Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Bihotza (eta zure emozioak) zaintzeko meditazioa

Meditatzea oso baliagarria da estresa kudeatzeko eta emozio negatiboak, gaixotasunak izateko arrisku-faktoreak, murrizteko.

meditacion Irudia: varuna

Kirola baino hoberik ez sasoi onean mantentzeko. Baina gorputza zaintzen dugunez, eta Mens sana in corpore sano esaerak dioen bezala, burua ere zaindu behar da. Izan ere, osasun emozional onak ondorio positiboak ditu osasun fisikoan, baina, gainera, eremu emozionala zaintzen duten pertsonak erresistenteagoak dira eta aurkariei aurre egiteko gaitasun handiagoa dute. Azterketa askok nabarmentzen dute meditazioa edo, zehazkiago, mindfulness bezalako teknikak onuragarriak direla osasunerako. Artikulu honetan azaltzen da zergatik lasaitzen den estresa, nola hobetzen den egoera immunologikoa eta zergatik murrizten den bihotz-hodietako hilkortasuna.

Meditazioa, zer den eta zertarako balio duen

Meditazioa milaka urteko praktika da, erlaxazio fisiko eta lasaitasun sentsazioarekin lotu dena. Luzaroan alderdi erlijiosoekin bakarrik erlazionatu bazuen ere, osasunaren arlo guztietan egindako azterketek erakusten dute zer-nolako onurak eragiten dituen jarduera horrek gorputzean eta buruan.

Jon Kabat-Zinn doktorea, Massachusettseko Unibertsitateko (AEB) Medikuntza Eskolako Center for Mindfulness in Medicine, Health Care and Society zentroaren sortzailea. ), meditazioaren ondorioak eta aplikazio klinikoak gehien aztertu dituen ikerlarietako bat da. Haren iritziz, meditazio-teknikak oso erabilgarriak izan daitezke estresa kudeatzeko eta emozio negatiboak murrizteko.

Meditazioaren eta mindfulnessaren arteko desberdintasunak

Meditazioa meditatzea da, baina egiteko modu bat ez ezik, korronte ugari dago. Bestalde, gaur egun budismoarekin lotzen den arren, erlijio guztiek dituzte meditazio-ekintzak, hala nola, ariketa espiritualak, errezoak, erretiroak…

Mindfulness, Ángel Lafournière psikologoak bere webgunean azaltzen duen bezala, meditazio zientifikoa da, eta, beraz, hori bermatzen duten azterketa zientifikoak ditu, eta prozesua errepikatzeko, emaitzak aurreikusteko eta pazientearen beharretara egokitzeko aukera ematen duen metodo zientifikoa du. Gainera, filosofia hori “praktikan jartzen da, ez bakarrik bere horretan, baizik eta eguneroko bizitzarako jarrera baten parte da”.

Kabat-Zinn-en arabera, meditazioak, batez ere mindfulness teknikak, uneko errealitatearen kontzientzia osoa eragiten du, hemen eta orain onartu eta onartuz, baina eragiten dituen pentsamendu edo emozioetan harrapatu gabe.

Meditazioaren eta mindfulnessaren onurak

Sistema immunologikoaren gaineko ondorioak

‘Antsietate- eta depresio-sintomak dituzten pazienteen parametro immunitarioen balorazioa, Francisco Mk koordinatutako mindfulness meditazio-programa baten ondoren. Axarkiako (Malaga) Eskualdeko Ospitaleko Rodríguez-Peña teknikariak ondorio psikobiologikoak eta klinikoak izango lituzke.

Sistema immunologikoaren parametroetan (globulu zuriak eta immunoglobulinak) antsietatea eta depresioa zituzten pazienteengan duen eragina aztertu zen. Bi hilabeteko meditazioaren ondoren, immunoglobulinen (IgG, IgM), sistema immunologikoarekin lan egiten duten proteinen (C3 eta C4) hazkunde nabarmena izan zen, eta monozitoen kontaketa jaitsi egin zen (globulu zuri mota horren funtzioa mikroorganismo edo zelula-hondakin batzuk fagozitatzea da, eta horien kopurua handitu egiten da, infekzioaren edo infekzioaren aurrean).

▪ Bihotz-hodietako hilkortasuna murrizten du.

Bihotzaren Espainiako Fundazioak (FEC) azaldu duenez, meditazioak onurak ekartzen dizkio bihotz-hodietako osasunari, ikerketa desberdinek ematen duten ebidentzia zientifikoan oinarrituta. Orain arte egindako azterketen arabera, arteria-presioa eta estresa murriztu dira, eta bihotzaren osasunerako kaltegarriak diren beste faktore batzuk ere hobetu dira.

Hala, adituen arabera, meditazioak ia erdira murriztu dezake heriotza-arriskua, miokardio-infartua eta garun-hodietako istripua, gaixotasun koronarioa duten gaixoetan. Izan ere, arteria-tentsioa eta estres-faktoreak murrizten dira: sistema sinpatikoaren aktibazioa eta estresaren hormonak (adrenalina eta kortisola) murrizten dira, eta, horregatik, estres kronikoaren ondorioak indargabetzen dira, hau da, arteria-tentsioa eta bihotz-maiztasuna handitzen dira.

• Suminkortasuna eta beldurra murrizten ditu

Meditazioak emozio negatiboen kudeaketan onurak ekartzen ditu, hala nola haserrea, etsaitasuna edo depresio sintomak. Meditazio transzendentalak indartu egiten ditu burmuinaren zati bat lasaitzen duten zirkuitu neurologikoak, beldurraren eta haserrearen katu gisa jokatzen baitu.

— Arazo askoren kontrola eta hobekuntza

  • Asma
  • Arreta emateko eta kontzentratzeko gaitasuna
  • Min kronikoa
  • Heste narritagarriaren sindromea
  • Lo egiteko arazoak
  • Buruko mina

Meditazio motak eta teknikak

Era askotako meditazioak daude, eta, besteak beste, honako hauek nabarmentzen dira:

Meditazio gidatua

Audio, bideo edo aplikazio baten bidez gida egiten duen pertsona bat dute. Oso erabilgarriak dira hasiberrientzat, laburrak baitira eta saio osoan zehar zuzentzen baitituzte.

Meditazio osoa

Meditazio hori (mindfulness) emozio, sentsazio edo ekintzen kontzientzia zaintzailea da. Orainaldian zentratuko gara, inguruan gertatzen dena behatuz, norberarengan, dagoen horretan arreta jarriz, iritzirik eta itxaropenik gabe.

Eskuz egindako meditazioa

Hitz edo esaldi baten errepikapena erabiltzen du kontzientzia zentratuagoa hobetzen laguntzeko. Buru-jarduera eta pentsamendua geldiarazten laguntzen du, energia guztia bideratzeko eta unea gehiago bizitzeko. Mantra unibertsala “So Hum” da, eta, arnasa hartzean, “So” eta “Hum” errepikatzen dira buruz, arnasa botatzean.

Makrak

Bizkarrezurrean zehar banatzen diren txaka izeneko zazpi energia-puntu nagusiak aztertzeko aukera ematen du. Mundu materialaren eta planoaren arteko lotura puntuak dira, eta meditazio hori praktikatzeak haien arteko oreka aurkitzea ahalbidetzen du.

Zen meditazioa

Zen pentsamenduaren ezaugarria da alferrikako guztia ezabatzea, zarata (akustikoa, ikusizkoa, emozionala, etab.) ezabatzean. ), burua lasaitu egiten da eta hausnarketa-prozesuan jartzen du arreta.

Apaiz egin?

Lan asko saiatu dira galdera polemiko horri erantzuten. Erantzuna: errezatzea, meditatzea edo erlaxazio-ariketak egitea lagungarria da prozesu terapeutikorako. Izan ere, azken urteotan garrantzi handia hartu du gaixoen alderdi emozionalak. Eta praktika askok emozio negatiboak kudeatzen laguntzen diete, adibidez, beren afekzioak eragiten dien estresa. Hala, taitxia edo yoga praktikatzeak, meditazio gidatuak edo musikoterapiak, besteak beste, gaixoari suspertzearen parte aktibo izateko gaitasuna ematen diote, eta prozesu guztietan eragin onuragarria dute.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak