Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Bularreko minbiziaren aurkako ariketa

Kirola egiteak bularreko minbizian berriro erortzeko arriskua murrizten du, eta biziraupena areagotzen du

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Ostirala, 2015eko urriaren 16a

Oso ezagunak dira osasunean ariketa fisikoa egiteak ematen dituen onurak: pisua muga osasungarrietan mantentzea, autoestimua hobetzea eta estresetik eta gaixotasun kroniko ugarietatik babestea. Hala ere, funtsezko tresna da beste patologia batzuk sendatzeko eta sendatzeko, hala nola bularreko minbizia. Artikulu honetan, ariketak bularreko minbizian duen zeregina deskribatzen da. Gainera, minbiziaren aurkako borrokan eta gaixotasun kronikoetan bizitza aktiboa izateak dituen abantailak ere azaltzen dira.

Irudia: halfpoint

Minbizia duen ariketa fisikoa

Irudia: pressmaster

Jarduera fisikoa funtsezko faktorea da gaur egungo gizartea astintzen duten gaixotasun kroniko askoren prebentziorako eta tratamendurako, besteak beste, hipertentsioa eta 2. motako mellitus diabetesa. Era berean, kirola egiteak gaixotzeko arriskua murrizten du eta bularreko minbizia duten pazienteen biziraupena handitzen du. Ariketa fisikoak sistema immunea bultzatzen eta bultzatzen du, hantura murriztuz eta sistema kardiobaskularra bultzatuz. Ikuspegi psikikotik eta faktore askorekin lotuta, hala nola endorfinen askapenarekin, kirolak ongizate-sentsazioa sortzen du", dio doktoreak. Laura García Estévez, Clara Campalo HMCIOCC Zentro Integral Onkologikoko Bularreko Unitateko arduraduna.

Bizitza aktiboa izateak koloneko eta bularreko minbiziaren aurrean babesten laguntzen du

Korrika egitea, igeri egitea, dantzatzea, baita boxeoa ere... edozein diziplina da onuragarria emakumearentzat, baina kateter iraunkorra (odola ateratzeko eta botikak emateko) badu, kontuz ibili behar da ukipen-kirolekin. Jarduera fisikotik onurak lortzeko, hori bai, astean hirutan gutxienez praktikatu behar da, espezializatzailea zehaztu behar da.

Sarritan, minbiziaren aurkako tratamenduak ondoeza sortzen du. "Nekea oso handia bada, ezin dugu behartu emakume bat korrika egitera", azaldu du García Estévezek, eta, beraz, berak izatea gomendatzen da intentsitatea dosifikatzen duenean, eta, hobeto aurkitzen hasten denean, jarduera pixkanaka berreskuratzen du.

Beste batzuetan, erasandako titia guztiz edo modu sakabanatuan erauzita, galtzarbeko gongoilak ere ateratzen dira (linfadenektomia) tumoretik eroritako zelula gaiztoak desagerrarazteko, eta, horiekin batera, zelula linfatikoen zati bat kentzen da, zelulen arteko espazioetako likidoa odolera itzultzen laguntzen baitute. Horregatik, kirurgiaren ondorengo hilabeteetan edo zenbait urteren buruan, likido interstiziala ehun gantzatsuan pilatu daiteke, besoaren hantura biguna eraginez. Hori dela eta, garrantzitsua da emakumeak aldian-aldian ariketa espezifiko batzuk egitea kirurgiaren lehen egunetatik.

Bularreko minbiziaren aurka: ariketa eta Dieta Mediterraneoa

Irudia: yeti 88

Minbiziari aurre egiteko kirolak eskaintzen dituen abantailak gorabehera, Garcia Estévezek gomendatzen du, diziplinaren bat praktikatzeko ohiturarik ez duenak, eskola kolektiboetan izena ematea edo, ekonomiak baimentzen badu, entrenatzaile pertsonal bat bilatzea, ohitura bihurtu arte eta laguntzarik gabe gauzatu ahal izan arte. Bestela, zaila da jarduera fisikoari itsastea.

Minbiziaren aurkako eta minbiziaren aurkako elikadurari dagokionez, asko idatzi da. Hala ere, espezialista horrentzat argi dago: "Bularreko minbizian ez dago elikagai debekaturik". Horregatik gomendatzen du Mediterraneoko Dieta jarraitzea.

Ariketa fisikoa bularreko minbizi hirukoitzean

Kirola oso garrantzitsua da gaixotasun onkologiko honen tratamenduan, gaur egun ikerketa ugariren parte baita. Horietako bat da Dran buru den bularreko minbizi hirukoitzaren tratamendu adargarrian ariketa fisikoaren azterketa interbentzionala egitea. García Estévez. "Ariketa fisikoak kimioterapia bidezko tratamendua jasotzen duen bitartean zenbait bide metabolikotan duen eragina aztertu nahi dugu, eta aurkikuntza horiek tumoreak kimioterapiari emandako erantzunarekin erlazionatu nahi ditugu, baita ariketa fisikoa egiteko ere", azaldu du espezialistak.

Bularreko minbizi batek hirukoitz esaten du hiru hartzailerentzat (estrogenoa, progesterona eta HER2) zelula kantzerigenoak negatiboak direnean. Horrek esan nahi du bi hormona horiek ez dutela estimulatzen, ezta HER2 hartzaile gehiegi izateak ere; izan ere, hormonoterapia eta HER2-ei zuzendutako terapiak ez dira eraginkorrak, baina beste medikamentuak ere badaude, hala nola kimioterapia, orain arte tratamendu eraginkor bakarra. Horregatik, faktore edo diana gehiago aurkitu behar dira sendatze-tasa handitzen lagunduko dutenak. Bularreko minbiziaren kasu guztien %10 eta %20 artean hiru aldiz negatiboagoak direla kalkulatzen da.

Minbiziaren eta gaixotasun kronikoen aurkako bizitza aktiboa

Pisu-ebidentzia zientifikoek erakusten dute bizitza aktiboa egiteak, oro har, minbiziaren aurrean babes dezakeela, bai eta koloneko eta bularreko minbizitik ere. Duela urte batzuk The Lanceten argitaratutako azterlan batek adierazten zuenez, jarduera fisikoa egunean 15 minutu bakarrik eginez gero, %14 murrizten zen edozein arrazoirengatik hiltzeko arriskua, eta %10, gaixotasun onkologikoagatik. Izan ere,Osasunaren Mundu Erakundea(OME) mundu osoko hilkortasun-arriskuaren laugarren faktore gisa hartzen du jarduerarik eza.

Izan ere, bizimodu aktiboa egiteak lagundu egiten du osasun egoera hobezina izaten eta gaur egungo gizarteetan min hartzen ari diren gaixotasun asko prebenitzen, hala nola obesitatea, dislipemiak edo hipertentsioa, eta horiek dira gaixotasun kardiobaskular bat garatzeko arrisku faktore garrantzitsuenetako batzuk. Baina, gainera, artrosiari eta osteoporosiari aurrea hartzen laguntzen du, eta funtzio kognitiboa eta osasun mentala hobetzen ditu, besteak beste. Era berean, frogatuta dago gaixotasun kronikoak hobeto erabiltzen laguntzen duela.

Hemendik:Minbiziaren Aurkako Espainiako Elkartea(AECC) helduek gutxienez ordu erdiko ariketak egitea gomendatzen dute, astean bost egunez gutxienez. Haur eta nerabeentzako pauta ordubetean handitzen da. Aktiboagoa izateko gakoa ez da hainbeste kirola egitea, baizik eta maizago mugitzea jarduera hori eguneroko bizitzan integratuz: eskailerak igo eta jaitsi, lanera edo eskolara oinez joan ahal den guztia egin.

Baina ahalegina eskatzen duen jarduera fisiko bati ekin aurretik, AECCk gomendatzen du aldez aurretik familiako medikuarekin kontsultatzea, batez ere gaixotasun kronikoa izanez gero edo 50 urtetik gorako emakumea bada edo 40 baino gehiagoko gizona bada.

Etiquetas:

kimioterapia minbizi

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak