Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Betetze terapeutikoa, depresioaren tratamenduan funtsezkoa

Adituek ohartarazi dutenez, gaixoberritzeak handitzen ari dira tratamendu desegokien edo terapia-etenen ondorioz.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Astelehena, 2008ko urriaren 06a
Img baja depresion articulo
Irudia: Sebastian Schaeffer

Datorren ostegunean, hilak 9, Depresioaren Europako Eguna izango da, “Depresioak ez du mugarik ezagutzen” lemapean. Adituek diotenez, Espainian prebalentzia handia duen gaixotasuna da, ezgaitasun handia eragiten du gaixotasun hori duten pertsonengan, eta eragin handia du haien familietan eta, oro har, gizartean.

Mundu osoan, 154 milioi pertsonak depresioa dute, Osasunaren Mundu Erakundearen (OME) kalkuluen arabera. Hurrengo egunean, urriaren 10ean, Adimen Osasunaren Mundu Eguna ospatzen da. Osasun-agentziak gogorarazi du horrelako nahasteek kostu ekonomiko eta sozial handiak dakartzatela. Gainera, pertsona horiek gizartetik isolatzen dira, bizi-kalitate txarra izaten dute eta heriotza-tasa handiagoak izaten dituzte.

Etorkinen kolektiboa gero eta ugariagoa da, eta bereziki depresioa jasan dezake.

Gure herrialdean, gero eta ugariagoa den etorkinen kolektiboak depresioa jasan dezake, adituen arabera, egokitzeko zailtasunek eragindako konnotazio desberdinengatik eta egoera pertsonal desegokiengatik. Baina badira faktore genetiko batzuk hura agertzeko joera jartzen dutenak.

Jakina da depresioa nolabaiteko desorekarekin lotuta dagoela garuneko nerbio-zeluletatik (neuronak) transmititzen diren substantzia batzuetan (neurotransmisoreak). Desoreka hori “erditze ondoko depresioa” izenekoa erditu ondoren gerta daiteke, lanean aldaketa handiak egin direlako, senide bat hil delako edo atzerriko herrialde batera aldatu delako.

Egoera hori islatzen duten sintomak askotarikoak dira, eta pertsona batetik bestera aldatzen dira. Ohikoa da tristura-sentsazioa, eta, horrekin batera, gauzekiko interesik eza. Beste sintoma batzuk dira kontzentratzeko zailtasuna, loaren alterazioak, pentsamendu negatiboak, gehiegizko nekea edo jateko gogoaren alterazioak. Zeinu horietako batzuk bi aste baino gehiago irauten badute, medikuak depresio-arazo bat diagnostika dezake.

Terapia betetzea

Medikuek gogoratzen dutenez, antidepresiboak espezialistaren gomendioei jarraituz hartu behar dira.

Depresioa tratamendu egoki batekin sendatu daiteke. Baina horretarako funtsezkoa da terapeutika betetzea. Ildo horretatik, espezialistek nabarmendu dute garrantzitsua dela “laguntza modu egokian kokatzea kasu bakoitzean behar den diagnostikoa eta tratamendua ahalik eta modurik onenean egiteko”, adierazi dute Espainian egun hori antolatzen dutenek, besteak beste, Familia eta Komunitate Medikuntzako Espainiako Elkarteak (SEMFYC) eta Depresiorako Itunak.

Gaur egun, “depresio-sintometan berriz erortzeko eta berriro agertzeko kasu asko gertatzen ari dira, tratamendu desegokiaren, etete terapeutikoen, jarraibide eskasen eta abarren ondorioz. Gaixotasun hori duten pertsonei, haien senideei eta, azkenik, gizarte-ingurune osoari eragiten die egoera horrek”, ohartarazi dute adituek.

Antidepresiboak espezialistaren gomendioei jarraituz hartu behar direla gogoratzen dute medikuek. Botika horiek denbora behar izaten dute eragina izaten hasteko, eta, beraz, ohikoa da tratamenduaren lehenengo egunetan edo asteetan hobekuntzarik ez nabaritzea. Ez zaio inoiz depresioaren kontrako sendagairik hartzeari utzi behar medikuak hala adierazten ez badu, nahiz eta onurak nabaritzen hasi. Depresioa duten pertsona asko berriz erortzen dira, jarraibide farmakologikoak betetzen ez badituzte behar den denboran.

BURU-OSASUN HOBEA

Espezialistek hamar ideia ematen dituzte buru-osasun hobea izateko:

  • 1.- Bizitzako gorabeheren aurrean jarrera positiboa izan: bilatu beti alderdi atseginak.
  • 2- Eguneroko bizitzan, bere pentsaerarekin kontsekuentea izatea.
  • 3- Saihestu behar ez den estresa: bilatu beti helburu errealistak.
  • 4- Hitz egin argi eta garbi gertuko pertsonekin dituen sentimenduez.
  • 5- Jarrera adiskidetzailea eta elkarrizketarako irekia erakutsi beti.
  • 6- Dieta osasuntsua izan.
  • 7- Atseden hartu egunero goizean ondo sentitzeko behar diren orduetan.
  • 8- Egin ariketa fisiko erregularra.
  • 9- Ez edan alkohol eta bestelako substantzia toxiko gehiegi.
  • 10- Jabetu zaitez ondo sentitzearen garrantziaz.

Iturria: Depresiorako Europa Elkartea.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak