, egurrezkoa edo zeramikazkoa eta azulejoetakoa. Badaude hezeak (bainu turkiarrak ere deitzen zaie), ur-lurrunarekin funtzionatzen dutenak; eta lehorrak, finlandiarrei egozten zaizkienak eta bero eta hezetasun gutxikoak. Batzuek eta besteek gero eta jarraitzaile gehiago dituzte Espainian (35.000 baino gehiago daude), eta gimnasio, bainuetxe eta spa edo ongizate zentroetan daude. Bainu turkiarrak saunan baino gutxiago ematen du, gorputza bospasei minutura igotzen hasten baita

Saunak, ongi hartuta, endorfinak askatzen laguntzen du (ongizateari lotutako hormonak), larruazala garbitu, arnasa hobeto hartu (batez ere, hezea) eta estresa lasaitu, besteak beste. Baina esan ezazue zer esaten duten, ez ezazue argaldu. Izerdiarekin, batez ere likidoa galtzen da, eta ez koipea. Ricardo Mora doktoreak, termorregulazioan doktore eta katedradunak eta Kirolaren Zientzien Espainiako Elkarteko kide batek ziurtatu dutenez, “tenperaturak ondorio onuragarriak ditu osasunarentzat, kanpoan uzten baitituzte toxinak eta bero-talka-proteinak”. Bero-bainuak bihotza babesten duSaunak, gainera, bihotza osasuntsu mantentzen laguntzen du. Finlandiako ekialdeko unibertsitateen eta Jyväskylä-ren azterketa baten arabera, haien erabilera erregularra (astean behin gutxienez) gaixotasun kardiobaskularren ondoriozko heriotza-arrisku txikiagoarekin lotuta dago 50 urtetik gorako pertsonen kasuan. Presio arteriala jaisten delako gertatzen da hori, intentsitate txikiko edo ertaineko ariketa fisikoan dugun bihotz-maiztasun antzekoa aktibatzen denean: minutuko 120 taupada inguru.

Adituek diotenez, patogenoak kanporatzen eta hotzeriak prebenitzen ere laguntzen dute, baita mina artikulatzen eta muskuluak berreskuratzen laguntzen ere. Erritu segurua

Saunak segurtasunez hartzeko, kontu handiz zaindu behar dira hidratatzea, digestioa kontrolatzea eta gomendatutako denbora ez gainditzea. Adituek gomendatzen dute maiz erabiltzea, eta, beraz, ongi sentiarazten badugu eta gure egoera fisikoa eta osasuna hobetzen baditugu, asteko maiztasuna areagotu dezakegu eta egunero ere erabil dezakegu. Sauna lehorra edo hezea da? Hezetasunaren arabera, saunak lehorra izan daiteke (finlandiarra ere deitzen zaio) edo hezea (turkiar bainua edo hammam). Eta bi instalazio horiek beroan oinarritzen badira ere, bakoitzak beste modu batera aprobetxatzen du. Bainu turkiarrak ur-lurruna erabiltzen badu, finlandiako saunak bero lehorra erabiltzen du. Hala ere, gure gorputzean eragina antzekoa da: egonaldiko tenperatura altuek gorputza sutan egotea eta toxinak galtzea eragiten dute. Img saunas sin peligros

Lehorrean Sauna finlandiarrean, hormak egurrez estalita daude, eta tenperaturak 80 eta 85 ºc bitarteko tenperatura du; hezetasun erlatiboa, berriz, ez da% 20ra iristen. Horrek izerdi ugari eragiten du hozte-mekanismo gisa, eta, ondorioz, gorputzak bi edo hiru minutuan izerditzen du, eta horrek likido asko kentzen du. Beroa erresistentzia elektrikodun arrokak berotzean lortzen da (sauna tradizionaletan egurra erabiltzen da), eta horiek gorri bizian jartzen dira eta beroa askatzen dute. HezeanBainu hezearen tenperatura txikiagoa da, 25 eta 45 ºc artean. Baina hezetasun erlatiboa oso altua da,% 85 baino gehiago, ingurunea lurrunez gainezka baitago, eta horrek oso onuragarria egiten du arnasbideak tratatzeko. Kasu horretan, beroa sortzen da ura berotzean eta lurruntzean, eta horrek hezetasun-lainoa sortzen du, gorputzean pausatzean kondentsatu egiten dena eta tantak sortzen dituena. Prozesua lagungarria da gorputza hozteko eta haren beroaren zati bat ezabatzeko. Prozesu horrek izerdia murrizten du. Hori dela eta, bainu turkiarrean gutxiago jotzen du gorputzak, saunan baino bost edo sei minutu ematen hasten da gorputza. Hezetasuna handia denez, kabinak zeramikaz edo azulejoz estalita daude, eta gela hermetikoa da baldintza horiek mantentzeko.

Lurrunez gain, sauna heze batzuek aromaterapiara jota erlaxatzen laguntzen dute, esentzia eukaliptoa bezalako funtsezko olioak sartuz, eta horrek albeoloak dilatatzen eta espektorazioa arintzen laguntzen du. Hobe ezSaunan sartu aurretik, komeni da medikuarengana jotzea. Ez da komeni haurrentzat erabiltzea, arnasketa-sistema oraindik heldugabea baita, haurdun dauden batzuk beti. medikuarekin kontsultatu behar da, adineko pertsonak, batez ere osasun-arazoak dituztenak, eta arazo kardiozirkulatorioak, presio altua edo baxua, giltzurrunetako edo bihotzeko arazoak edo bronkio-arazoak dituzten pertsonak.

Img portada marzo 19

Para acceder a más contenidos, consulta la revista impresa.

Etiketak:

bainu

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak