Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Carlos Tejero, Espainiako Neurologiako Elkarteko (SEN) Komunikazioko kidea

Burmuinari ez zaizkio falta mantenugaiak eta likidoak udan

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteartea, 2013ko uztailaren 30a

Irudia: CONSUMER EROSKI

El cerebro es un órgano central para la vida, pero los consejos para prevenir problemas en él se limitan, a menudo, a entrenar la memoria para evitar su deterioro. Sin embargo, es indispensable para muchas funciones y hay que vigilar que no le falte ningún nutriente, ni líquidos, ni la medicación necesaria en caso de padecer una enfermedad neurológica. La Sociedad Española de Neurología (SEN) ha lanzado un amplio listado de consejos para proteger el cerebro durante el verano que, aunque se dirigen a pacientes con enfermedades neurológicas, sirven para toda la población. Otra recomendación crucial para protegerlo es no relajarse con el uso del casco, a pesar de que moleste con el calor. Es más, la SEN defiende su empleo a ultranza, incluso para los ciclistas, como lo cuenta en esta entrevista Carlos Tejero, vocal de Comunicación de la SEN y neurólogo del Hospital Clínico de Zaragoza.

Udan garuna babesteko aholkuak

Espainiako Neurologiako Elkarteak uda garaian garuna zaintzeko aholkuak eman ditu:

  1. Berotik babestu, esklerosi anizkoitza edo gaixotasun neuromuskularren bat duten pertsonek beren sintomak areagotu baititzakete.
  2. Deshidratazioa saihestu. Heldu osasuntsuetan, gorputzaren pisuaren %2 baino deshidratazio handiagoa izateak murriztu egiten du kontzentrazioa, errendimendu fisikoa eta epe laburreko oroimena, eta areagotu nekea, erantzuteko denbora eta buruko mina.
  3. Loaren eta janariaren ordutegiak egonkortzea, krisiak areagotu baititzake migrainak edo zefaleak dituzten pazienteen eta epilepsia, batez ere lo faltagatik.
  4. Ez utzi botikarik. Errespetatu ordutegiak eta tratamenduen hartualdiak, bidaiatik irtetean eta atzerrira egun batzuk igarotzean, ohiko akatsa baita.
  5. Dieta mediterraneoaren elikadura zaintzea. Ur ugariko elikagaien kontsumoa handitzea, irensten den uraren %20 inguru elikagaietatik datorrela.
  6. Ez izan tenperatura-aldaketa bortitzik; izan ere, zefaleak izateko joera duten pertsonak dira sentikorrenak. Gainera, aire egokituak, elikagai hotzak hartzeak edo bainuan tenperatura aldatzeak buruko mina eragin dezakete.
  7. Ariketa fisikoa egitea, igeri egitea edo paseatzea, beti bero gutxien dagoen orduetan; izan ere, gogo-aldartea eta oroimena hobetzen laguntzen du, eta hipertentsio arteriala kontrolatzeko aukera ematen du, gure garunerako etsai handia baita.
  8. Babestu burua kanpoko erasoetatik, urte osoan kaskoa erabiliz; izan ere, udan mota horretako istripuak ugaritu egiten dira, eta, bero egiten duenez, jende asko hiltzen da.

Etiketak:

nus-eu


Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak