Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Bihotz-bihotzez erositako erosketa-zerrenda baterako zazpi ideia

Elikadura orekatua egiteak kolesterol maila murrizten laguntzen du, eta diabetea eta, are, infartua edo iktusa ere murriztu ditzake

img_cesta cardiosaludable hd

Zer gertatuko litzateke proteina, karbohidrato eta gantz kantitate zehatza kontsumitzea lortuko bagenu? Osasun kardiobaskularreko espezialisten arabera, oso pozgarria eta positiboa da, arrisku kardiobaskularra %30 murriztu baitaiteke. Izan ere, dieta osasungarria prebentzio-tresna handia da. Elikagai egokiak aukeratzea organismorako sendagai gisa erabil daiteke, zenbait gaixotasun zuzentzeko eta beste batzuk prebenitzeko. Zer erosi eta zenbat erosi besterik ez dugu jakin behar, artikulu honetan azaltzen den zerbait.

Img cesta cardiosaludable
Irudia: gpointstudio

Baliteke jaten duguna ez izatea, baina elikadurak eragin zuzena du gure gorputzean. Izan ere, bazkaltzeko mahaian esertzen garen bakoitzean menua zainduko bagenu, gehiegizko pisuaren %37 murriztuko genuke, baita obesitatearen %17 ere, Espainiako Estatuko azken Osasun Inkesta Nazionalaren arabera. Eta baskula ez da zorionekoa. Gure osasun kardiobaskularrak ere eskertuko luke; izan ere, Mediterraneoko dieta batek kolesterol maila murrizten laguntzen du, eta diabetea edo bihotzekoa edo iktusa izateko aukera murrizten du. Hala, dieta osasungarria egiteak %30 jaits dezake bihotz-hodietako arriskua.

Elikadura orekatua izan dadin, zer produktu erosi behar diren jakin behar da. Horregatik, erabaki egokiak supermerkatuan hartzea da lehen urratsa. Zazpi aholku horiek esku bat eman dezakete.

1. Supermerkatuko orga hirutan zatitu

Teknika erraza da, “plateraren arau” ezagunetik eratortzen dena. Ideia horrek ideia bat du abiapuntu: dieta egokiena proteinen eta karbohidratoen berdura eta barazkien bikoitza izan behar da. Hori dela eta, plater bat hiru zatitan zatituz gero, horietako batek erdia eta beste biak, plater-laurdena, bete beharko lituzke, eta laurden hori barazki eta barazkiekin bete. Arau hori bera aplika dakioke erosketako gurdiari: erdia barazki eta barazkiekin bete behar da, eta beste laurdena, berriz, proteinak eta karbohidratoak dituen laurdena.

2. Etiketa irakurri

Zerbait sinatu baino lehen, letra txikia irakurri behar da, eta ez litzateke ezer erosi behar, produktuaren etiketari begiratu bat eman gabe, erosketa-saskian sartzen den produktuaren etiketari begiratu gabe. Etiketa horrek organismoarentzat funtsezkoa den informazioa ematen du. Urrezko araua da azukre finduak dituzten produktuak hautatzea, baita gantz saturatuak, trans gantzak eta gatza ere. Kontuan izan behar da, halaber, “azukrerik gabe” edo “gantzik gabe” bezalako esaldiek ez dutela esan nahi produktu horrek ez duela azukre edo gantzik, baizik eta 100 g elikagai bakoitzeko 0,5 g azukre edo 0,5 g gantz baino gutxiago ematen duten elikagaiak direla.

3. Koipe motak bereiztea

Dieta orekatu ahal izateko, egunero kontsumitzen diren gantz ugariko elikagaien kopuruak ez du gainditu behar guztirako irenstearen %35. Baina gantz mota guztiak ez dira berdinak. Gantz azido monoasegabeak, oliba olioa eta poliasegabeak (omega 3 eta 6), mesedegarriak dira organismoarentzat; trans gantzak eta saturatuak, berriz, kaltegarrienak dira.

4. Gozoak: zenbat eta gutxiago, hobe

Egunero hartzen den azukrea ez da mugatzen kafea, tea edo jogurta botatzen zaionera. Produktu manufakturatu askok azukreak dituzte, baina seguruena da hori ez dakiela etiketa irakurtzen ez bada. Horregatik, garrantzitsua da etiketari erreparatzea, eta gogoan izan “azukre erantsirik gabe” bezalako esaldiek ez dutela esan nahi produktuak azukrerik ez duenik, ez dela azukre sinplerik erantsi eta produktuak azukre naturalak dituela.

5. Kontuz elikagai gaziekin

Borroka egin beharreko zaldietako bat da, Osasunaren Mundu Erakundeak gomendatutakoa baino gatz gehiago hartzen baitu Espainian. Zehazki, eguneko batez besteko gatz kontsumoa 9,8 gramokoa da, gomendatutakoaren bikoitza. Egokiena da egunean zehar hartzen den gatza kafe-koilarakada batean egostea. Hala ere, maiz gainditzen da, eta ez bakarrik entsalada edo gisatu pixka batekin sastatzen delako, baita batzuetan ere elikagaiek gatza dutela ahazten delako. Etiketak irakurtzea funtsezkoa da zenbat gatz hartzen ari den jakiteko. Gainera, kontuan izan behar da produktu askok sodio-kantitatea hartzen dutela, ez gatza. Gatz kantitatea kalkulatzeko aski da jakitea 2 gramo sodio 5 gramo gatz direla.

6. Denboraldiko produktuak, aukerarik onena

Denboraldiko produktuak kontsumitzeko unerik onenean daude, eta, horregatik, onura gehiago ematen dituzte. Horri gehitzen badiogu kalitatea eta prezioaren arteko erlazio egokiena dutela, adituen gomendioa argia da: sasoiko produktuen alde egitea da erosketa egiterakoan har daitezkeen erabaki onenetakoa.

7. Elikagai mugatuak

Ez dago elikagai debekaturik, baina kontuan hartu behar da produktu batzuk noizean behin bakarrik kontsumitu beharko liratekeela: azukredun freskagarriak, zuku industrialak, opilak, haragi gorriak, heste gantzatsuak eta gazta onduak. Noizean behin hartzea ez da inolako kalterik egiten, baina ez da komeni eguneroko dietaren zati izatea.

RSS. Sigue informado

Informaci�n sobre normativa alimentaria en Ainia Fundación española del corazón

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak