Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Bihotzaren Mundu Egunerako bihotz-ingurune osasungarriak

Bihotz-bihotzezko inguruneek gaixotasun kardiobaskularren ondoriozko garaiz aurreko hilkortasun-tasa altuak murriztu litzakete, urtean 17 milioi heriotza baino gehiagokoak

img_entorno dia corazon hd

Bihotzaren Nazioarteko Egunaren helburuetako bat da gaur egun heriotza kopurua murrizteko arrisku kardiobaskularreko faktoreak kontrolatzea, datorren irailaren 29an izango dena. Hori dela eta, Bihotzaren Munduko Federazioak (World Heart Federation), Espainiako Bihotzaren Federazioarekin batera, herritar guztiek aukera izango dute beren bihotzerako aukera osasungarriak hautatzeko aukera izateko, non bizi diren, zertan lan egiten duten edo nola pasatzen dituzten kontuan hartu gabe.

Img entorno dia corazon
Irudia: maximsos

15 urte barru, gaixotasun kardiobaskularren ondoriozko heriotza goiztiarren kopuruak aurrekaririk gabeko kopuru bat lortuko du, espezialistek bizi-estilo osasuntsuagoa sustatzen ez badute. Bihotzaren Mundu Federazioaren arabera (World Heart Federation), mundu osoko 23 milioi pertsonak bihotz-hodietako osasunarekin lotutako arrazoiengatik bizitza galduko dute, egungo bizimoduari eta bizi-baldintzei eutsiz. Berri ona da, kardiologoen arabera, egoera hori alda dezakegula: kopuru hori asko murriztuko da, ingurune kardiosare osasungarriak sustatzen baditugu guztiontzat.

Zein dira bihotz-ingurune osasungarriak?

Helburu horrekin ospatuko da datorren irailaren 29an Bihotzaren Nazioarteko Eguna, aurten guztiok aukera osasungarriak izateko aukera izan dezagun. Gure arrisku kardiobaskularra eta gure inguruko pertsonen arriskua murriztea lortuko genuke:

  • oinez edo bizikletaz ibiltzeko berdegune eta bide seguruak.
  • menu osasungarriak eskolan eta lanean.
  • tabako, alkohol eta janari arin gutxiago gure inguruan.
  • beste tabako-kearen eraginpean egotea edo airearen poluzioa gutxitzea.

Bihotzarentzako arrisku-faktoreak

Gaixotasun kardiobaskularra da mundu osoko heriotza-kausa nagusia, baina faktore batzuk aldatu egin daitezke. Hori dela eta, medikuntzako profesionalek behin eta berriz egiten dituzte kontrolak. “Prebentzioa funtsezkoa da”, Bihotzaren Espainiako Federazioko presidente Leandro Plaza doktoreak azaltzen du. “Arrisku kardiobaskularreko faktoreak kontrolatzen jarraitu behar da, eta horien artean sedentarismoa eta obesitatea dira azpimarragarrienak”, adierazi du. Izan ere, jarduera fisikoa ez aktibatzeak bakarrik eragiten du bihotz-hodietako gaixotasunen %5. Gehiegizko pisua eta gehiegizko pisua izateaz gain, beste arrisku kardiobaskular batzuk ere aldatzen dira: presio arterial altua, tabako-kontsumoa, dieta ez oso osasungarria eta alkohol gehiegi hartzea.

Zer egin zure bihotza bulegoan zaintzeko?

Bihotzaren Espainiako Federazioaren arabera, lan-jarduerarekin lotutako gomendio hauek gure osasun kardiobaskularra hobetzen lagun diezagukete:

  • Lanera joateko, oinez edo bizikletaz joan, edo autobusez joaten bazara, joan zaitez bi geldialdi zure helmugara iritsi aurretik.
  • Igo bulegoko eskailerak oinez eta animatu gainerakoak ere.
  • Telefonoz hitz egiten duzunean, aprobetxatu zutik eta mugitu pixka bat.
  • Zaindu zure elikadura. Eskola, lantoki eta ospitaleetan elikagai osasungarriak eta eskuragarriak eskaintzea eskatzen du.
  • Estresa gutxitzen du.
  • Aprobetxatu jateko ordua, kanpora ateratzeko eta ariketa pixka bat egiteko.
  • Egunean zehar etenaldi erregularrak egin, luzatu edo ariketa fisikoa egin bost minutuz, denbora-tarte erregularretan.

Ohitura osasungarriak haurretatik

Espezialistek diotenez, errutina osasungarriak irakastea da bihotza zaintzeko modurik onena. Hauek dira txikienentzako gomendio batzuk.

  • Munduko Osasun Erakundeak gomendatzen du 5 eta 17 urte bitarteko haurrek gutxienez 60 minutuko ariketa fisiko moderatua edo indartsua egin dezaten.
  • Adin txikikoekin ariketa fisikoa areagotu: eskolara oinez edo bizikletaz joan zaitezke.
  • Gogoratu ez direla kirol jarduerak bakarrik: dantzatzea, paseatzea, etxeko lanak egitea…
  • Mugatu itzazu telebista, ordenagailu eta joko elektronikoen orduak egunean gehienez ere bi orduz.
  • Parte hartu herritarren kanpainetan, agintariei aisialdirako edo bizikletan ibiltzeko gune berdeak eskatzeko.

RSS. Sigue informado

Informaci�n sobre normativa alimentaria en Ainia Fundación española del corazón

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak