Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Britainia Handiak ez du gomendatzen 16 urtetik beherakoek aspirinak kontsumitzea

Osasun Ministerioak gogorarazi du Espainian gai aktibo horren prospektuek haurrengan izan dezakeen erabilera prebenitzen dutela 1987tik aurrera

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Osteguna, 2002ko urriaren 24a

Erresuma Batuko Sendagaiak Kontrolatzeko Bulegoak (MCA) atzo ohartarazi zuenez, Bayer enpresa farmazeutiko alemanak merkaturatutako aspirinak “Reyeren sindromea” izeneko gaixotasun arraro bat eragin diezaieke 16 urtetik beherakoei. Gaitz hori kultura anglosaxoiko herrialdeetan bakarrik aurkitu da orain arte.

Arazoaren muga geografikoa hain zehatza izan arren, alertak alarma piztu zuen nazioarteko osasun-erakundeen artean. Hala, Espainiako Osasun Ministerioak ohartarazi zuen Espainian botika horren prospektuek prebenitzen dutela, 1987az geroztik, haur eta nerabeen erabileran. “Ez dago ikerketarik aspirinaren eta gaixotasun arraro honen arteko erlazioa baieztatzen duenik”, erantzun zuen konpainia farmazeutikoak, munduan 216 milioi konprimitu kontsumitzen dituela egunean.

Konortea galtzea

Duela hamarkada batzuetatik ezagutzen dira hamabi urte bitarteko haurren aspirinak kontsumitzearen arriskuak. Erresuma Batuko osasun-agintariek egindako oharraren berritasuna da, hain zuzen, arrisku-populazioaren adina handitu egin dela; orain arte, EBko gainerako herrialdeetan bezala, 12 urtetik beherakoek osatzen zuten. “Herritarrek, ordea, ez dute ahaztu behar Reyeren sindromea izateko aukera oso txikia dela”, adierazi zuen Alasdair Breckenridge irakasleak, Sendagaien Segurtasunerako Batzordeko lehendakariak. 13 urteko mutiko bati kasu berri bat agertu zaio, eta herrialde horretako jarraibideak berrikusi behar izan ditu.

Sindrome bat, definizioz, eragin arraroa duten sintoma multzo bat da. Reyerena sukar-, gripe- eta barizela-prozesuei lotuta dago. Jatorri ezezagunekoa da, gibelari eta giltzurrunari eragiten die, eta sintoma hauek ditu: gorakoak, logura eta konortea galtzea. Gauza jakina da heriotza “eta besterik ez” eragin dezakeela, gogoratu zuen atzo Juan del Arco botikariak, Bizkaiko Sendagaiaren Informazio Zentroko zuzendariak. “Hain gutxi dakigu nazioarteko agintariak badirela eta ez dutela ezagutzen”, esan zuen.

Bitxia bada ere, Erresuma Batua, Estatu Batuak eta eragin anglosaxoiko zenbait herrialde dira gaixotasun horren kasuak erregistratu diren bakarrak munduan. Urte askoan, Del Arcok gogorarazi zuenez, egoera hori “populazio horren ezaugarri etnikoei” egozten zitzaien, guztiz baztertua dirudien teoria.

“Ez dago izutzeko edo kezkatzeko arrazoirik, baina bai haurrek bai gurasoek ondo informatuta egon behar dute”, azpimarratu zuen Breckenridge-k. “Beste analgesiko askok parazetamola eta ibuprofenoa dituzte, adin talde honetarako egokiak eta sindrome honekin zerikusirik ez dutenak”, esan zuen.

Baier-ek, bien bitartean, komunikatu ofizial baten bidez defendatu zuen. “Parazetamola hartu ondoren Reyeren sindromea, antiemetikoak edo botikarik hartu ez duten pazienteak ere ikusi dira”, esan zuen. Enpresak argi utzi nahi izan zuen azken urteetan “antzeko sintomak eragin ditzaketen metabolismoaren sortzetiko zenbait akats” aurkitu direla.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak