Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Bost espainiarretik lauk "mirari-dietak" erabiltzen dituzte argaltzeko

Adituek ohartarazi dute erregimen horiek osasunerako arriskutsuak izan daitezkeela

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteazkena, 2008ko maiatzaren 07a

Argaldu nahi duten bost espainiarretik lauk dieta miragarriak erabiltzen dituzte. Kopuru hori “izugarria da”, adierazi du Alberto Garcíak, Madrilgo Farmazialarien Elkargo Ofizialeko lehendakariak, eta ohartarazi du produktu “magiko” horiek -telefonoz, Internet bidez eta baita farmazietan ere ematen dira- osasunarentzat arrisku larriak izan daitezkeela.

Irud dieta
Irudia: CONSUMER EROSKI

Horrelako produktuei buruz ohartarazteko eta gaur egungo elikadura-ohiturei buruz eztabaidatzeko, “Dieta eta produktu miragarriei buruzko I. jardunaldiak” deitu dira. Topaketa Madrilgo Farmazialarien Elkargo Ofizialak (COFM) babesten du, Alcalá de Henares, Alfonso X el Sabio eta Complutense Unibertsitateetako Farmazia Fakultateekin batera.

Erakunde horietako ordezkariak bat etorri ziren atzo dieta miragarriek osasunerako duten erabilera eta arriskua nabarmentzeko. “Produktu horiekin pisua galtzea monotoniak dietan duen eraginean oinarritzen da, aspertuta egoteagatik. Baina dieta horiek bananduta daude, eta funtsezko elikagaietako batzuk kentzen dituzte, edo plazebo-eragin hutsa dute”, azaldu zuen Baltasar Ruiz-Roso doktoreak, La Complutense Farmaziako Fakultateko Nutrizio Saileko zuzendariak.

Adibidez, karbohidratoen bazterketan oinarritutako dieta miraria, “ez da mantentzen, pisu-galera puntuala baita”. “Egia esan, elikadura-desoreka larriak sortzen dira, dieta osoak ez direlako eta beharrezko elikagai guztiak ez dituztelako”, esan zuen espezialistak.

Beharrezkoak diren energia-ekarpen horiek murrizteak osasun-arazo larriak eragin ditzake, besteak beste, “depresioa uzkurtzea eta patologia larriagoak sortzea gibelaren eta bihotzaren lana gehiegi kargatzeagatik”. Beste ondorio batzuk dira, besteak beste, giltzurrunetako kalteak, gaixotasun kardiobaskularrak, muskulu-masa gutxitzea eta ondorio psikologiko negatiboak.

Dieta pertsonalizatua

Dieta idealak banakakoa eta pertsonalizatua izan behar du, esan zuen Alberto Garcíak. “Dietak pertsona bakoitzaren elikadura-ohituren araberakoa izan behar du, eta tratamendu egokia, gehiegizko pisua bada, farmazialari batek edo nutrizio-diplomadun batek egin behar du; obesitatea bada, medikuaren kontrolpean egin behar da. Baina tratamendua ezin da inola ere beste pertsona batzuetara estrapolatu” esan zuen Ruiz-Rosok.

Aditu horrek gogora ekarri zuen obesitatea “ia mundu mailako epidemia bat” dela. Espainian, helduen %15i eragiten die, eta beste %40k gehiegizko pisua du. Eta bi urtetik 16ra bitarteko haurren artean, %16ri eragiten dio, eta EBko buruan gaude.

Ruiz-Rosoren arabera, obesitatea eta gehiegizko pisua arintzeko egokiena dieta orekatua eta jarduera fisiko egokia egitea da. Fernando de Jesús doktorearentzat, Alfonso X el Sabio Unibertsitateko Farmazia Fakultateko dekanoarentzat, gaixotasunen prebentzioan duten eraginkortasunagatik elikagairen bat aukeratu behar izanez gero, landareak izango lirateke.

Dieta miragarri nagusien sailkapena.

Elikagaien Segurtasunaren eta Nutrizioaren Espainiako Agentziak (AESAN) adierazi du mota horretako erregimenak hiru talde handitan sailka daitezkeela:

– Dieta hipokaloriko desorekatuak: dieta horietan sartzen da Mayo Klinikaren dieta, Dieta?, Gourmet dieta, Zero Dieta. Dieta horiek errebote-efektua eragiten dute, pisua azkar irabaziz, eta horrek gantz-masa handitzea eta muskulu-masa galtzea dakar. Izan ere, energia-gastua murriztuta, metabolismoa energia-irensketaren murrizketa drastikora egokitzen da. Erregimen horiek monotonoak izaten dira, eta, gainera, mantenugaien urritasun ugari izaten dituzte, batez ere luzaroan irauten badute.

– Dietak: Hay edo Disoziada dieta, Shelton erregimena, Dieta Hollywood, Montignac dieta, Antidieta, etab. Oinarria hauxe da: elikagaiek ez dute berez pisua areagotzen, konbinazio jakin batzuen arabera kontsumitzean baizik. Ez dute mugatzen elikagai energetikoak irenstea, baizik eta disoziazioarekin energia iturri gisa aprobetxatzea eragotzi nahi dute. AESANen arabera, teoria horrek ez du oinarri zientifikorik, eta lortutako emaitzak energia gutxiago kontsumitzeari dagozkio soilik. Gainera, horrelako kontsumoa ia ezinezkoa da, ez baitago proteinak edo karbohidratoak soilik dituen elikagairik.

– Dieta baztertzaileak: mantenugairen bat dietatik kentzea dute oinarri. Dieta hauek karbohidratotan aberatsak izan daitezke, lipido eta proteinarik gabeak, hala nola Dr. Prittikin dieta eta Haas doktorearen dieta; proteina ugari eta karbohidratorik gabeak: Scardaleko dieta, astronauten dieta, Hollywoodeko dieta eta proteina likidoaren dieta (giltzurrun- eta gibel-gainkarga handia eragiten dute); eta gantz asko dute: Atkinsen dieta eta Lutzen dieta. Azken horiei dieta zetogeniko deritze, eta oso arriskutsuak izan daitezke osasunerako, metabolismoan aldaketa larriak eraginez.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak