Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Bota beharko zenukeen ariketa fisikoari buruzko bost mito

Kaloriak erretzen ditu izerditzea? Gimnasioa da ariketak egiteko leku egokiena? Kardio da onena pisua galtzeko? Jakin ezazu zein den erantzun zuzena galdera hauei eta beste biri

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Larunbata, 2020ko abuztuaren 29a
ejercicio mitos Irudia: Pixabay

Dietaren kulturak tsunami bat sortu du, jarduera fisiko bat egitean zer egin behar den edo ez jakiteko. Pandemia dela eta, jende asko ari da lanean etxean, eta beste gomendio batzuk sortu dira, ez baitute inolako sostengu zientifikorik eta frustrazioa eta etsipena besterik ez baitute sortzen. Entzuten edo irakurtzen den guztia ez delako zuzena. Botoi bat erakusten du: gorputzeko atal jakin bateko koipea murrizteko metodo bat egotea. Adibidez, sabel asko egiteak ez du esan nahi pisua galduko denik urdailean. Horretarako, elikadura aldatu behar da, eta ariketa aerobiko eta anaerobikoarekin konbinatu. Batez ere pazientzia izan behar da. Jarduera fisikoari buruzko zenbait mito argituko ditugu.

1. Zenbat eta izerditu gehiago, orduan eta koipe gehiago erretzen du

Izerditzea gorputzaren forma naturala da tenperatura erregulatzeko. Osasunerako kaltegarriak diren substantziak ezabatzen ere laguntzen du. Zenbait adituren arabera, normalean egunean litro bat baino gehixeago izerditzen dugu atseden-egoeran, eta ordubetean litro bat gehiago ere bai ariketaren bat eginez gero. Eliteko kirolariek, boxeolariek edo futbolariek, adibidez, lauzpabost litro har ditzakete orduko.

kirol koordinatzailea
Irudia: Pexel-ak

Transpiratzean, ordea, nekez galtzen dugu gorputzeko gantza. Gure gorputzak organismotik likidoak kanporatzen dituenean, likido horiek berriro hidratatzen garenean berreskuratzen dira. Izerdi kopuruak ere ez du adierazten jarduera bateko esfortzu maila. Pertsona batzuek genetikagatik edo ingurumen-faktoreengatik gehiago jotzen dute. Zerrendek edo saunara joatea bezalako jarduerek izerdi-maila handia agintzen dute, eta ez dute nahi den koipea ezabatzen laguntzen.

Gorputzeko gantza galtzeko modu eraginkor bakarra irensten duzuna baino kaloria gehiago gastatzea da. Hori, eskuarki, elikadura orekatuarekin eta ariketa egiteko ohitura egokiarekin lortzen da.

2. Ariketa gazteentzat bakarrik da.

Osasunaren Mundu Erakundeak (OME) dio jarduera fisiko erregularrak helduen egoera funtzionala eta bizi-kalitatea hobetzen dituela. Horretarako, astean gutxienez 30 minutuz intentsitate ertaineko jarduera fisikoa egitea gomendatzen da. Beraz, ariketa ez da gazteenentzat bakarrik.

Jarduera fisiko erregularra egiteak lagundu egiten du zenbait gaixotasunek heldu helduengan eragiten dituzten istripuak arintzen (kardiobaskularrak, artrosia, osteoporosia, hipertentsioa). Gainera, ariketa fisikoa egitean erorketak saihesten dira. Halaber, frogatu da helduen osasun mentala eta funtzio kognitiboa hobetzen dituela eta antsietatea eta depresioa bezalako nahasteak tratatzen laguntzen duela.

3. Korrika egitea pisuak altxatzea baino hobea da

Urte askoan, pisuak altxatzeak zerikusi zuzena izan zuen fisiokulturismoarekin eta gorputzekin, proportzio fisiko guztietatik kanpo. Gaur egun, ordea, pisuekin egiten diren entrenamenduak onuragarriak dira pisua galtzeko, eta ez soilik muskulua loditzeko.

kirol-gimnasioa
Irudia: stevepb

Adituen arabera, jarduera mota horrek bihotzaren osasuna hobetzen du. Baina, batez ere, tendoiak, artikulazioak eta lotailuak egoera onean mantentzen laguntzen du. Horrekin batera, gorputzak kaloriak erretzen ditu eta jarrera hobetzen da.

4. Ez dago egunero lan egin beharrik

Ariketa egitean jipoia ematea ez da sasoian egoteko modurik onena. Jarduera fisiko bat egiten dugun bakoitzean, gorputzak 48 eta 72 ordu bitartean behar izaten ditu indarberritzeko, kirolean adituak diren pertsonen arabera. Zenbait adituk gomendatzen dute astean 150 minutuz jarduera aerobiko ertaina edo 75 minutuz jarduera aerobiko bizia egitea.

Ariketa aerobiko moderatuen artean, urrats arinean ibiltzea, igeri egitea eta soropila ebakitzea ere sartzen dira. Ariketa aerobiko indartsuen artean korrika egitea edo tenisean aritzea daude. Ariketa gehiago egiteak onura handiagoak dakarzkio osasunari, baina jarduera fisikoaren kantitate txikiak ere erabilgarriak dira.

5. Europan kirol asko egiten dugu

Europako jarduera fisikoari buruzko erradiografia oso kaltegarria da: 18 urtetik gorako biztanleen ia erdiak (%48,8) ez du inolako ariketarik egiten. Kopuru hori kezkagarria da zenbait herrialdetan, hala nola Errumanian edo Bulgarian, non datuak % 80 gainditzen baitu, Europako Estatistika Bulegoaren (Eurostat) inkesta baten arabera. Eskualdean, %20,4k bakarrik erabiltzen ditu astean bi ordu eta erdi jarduera fisiko batean, %14,2k bi ordu eta erdi eta bost ordu bitartean eta %16,4k bakarrik astean bost ordu baino gehiago. Kirol gehien egiten duten herrialdeak Danimarka, Finlandia, Suitza eta Austria dira. Espainian, biztanleen erdiak baino gehiagok ez du lanik egiten (% 51). OMEk astean gutxienez bi ordu eta erdiko jarduera fisikoa gomendatzen du.

Europako kirolaren grafikoa
Iturria: Eurostat.

Etiquetas:

ariketa kirol

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak